Renault Mégane Grand Tour 1.9 dCi Dynamique Luxe (2004)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.9 dCi Dynamique Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ontzettende fijne auto met hele complete uitrusting. Het luxe pakket is absoluut een aanrader. Ik rij voornamelijk snelweg en daarbij veel kilometers dus een comfortabele, complete auto is geen overbodige luxe. De auto ziet er in vergelijking met zijn voorganger veel aantrekkelijker uit en is gewoon meer auto geworden. Het enige wat ik achteraf nog had gewild is het schuifdak. Auto is heel stil tot op hoge snelheid zeker in vergelijking met concurrenten. De 1.9 dci motor is voor deze auto een dijk van een motor, menig cdi, tdi, tdci etc. hebben het nakijken bij acceleren. Zeer sterk en ook in de 6e versnelling enorme trekkracht, ik rij rustig 90 km/h in de 6e om dan vol gas naar de 160 - 170 te trekken. Zonder problemen. Aanhanger- of caravanrijders: vermogen te over. Ik rij sinds de introductie met Shell V-power en dat kun je vrij goed merken. Motor "draait" mooier en regelmatiger en is nog stiller, verbruik daarentegen veranderd nauwelijks daar je er ook weer naar gaat rijden en ik kan zeggen Newtonmeters zijn verslavend.

Wat mankeert er aan de auto? Eigenlijk niets. Ik heb nu 50.000 km in zicht na 16 maanden en ik moet zeggen dat dit zo wel door mag gaan.

PROBLEMEN

Eén portier ontgrendelt niet met de handsfree, koplampen gaan vrij frequent kapot en ja, zelf vervangen is voor iemand met grote handen vrijwel onmogelijk. Standaard staat de auto op 17 inch met Continental banden en sinds een paar weken fibreert de auto bij 120 - 130 km/h. Navraag leert dat dit in de achteras moet zitten. Banden zijn ondertussen vervangen voor Michelins daar de conti"s "cuppen" oftewel een onregelmatige slijtage. (schuin) Een Franse auto hoort ook eigenlijk standaard op Michelins te rijden. Echter, het trillen is nog steeds aanwezig. Hedenmorgen zijn de achterbanden aan de auto gebalanceerd en daar kwam een grote afwijking naar boven. Onbalans in het onderstel. Met wat lood (45 gram?!) aan de binnenkant van de velg is gelukkig het trillen voorbij. Voor de rest niets dan lof.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.