Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2003)

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2003 ben ik eigenaar geworden van deze Renault met alles erop en eraan. Hoewel de Dynamique van zichzelf al een rijk uitgeruste auto was, was hij met PDC en CD wisselaar nog completer.

Vanaf dag 1 veel plezier gehad van deze diesel. Een boel trekkracht. Vanaf 1800 toeren komt de motor al lekker op gang. Met de zesbak is hij ook nog eens erg lui te rijden. Hierbij is een verbruik van 1 op 16/17 makkelijk haalbaar.

Bij aanschaf heb ik voor de Renault gekozen vanwege de ruimte, het comfort en het uiterlijk van de auto. Nu vier jaar verder, moet ik zeggen dat ik ook het uiterlijk van de Renault nog steeds een stuk mooier dan dat zijn zijn leeftijdsgenoten. Mooier dan de Phase II zelfs...

Van de keuze voor comfort heb ik geleerd dat dit wel ten koste gaat van het weggedrag. De vorige auto (Seat Leon) stuurde aanmerkelijk strakker. In ons filerijke landje is comfort echter wel vrijwel noodzakelijk: zaken als een goede airco, een lendesteun en middenarmsteun lijken misschien niet de primaire zaken waar bij de aanschaf van een nieuwe auto naar wordt gekeken, maar bij 35000 pj maakt dit het verschil tussen de auto uit stappen of gebroken de auto uit strompelen.

Je mist al deze zaken vooral als je in een auto stapt die deze luxe niet heeft (kent u dat: een leenauto zonder PDC, terwijl u net even met uw gedachten op wat anders nonchalant achteruit inparkeert...).

Nog een paar maanden dan verstrijkt de lease periode. Met enige weemoed zal ik dan afscheid nemen. Weer een Renault? Wellicht. Intussen zijn er echter ook auto’s op de markt die een goed comfort weten te paren aan een goed weggedrag. Een Avensis DCAT wellicht, alhoewel deze minder mooi is dan de Laguna...

PROBLEMEN

Behalve de normale onderhoudsbeurten nauwelijks problemen:
- voorlamp (Xenon) stuk
- terugroepactie koppeling

Verder een hoop kosten gehad nadat een autoinbreker het geintegreerde Radio-CD systeem aanzag voor een losse en dit door middel van het plaatsen van een schroevendraaier in de CD wisselaar wilde bewijzen. Dat hiermee de favoriete CD van mijn zoontje werd gesloopt en ik nog 1200 km naar huis moest rijden was daarbij een vervelende bijkomstigheid.

Voor het overige: 140.000 kilometers trouwe dienst!

Wel wat opvallende zaken:
- 4 keer steenslag (en dat zonder al te fanatiek bumperkleven!)
- bij erg koud weer sprong het bandenspanningssysteem op tilt. Bij iets warmer weer was eea weer ok. Op zich niet erg, ware het niet dat bij een bijvulactie het ventiel afbrak. Met -5 en om 02.00 ben je dan niet blij...

Dat laatste schijnt wel vaker voor te komen, voor wat betreft het eerste? Laten we het maar op toeval houden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens