Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business (2006)

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

UitvoeringMégane Grand Tour 1.5 dCi 105 Business
Bouwjaar2006

Heerlijke reiswagen. Lekker ruim, zuinig en behoorlijk rijk uitgerust.
Ik heb hem nu twee weken in bezit en in die twee weken 2500 Km gereden.
Je hebt niet het idee dat je ’maar’ met een 1.5 onderweg bent. In alle versnellingen voldoende trekkracht. Ook in de zesde versnelling. Volgens de carbase op autoweek.nl zit er een 5 bak in, maar het zijn er toch echt 6.

Fijne stoelen, bestuurdersstoel met lende steun. De regensensor is ook een uitkomst. Cruise- en climate control zijn allemaal standaard.
Ik heb alleen de radio-cd speler laten upgraden naar ééntje die ook MP3’s ondersteund en er een met leer bekleed stuurwiel en versnellingspook in laten zetten. Dit stuur ligt net iets lekkerder in de hand.

Verder heeft ie een enorme kofferbak, zelfs groter dan die van zijn grote broer, de Laguna. Opberg ruimte is ook in de cabine zelf ruim voor handen, ruime vakken in de deuren en de opbergruimte in de armsteun voor is van het formaat ’kliko’.

Het verbruik zit op dit moment op bijna 1 op 19, ik rijd ong. 70% op de snelweg.
Ik verwacht dat het verbruik nog een fractie afneemt en dat je met een normale rijstijl zeker wel 1 op 20 kunt halen.
Er zijn weinig auto’s in deze klasse die hem dit nadoen.

Geen, mag ook niet voor een twee weken oude auto.

PRIVATE LEASE Renault Mégane