Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2012) #5

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2012)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst2.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vers van de Renault pers

  • 400 km

Vandaag een verse Renault Megane afgehaald. Bose, Gris eclipse verder niets spannends.

Eerste indrukken:

De vorige was een V50 en jammer voor Renault.... qua intuïtiviteit was die echt makkelijker en duidelijker. In de Renault is het weer even zoeken welk knopje waar ook alweer voor was en vindt ik het meer een samenraapsel van verschillende componenten met hun eigen functies ipv één strak geheel. Maar och... dat zal wel snel wennen en dan is er niets meer aan de hand.

Rijdgedrag: de V50 lag gevoelsmatig meer als een blok beton op de weg, deze is speelser. Heeft zijn voor en nadelen, maar op zichzelf: niets mis met de Megane, gewoon anders.

Zes versnellingen: ja, veel lawaai maakt hij niet op de snelweg (iets rumoeriger dan de V50), lekker laag in de toeren en brommen maar. :-) De sport wordt wel om de boel op stoom te houden, want "even" snel inhalen... = terugschakelen. Benieuwd of dat na de inrijperiode beter wordt, nu blijf ik schakelen lijkt het wel.

Routeplanner: heel goed gedaan meneer Renault. Deze routeplanner werkt stukken beter dan alle vorige die ik heb gebruikt en ziet ook de files. De inbouw vindt ik minder geslaagd, maar het functioneert perfect.

Bleutooth: jawel hoor, eindelijk een auto waar de bleutooth in één keer werkt. Hulde! Kan de telefoon ook gebruiken als data opslag, leuke gadget.

Radio: prima, niets mis mee.

Zitcomfort: vandaag 400km erop gezet en gaat prima. Benieuwd hoe het gaat voelen met 60 a 70k per jaar.

Kleur / uiterlijk: had het ding ongezien besteld ergens eind 2011, geen foto gezien, helemaal niets. Zwart moet je te vaak poetsen, wit idem dus zou (ja ja pure luiheid) een donker grijze of donker blauwe worden. De vorige was een donkerblauwe dus bleef over: de donkergrijze. En.... het staat hem (deze auto is een hij en geen zij) erg mooi i.c.m. de velgen. Niets mis mee. Verder zijn alle plaatjes, eco, bose, renault en wat al niet eraf gehaald. Wat er niet op zit kan er ook niet af worden gesloopt...

Ruimte: prima, de V50 leek groter maar is het zeker niet.

Degelijkheid: de V50 deuren waren toch echt wel een slag steviger en deze klinken meer als blik. Zegt niets over de degelijkheid, maar gevoelsmatig is deze minder hard. Is dat erg? Och, het is een auto en ik ga ervan uit dat alle nieuwe auto's gewoon goed zijn, dus deze ook.

De toekomst: dan ben je een Renault.... sta je vrolijk bij de dealer te kwispelen en dan kom ik je halen. Oef. :-) Heel benieuwd hoe het ding het gaat houden met de verwachte kilometerstanden. Hard hoeft ie niet te rijden (dat leer je vanzelf wel af, nergens voor nodig) maar wel wat meer dan de gemiddelde auto in NL gok ik zo.

Dealer: Renault Zoetermeer. Netjes, zakelijk, geen poeha, goed geregeld.

Eerste cijfer overall: 7,75

De eerste 1000

  • 1.000 km

De eerste 1000km zit er alweer op. Vandaag een dagje van 350km en wat meer kunnen proberen.

De routeplanner is en blijft super. De kleinste vertraging pikt het ding al op. Niet dat je dan de file voorkomt, maar je weet wel waar je aan toe bent.

Het speelse gevoel wat ik had direct na "koop" komt door het kleinere stuur t.o.v. de V50. De volvo heeft een stuur waar een zeeschip jaloers op zou worden (groot), de Megane heeft een normaal (dus kleiner) stuur. Verklaar het verschil.

De koppeling lijkt hoog te staan. Kent iemand dat "probleem" of is het geen "probleem".

De motor lijkt ook meer los te komen, wat meer pit in de lage toeren en minder schakelen met het inhalen.

De snelheidsbegrenzer (of hoe heet het ding) is even wennen, maar werkt uiteindelijk wel rustig rijden in hand. Leuke vinding, de knopjes voelen wel plastic aan.

Tot zover, volgende ervaring zal wat langer op zich laten wachten, eerst maar eens stevig wat kilometers op de teller zetten.

Ah, wat leuk!

  • 1.200 km

Ja ik weet het..... ik zou het moeten weten, maar toch... wat leuk! De deuren kunnen open en sluiten zonder de knopjes van dat pasje te gebruiken. :-) Als je het weet is het logisch, maar wist niet eens dat die functie erop zat. Schaam... oh nee... geniet. :-) Begin echt vriendjes te worden met de Megane. Benieuwd naar de volgende verrassing.

Jammer.... gemiste kans

  • 1.200 km

Toch een punt van kritiek gevonden:

De knoppen van cruisecontrol en spiegels zijn niet verlicht. De lampjes in de spiegels zal me een zorg zijn, maar de cruisecontrol lampjes zijn echt een gemiste kans en m.i. een verkeerde bezuiniging.

Geen kritiek, maar smaak: waarom weer een spriet antenne in 2012 en geen Shark Fin?

Blij verrast

  • 2.500 km

Hoe meer km ik maak in de Megane hoe blijer ik toch wordt. De automatische ruitenwissers werken goed (is de eerste auto waar ik in rij waar het wel goed werkt), de piepers voor en achter werken super, de snelheidsbegrenzer is een waanzinnig mooie uitvinding en nu het een beetje los is gereden is tie best wel vlotjes en stil geworden. De V50 was een stuk zwaarder en het is positief te merken dat deze lichter en nu dus ook vlotter is. :-) Wordt iedere week vrolijker van de Megane.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.