Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V Dynamique (2002)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.8 16V Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Grandtour Dynamique is een auto waarin je met plezier rijdt. Bij het rijden langs een groot pand met spiegelende ruiten heb je de neiging om vergenoegd nog eens even naar je eigen auto te kijken. De afwerking is ten opzichte van het voorgaande model er ook stukken op vooruit gegaan. Betere materialen, betere afwerking, nog luxer en veel betere wegligging. Handig is het apart te openen achterruitje (bijv in lage parkeergarages.)De kofferruimte heeft t.o.v. het vorige model ingeboet, maar is nog steeds behoorlijk. ´s Avonds prima zicht met de Xenon koplampen. De interieur-/portierverlichting is in het donker zowel zeer functioneel als chique. De airco functioneert goed en blaast de beslagen vooruit snel schoon. De achterpassagiers merken van de airco pas stukken later iets, bij gebrek aan grote uitstroomopeningen.
Even oppassen geblazen is het met verkeersdrempels; die voel je met de standaard op deze auto gemonteerde platte banden behoorlijk. En ook een stoeprandje maakt door de lage band al snel schade aan de prachtige 17 inch velg, die er trouwens in geen enkele wasstraat schoon uitkomt. Dat is dus echt handwerk, maar dán ziet de wagen er ook weer gelikt uit.
Nog een minpuntje: de sleutelkaart. Die moet je dus na het rijden met een muskaton aan je sleutelbos hangen, want anders ben je hem zó kwijt. En vooral niet héél even in het dashbord laten zitten met alleen kleine kinderen onbeheerd in de auto, want druk lichtjes op ´start´ en de motor loopt! Maar het systeem voorkomt wél rammelende grote sleutelbossen.
De motor voldoet uitstekend en heeft een normaal verbruik. Ik vond het prijsverschil met de 2 liter gezien de beperkte extra prestaties bizar groot. Met een caravan erachter vanwege het hogere koppel wellicht een ander verhaal.
Nu moet Renault alleen nog eens eens iets gaan doen aan de kwaliteit en bezetting van de werkplaatsen. Mooie, comfortabele, veilige auto"s maken is niet voldoende voor klantbehoud!

PROBLEMEN

- steeds van de velg losschietende Renault-emblemen
- landelijke terugroepactie ABS rekeneenheid (1 week geleden)
- licht krakerig verlopende elect. ruitbediening (wordt wel intensief gebruikt)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.