Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)
Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road (2006)

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 2.0 16V Tech Road
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst325.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Franse auto's zijn sterk en betrouwbaar!

  • 325.000 km

In 2006 was ik Renault-verkoper en ik kon mijn vader onder gunstige voorwaarden deze Renault verkopen.

Nadat hij decennialang Japans heeft gereden nam hij de overstap naar Frans en het is sindsdien nog altijd een prima combinatie. De betrouwbaarheid is soms tegen vooroordelen van mensen in, zeer zeker gebleken!

De Megane is een 2liter in de Tech-Road uitvoering en kon in 2006 aangeschaft worden met een gratis!-LPG installatie door een zeer succesvolle actie toen van Renault wat t/m 2008 heeft geduurd!
Later werd het een kleine bijdrage van 495,- euro maar met gratis LPG gaf het de doorslag.

De auto heeft een zeer goed presterende stille soepele 2liter motor die heel betrouwbaar is gebleken en superfijn met een 6bak. De stoelen zitten comfortabel, de vering is soepel, ruimte is goed, radiobediening is simpel en doeltreffend, deze auto is een uitvoering met de standaard radio-cd af-fabriek met satellietbediening.

Ook zit er een climate control in, deze is weliswaar niet heel krachtig qua koeling en verwarming, je moet hem vrij snel op krachtigere stand zetten qua koeling of verwarming. Als je hem op automaat stand zet merk je er niets van.

Het instrumentarium is met rood verlicht en rode tellers, later werd dit zwart op wit, dus dat is later een verbetering.

De auto heeft inmiddels 294000km gereden en eigenlijk is het zo goed als alleen standaard slijtagedelen die er vervangen zijn de afgelopen 15jaar en standaard onderhoud.

Enkele details die wijzen op een afwerking wat beter zou kunnen is dat de versnellingspookrand/bekleding loslaat regelmaat en de deurrubber bij de bestuurdersportier loslaat. Maar dit hebben we onlangs toch laten repareren en dat voelt weer goed en ziet er weer beter uit.

De auto doet het probleemloos op LPG en de auto is vrij zuinig, op LPG rijdt het vaak tussen de 1 op 10 en 11 onder normale dagelijkse omstandigheden in Nederland.

Het is belangrijk om af en toe op benzine te rijden naast het standaard op benzine starten.
7jaar geleden gingen op een gegeven moment de benzineslagen onder de auto lekken en liep ook bij stilstand de benzinetank langzaam leeg waardoor we op een gegeven moment met een lege tank stilstonden. De auto wilde niet meer starten. Ook ging de benzinepomp in de benzinetank een keer kapot en moest vervangen worden. Deze 2 voorvallen waren het gevolg dat er niet genoeg periodiek op benzine word gereden om het geheel doortespoelen en de benzinepomp in de tank voldoende smering te laten houden. Vanaf toen deden wr, bijvoorbeeld elke 3 maanden minimaal een 75km op benzine rijden en elk half jaar de benzinetankinhoud verversen en minimaal een kwart tank benzine erin houden. Het laatst kwart ook opmaken zoveel mogelijk maar dan zsm bijvullen.

Renault is goed aanteraden wat ons betreft en deze auto is voelbaar nog zeker niet binnenkort versleten!
De auto staat hier op winterbanden dus zonder lichtmetaal, binnenkort weer op zomerbanden met lichtmetaal en dat is zeker fraaier!

Tijd voor een update in juni 2021:
Still going strong, na 15,5jaar en nu bijna 3ton nog steeds tevreden! Enige is dat er beetje olielekkage is maar nog niet zodanig om daar dure reparatie voor te laten doen.

Dus vinger aan de pols en eind dit jaar staat de distributieriem vervangen op het programma. Dan zien we verder, mijn vader is nog steeds gehecht aan deze elegante sterke comfortabele Renault op gas!

Update augustus 2023:
Mijn vader van 85 en moeder van 75 is nog steeds onafscheidelijk van z'n Megane. Hij heeft begin dit jaar z'n rijbewijs weer verlengd, dacht nou nu gaat hij een jongere auto kopen met automaat maar nee hoor, still going strong. De auto dus ook, geen echte problemen. Op naar de apk in december of begin januari en dan zien we verder. Jammer dat er inmiddels hier en daar lichte schades opzitten maar ja, zo'n auto met km-stand en leeftijd en gebruiker moet je eerlijkheidshalve constateren. Schades zijn het niet meer waard om te repareren want auto is afgeschreven economisch.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.