Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V Tech Line (2007)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 2.0 16V Tech Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf170.500 km
KM-stand laatst194.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Storingsgevoelig

  • 194.000 km

Maart 2019, 194.000 km.
Deze auto gekocht in 2017 na het overlijden van de Mondeo. Het betreft de Tech Line uitvoering.

Wat bevalt aan de auto t.o.v. de Mondi:
- bluetoothkoppeling met de telefoon
- 12V bij de achterbank en in de kofferbak

Wat minder bevalt:
- iets minder rijdersauto (gevoellozer contact met de weg)
- lekkage binnen door verstopte kanalen van de regenwaterafvoer van het daklicht
- minder fijne stoelen, ik kan met mijn 1.86 net geen goede houding vinden
- minder goed geluid uit het audiosysteem
- olielekkage, ongeveer 1L per 2000 km, dus regelmatig bijvullen (die gaan we niet laten maken).

En helaas is het een Renault, dus storingsgevoelig:
- af en toe geeft hij een storing inspuiting controleren, dan heeft hij weinig vermogen en wil het niet veel harder dan 50 km/h. Stoppen, motor af, starten en de storing kan zo maar weer weg zijn. Hier heb ik niks aan laten doen, de storing komt eens in de 2 a 3 weken tevoorschijn.
- sinds kort de storing emissie controleren. Dit kan van alles betekenen, zo heb ik gelezen, maar ik kan er gewoon mee rijden. We beginnen morgen maar met nieuwe bougies, dat is in ieder geval de goedkoopste stap.

Kosten tot nu gemaakt voor:
- distributieriem, waterpomp, spanrollen (€ 700)
- kapotte wiellager (remschijf + lager vervangen €100)
- penbobine kapot, meteen maar 2 van de 4 vervangen (€120)

Nee, hierna geen Renault meer, experiment mislukt. Maar zolang de kosten binnen de perken blijven, rijd ik hem door.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.