Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line (2012) #35
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 ECO2 GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 92.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
Renault Megane Estate DCI 110 GT-Line 2012
- 140.000 km
Na 5 jaar leuke tijden te hebben gehad met een dynamique 90 dci was het nu tijd voor deze versie; luxer uitgevoerd en meer vermogen.
Nu na ruim 1,5 jaar en 45.000km verder maak ik jullie deel van onze ervaring.
Een wereld van positief verschil deze auto tov de 90 dci!
Positieve ervaringen: zitpositie sportstoelen, deze geven veel steun. De strakker afgeveerde onderstel icm 17" met een bandhoogte 50 bevalt prima. Persoonlijk zou ik geen lagere band wensen, dan zou de auto teveel kunnen gaan stuiteren.
Brandstof gebruik ca 1: 18 veel zuiniger lukt ons niet, we rijden wel sportief door, maar niet bovengemiddeld.
Het veel gehoorde turbo gat tussen de eerste en tweede versnelling is ook bij deze auto negatief aanwezig.
Parkeersensoren voor kunnen bij regenval en filerijden in de versnelling 1-2 soms nog al eens hinderlijk piepen. Enigste optie hierin is uitzetten.
Op de normale onderhoudskosten na geen excessen.
Olieverbruik nul.
Kortom gewoon een heerlijke fraaie complete auto om kilometers mee te rijden.
km maken maar
- 152.000 km
Blijft leuk deze auto. Met 150.000, wel de distributieriem en waterpomp vervangen, tsja even investeren in de toekomst..... Of te wel door rijden voorlopig met deze auto zonder mogelijke problemen. Een Irritant rammeltje bij de binnenspiegel tegen het voorruit moet ik nog verhelpen, maar dat is dan ook alles. De 'normale' cruise snelheden ca 130 km als het mag en kan... op de snelwegen in Nederland gaan moeiteloos en is nog steeds een genot om met deze auto te mogen rijden.
tunen
- 180.000 km
Lang getwijfeld, toch in oktober 2019 de auto laten tunen met een 1e stage.
en toen werden we stil. Wat een verschil..... echt bizar. Zoveel meer koppel en een nog vloeiende lopende motor. Geen turbo gat meer, fractie zuiniger, maar dat was ook niet het doel. Kortom ; vol plezier doorrijden !
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Uitgelicht aanbod

Renault Mégane Estate 1.2 TCe Collection/ Keyless!/ Navi/ Clima/ Cruise/ Elek. pakket/ Isofix/ Bluetooth/ Armsteun/ Multi. LEDER. Stuur/ 17'' LMV/ Mistl./ PDC V+A/ Dakrails.
- 2013
- 111.344 km

Renault Mégane Estate Renault megane 1.5 dci GT line airco ecc lmv xenon schuifdak export prijs
- 2012
- 246.291 km

Renault Mégane Estate 1.6 dCi Luxury GT-Line (NAVIGATIE, CLIMATE, CRUISE, BLUETOOTH, SPORTSTOELEN, XENON, PARKEERSENSOREN, ISOFIX, TREKHAAK, LM VELGEN, NIEUWSTAAT)
- 2013
- 234.316 km
Lees ook

Renault Mégane Estate dCi 110 – 2012 – 481.442 km - Klokje Rond

Occasion triotest - Compacte stationcars uit 2012

Renault Mégane Estate 2.0 16V Turbo 220 GT (2013)

Renault Mégane 1.5 dCi - Ford Focus 1.6 TDCi - Dubbeltest

Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Expression (2012)
