Renault Mégane Estate TCe 140 Bose (2019) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mégane Estate TCe 140 Bose |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 86.705 km |
KM-stand laatst | 87.888 km |
De 1ste kilometers
- 86.705 km
Na 4.5 jaar Škoda Octavia HB gereden te hebben waren wij opzoek naar een andere auto. De Octavia kochten wij met 73K km op de klok en was een 1.2TSI H6 Elegance Business uitvoering met veel opties standaard aanwezig. In de tijd dat wij de Octavia hebben gehad hebben we 113K Km gereden met een totale cost of ownership van €0.26,5 per kilometer, alles inclusief, dus ook MRB, brandstof, verzekering, onderhoud en afschrijving. Dat was ons alles meegevallen.
Onze belangrijkste wensen voor een volgende auto:
Max 5 jaar oud
Automaat
Android Auto
Goede audio
Gunstig verbruik
Na lang over autotrack zoeken kwam ik bij een Renault Megane Estate uit.
Een keuze waar ik vanuit de perceptie, Franse auto & betrouwbaarheid, in 1ste instantie niet zomaar aan dacht. Toch las ik van deze generatie Megane positieve dingen en occasion aankoopreviews, zolang het maar een 1.3TCE betrof en een automaatbak van na 2017. Met dit in het achterhoofd de keuze voor de Megane gemaakt.
Verdere informatie volgt.
De 1ste 1000 kilometers zitten erop,,.
- 87.888 km
En maakt ons duidelijk dat de Octavia toch wel een hele fijne auto was.
(tekst wordt nog aangepast)
Betreft de Renault
+ Is stiller
+ is vlotter, logisch met 35 pk extra
+ Iets stugger dan de Octavia en daardoor, wonderbaar, comfortabeler. Minder week en vangt drempels allemaal net wat mooier op.
+/- Android auto, niet foutloos maar 10x beter dan het R-Link van Renault zelf.
+ /- Bose Audio is beter dan Canton van Škoda, Wel zo nu en dan met lage tonen een resonantie in de portieren.
+/- Meer zijdelingse steun maar kortere zittingen.
- Verbruik. De 1ste tankbeurt resulteerde in 1 op 12.8. De 2de, na met een fluwelen voetje te hebben gereden, langere afstanden, 84 km p/u provinciaal & 110 km p/u op snelweg, beide met veelvuldig op de cruise control, aandrijflijn in eco, resulteerde in 1 op 15.1. De Škoda heeft nooit een tankbeurt onder de 1 op 16.5 gehad met een gemiddelde over de afgelopen jaren van 1 op 17.8. Hopelijk weten we dit nog iets beter te krijgen.
- Boordcomputer, het brandstofverbruik volgens de Boordcomputer wijkt met bijna 10% van de werkelijkheid. Dat geldt ook voor de bandenspanning meter. Die geeft 2.8 bar aan bij 2.3 op de meter. De snelheidsmeter is t.o.v. de GPS wel weer bovengemiddeld kloppend. Bij 100 km/u 2 km afwijking.
- Wegrijden vanuit 1ste versnelling. Het aangrijpen van de koppeling gaat allemaal wat stoterig. Ik had erover gelezen, ik wist dat het geen DSG is of een bak van ZF maar na 2 weken rijden zijn we nog geen vriendjes.
- Het interieur is tussen de bodem en plafond 10 cm lager dan de Octavia. Hoewel ik niet overdreven lang ben (1.86) resulteert dat erin dat ik, zelfs met de stoel in de laagste stand een beetje moet beuken om onder de binnenspiegel door te kijken. Als gevolg van de stoel in de laagste stand is er nog minder steun aan de onderbenen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Had je deze auto's al gezien?

Renault Mégane Estate 1.2 TCe Bose LM CRUISE NAVIGATIE
- 2017
- 96.346 km

Renault Mégane Estate 1.5 dCi Eco2 Bose PDC Trekhaak NAP!
- 2017
- 164.015 km

Renault Mégane Estate Plug-In Hybrid 160pk Business Edition One Trekhaak | Stuur/Stoelverwarming | Bekleding Leder | Groot Scherm | Nieuwstaat | Dealer onderhouden
- 2020
- 68.861 km
Lezersreacties (0)
Reageren