Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech Line (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 170.500 km |
KM-stand laatst | 194.000 km |
Storingsgevoelig
- 194.000 km
Maart 2019, 194.000 km.
Deze auto gekocht in 2017 na het overlijden van de Mondeo. Het betreft de Tech Line uitvoering.
Wat bevalt aan de auto t.o.v. de Mondi:
- bluetoothkoppeling met de telefoon
- 12V bij de achterbank en in de kofferbak
Wat minder bevalt:
- iets minder rijdersauto (gevoellozer contact met de weg)
- lekkage binnen door verstopte kanalen van de regenwaterafvoer van het daklicht
- minder fijne stoelen, ik kan met mijn 1.86 net geen goede houding vinden
- minder goed geluid uit het audiosysteem
- olielekkage, ongeveer 1L per 2000 km, dus regelmatig bijvullen (die gaan we niet laten maken).
En helaas is het een Renault, dus storingsgevoelig:
- af en toe geeft hij een storing inspuiting controleren, dan heeft hij weinig vermogen en wil het niet veel harder dan 50 km/h. Stoppen, motor af, starten en de storing kan zo maar weer weg zijn. Hier heb ik niks aan laten doen, de storing komt eens in de 2 a 3 weken tevoorschijn.
- sinds kort de storing emissie controleren. Dit kan van alles betekenen, zo heb ik gelezen, maar ik kan er gewoon mee rijden. We beginnen morgen maar met nieuwe bougies, dat is in ieder geval de goedkoopste stap.
Kosten tot nu gemaakt voor:
- distributieriem, waterpomp, spanrollen (€ 700)
- kapotte wiellager (remschijf + lager vervangen €100)
- penbobine kapot, meteen maar 2 van de 4 vervangen (€120)
Nee, hierna geen Renault meer, experiment mislukt. Maar zolang de kosten binnen de perken blijven, rijd ik hem door.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.