Renault Mégane Estate dCi 110 GT-Line (2011) #3

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 GT-Line (2011)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst27.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Omdat ik dagelijks 150km rij ( werk ) en de dieselprijzen alleen maar stijgen, besloot ik de V70 te verkopen. Was een prachtige wagen, 2.5D met 226Pk...Maar het verstand won en ik ging op zoek naar een andere, fiscaal en verbruiksvriendelijke wagen. Door de fiscale premie van 15% en de korting die ik kreeg werd het een Megane Grandtour. Wel bepaald de GT line met de 1.5 DCI ( 104gram ) handgeschakeld. Na lang wachten mocht ik hem verleden week in ontvangst nemen en heb dus nu ondertussen 1300km. Positief zijn de stilte van de motor, je hoort hem dus niet draaien, alleen bij het koudstarten hoor je een echte diesel. Het chassis vindt ik ook verbluffend, de GT hangt wel 12mm lager, dus kan wel niet vergelijken met de andere versies. Maar de wegligging en handelbaarheid zijn zeker OK, moest je blind instappen en rijden, zou je denken met een Duitser te rijden :) De GT stoelen zitten ook goed, alhoewel bovenaan de schouder het net iets breder mocht. Negatief voorlopig zijn de trillingen in versnellingsbak bij optrekken in lage toeren. En de veelbesproken bekerhouders :)
Kwa verbruik zit het redelijk, boordcomputer zegt nu gemiddeld 5.2 na eerste tankbeurt, nu is het wat hoger 5.5. Dus we zien wel bij de volgende tankbeurt. Ik rij meestal cruise op 120, dus he kan nog lager denk ik :)

bijna 3000km...

  • 3.000 km

Bijna 3000km en tijd voor een korte update plus en min...
Plus:
*Velen zijn enthousiast over de wagen, de blauwe kleur is mooi, de GT line lekker stoer met zijn accenten. Zelfs van anti Frankofielen positieve reacties :)
*Panormadak is fantastisch met dit mooie weer, open dak is wel enkel leuk bij lage snelheden
*Keyless entry kan ik niet meer missen!
*de BOSE doet zijn werk goed, klinkt lekker vol en niet echt trillingen merkbaar in het interieur
*de motor is heeeel stil, zalig om op snelweg enkel wat rolgeluiden te horen van de banden, naast de BOSE natuurlijk :)
*bedieningen zijn allemaal heel duidelijk en ergonomisch opgesteld, was direct 'mee' met het geheel, Renault logica ligt me duidelijk :)
*chassis heel strak, geen onverwachte reaties van het onderstel
Min:
*Verbruik ligt al iets hoger nu ( 6.2 L) maar dit ligt aan het feit dat ik al een beetje de motor aan het testen ben om capaciteiten :) als ik dit weet zal ik mij weer aanpassen en zal dit wel weer dalen ;)
*Hernemingen zijn niet zo vlot, serieus turbogat en dus schakelen geblazen...
*Al een putje in mijn spiegelkapbehuizing grrrrr
*De cupstoel kan ik niet gewoon worden, ik sukkel al een tijdje met de rug, dus hopelijk is het enkel daardoor...De schouder mocht net iets breder zijn...kleine Fransmannen zeker...
*Het materiaal aan de middenconsole is blijkbaar supergevoelig voor krassen en vingers...
*Vandaag eerste keer achterzetels naar beneden en toch jammer dat er geen vlakke laadvloer is, maar soit das niet erg...
*Door de BOSE versterker aan de passagierkant zit mijn vriending bijna horizontaal in de stoel, maar daar heb ik geen last van :) en ik rij 90% alleen...dus ja...
Buiten beschouwing gelaten van de mins, verder een heel leuke wagen, zeker aanrader in de GTline versie! Nu op reis ermee normaalgezien naar het Zuiden, daarna wslk wel weer een update!

  • 27.200 km

Een 7 maand verder en ondertussen 27200 km met de GT line, enkele positieve en negatieve dagdagelijkse ervaringen:
Positief:
* Nog altijd een mooie verschijning, GT line in Maltblau!
* Motorisch dik OK, verbruik cruise op autosnelweg aan 120 rond de 4.5 - 5L/100km. Gemiddeld mix verkeer op 5.8L/100km, zeker tevreden hierover na een 2.5 van Volvo :) Verder is de souplesse en stilte van de motor opmerkelijk.
* BOSE radio superkwaliteit!
* Wegligging heel comfortabel maar toch sportief ( ligt 12mm lager )
* GT stoelen zitten goed, in het begin wat te smal, maar ze hebben zich wat ' gezet ' naar mijn lichaam, dus ok nu
Negatief:
* Na de extreme koude (-20°) hier en daar interieurgeluiden, 'knetterend' plastiek van deurgrepen, achter dashbord rechts en deurstijlen. Wordt er zot van, dus dringend bezoekje aan garage. Hier en daar toch bedenkingen bij kwaliteit van materialen. Al slijtage sporen aan stuur en pook!
* Achterruitwisser geen interval en je hoort de relais in heel de wagen als je hem gebruikt, geluidsisolatie kan dus ook beter, ook rolgeluiden van weg niet zo goed gedempt.
* Af en toe electronica problemen zoals, volume blijft staan op display, keyless start werkt na 3 pogingen, keyless entry werkt niet ( meestal door GSM op zelfde plaats ).
* Achterstoelen neerklappen is een waardeloos systeem...altijd bang om iets kapot te maken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.