Renault Mégane Estate dCi 130 Energy GT-Line (2013)

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 130 Energy GT-Line (2013)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 130 Energy GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf197.673 km
KM-stand laatst280.120 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overstap.

  • 197.673 km

Keuze van benzine naar diesel in verband met woon werk verkeer. Zoekt tocht naar een ruimere auto omdat gezins uitbreiding, reed in een Peugeot 207 hatchback, was een vlotte wendbare auto.

Kwam destijds met de zoektocht een paar tegen maar deze Megane had ik gezien om gelijk te bezichtigen. Op internet gelezen wat de meeste voorkomende gevallen zijn . Zoals lekkage derde een licht, raam motor. Maar ik denk dat je het zelf moet ervaren.

Na de eerste proefrit was ik gelijk verkocht. Bijna 2 ton al op de teller. Ik heb het gelijk gereserveerd. Tot nu toe geen spijt van gehad dat ik hem het gekocht.


Touring Europa

  • 210.219 km

De plan is om lekker te touren. Gelezen dat de Megane 3 een lekker reis auto zou moeten zijn, dat ga ik nu zelf meemaken. Omdat ik weet dat we de veel hoogte verschillen ging rijden heb ik verse remblokken, olie en airco bijgevuld. Omdat de reis naar warme gebieden ging.
De reis ging van af Nederland naar Spanje.
De stoelen zitten voor de lange reis best lekker. Ik ben zelf 1.70, miss dat het daar aan ligt ,. Wat betreft de motor trok ook makkelijk met het verkeer mee, ook .met volle lading en een dakkoffer. Met stijle gebergten moest ik toch wel terug schakelen om hoge toeren te maken om iets makkelijker vooruit te komen. En de warmte van 45 graden kon de airco ons wel lekker fris houden.
Wat betreft onze 2 weken road trip met 5500 km geen problemen mee gehad.

Onderhoud met Franse auto. Prt 1

  • 239.469 km

We gaan gewoon verder. Kleine onderhoud gepleegd, stabilisator stangen vervangen het begon een beetje te trillen tijden en rijden. En de multiriem was aan vervanging toe. Zag al haartjes aan de zijkant raffelen.

Doorgaan met Franse auto, prt 2

  • 250.965 km

Weer een onderdeel moeten vervangen in de franco. Dit keer was het de beurt aan de radiator, die begon te lekken. We kunnen nu weer gekoeld op weg.

Onderhoud met Franse auto Prt 3

  • 263.702 km

Nu de auto 2 jaar in bezit te zijn ,dit keer een melding controle inspuiting & luchtvervuiling, blijkbaar ook een motorisch kwaaltje Renault . Na een stop melding op de display, risico op motorschade reed de auto gelijk in de noodloop, op de snelweg gelijk dicht bij zijnde tankstation gestopt. Anwb gebeld en blijkt na het uitlezen dat de roetfilter te weinig druk gaf en dat daardoor vol kan zitten, en ook iets nieuws voor mij is dat anwb niet handmatig geforceerd kan regenereren alleen bij de renault kan doen. İk ben zelf wel een stevige rijden met doorhalen naar de 2500/3000 toeren, maar kan niet weten hoe de vorige eigenaren hebben gereden en of dit in het verleden ook is gebeurt. Afspraak gemaakt bij de dealer en diagnose aangevraagd bleek dus dat de roetfilter vol zat. Dealer was ook onder de indruk dat er een 1.6 motor in zat in een megane 3 estate. Gelukkig konden ze met geforceerd regenereren de roetfilter zoveel mogelijk weg branden anders waren er duurdere optie. İk kan hopelijk nu weer een tijdje verder. Als tip gekregen in de 5 op de snelweg 100 rijden, zal ik zeker dan

Onderhoud met de Franse prt4 *Roetfilter

  • 280.120 km

Het is zo gekomen. Toch Roetfilter vol. Tijdens de vakantie in augustus met een niet goed werkende roetfilter gereden. Als ik bleef door rijden was er nix aan de hand, maar zodra ik te lang in de file stil stond, stapvoets rijden of te lang voor de stop licht stond, brande het STOP lamp , risico motor schade. wat ik kreeg was in de noodloop rijden zonder vermogen.
Had tot en met september zo gereden en uiteindelijk een afspraak bij de Garage.
Ook een drama met roetfilter. Eenmaal eronder uitgehaald was de Keuze: nieuwe roetfilter, tweede hands of reviseren. Wel leuk om te horen dat nog de orginele roetfilter eronder zat. Maar goed Ook drama, voor de eerste en tweede keuze was geen optie volgens de Renault dealer zijn er voor dit type model Megane niet zoveel verkocht in Nederland. Dus werd het de keuze reviseren. Leuk bedrag dat reviseren voor dit type dat niet meer wordt gemaakt. Maar hoe dan ook het rijd weer lekker soepel en turbo komt er lekker in .
Op naar de volgende :D

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.