Renault Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Laguna Estate 2.0 16V 140 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Op 4 januari 2008 konden we de nieuwe Renault Laguna ophalen bij de Renault-dealer. We hebben gekozen voor de 2.0liter motor in Dynamique uitvoering, omdat deze rijk uitgerust is met onder andere dvd-kleurennavigatie, halflederen bekleding. Ook hebben we gekozen voor de drie introductiepakketten. Bi-xenonverlichting, heel europa op 1 dvd voor navigatiesysteem en ook nog pdc (achteruitrijhulp). Ook hebben we de Renault-HandsfreeCard bijbesteld. De 17 inch velgen die standaard onder de auto zaten hebben we direct laten vervangen door de 18 inch velgen die voor een redelijke prijs leverbaar waren. Dit stond stukken beter. Ook hebben we een setje veloursmatten van de dealer GEKREGEN (jaja). Wat ons direct na het wegrijden bij de dealer opviel is dat de auto stukken stiller is dan onze vorige laguna uit 2004. Onze vorige laguna uit 2004 hebben we 3 jaar met veel plezier gereden, en na 80.000 km niet meer dan een xenonlampje dat niet meer functioneerde. De kosten vielen dus heel erg mee, en vanwege de zekerheid die Renault durft te geven dmv de 3 jaar volledige garantie hebben we weer voor een Laguna gekozen. Ook naar een Ford Mondeo gekeken, maar het interieur hiervan viel gewoonweg heel erg tegen. Vooral het blad Autovisie concludeerde na een duurtest met de nieuwe Ford Mondeo dat deze niet waarmaakte wat de auto uitstraalde. De auto was gewoonweg niet om over naarhuis te schrijven. Een zwager van mij heeft de nieuwe Mondeo gekocht vanwege het uiterlijk, en zeg nou zelf.. De mondeo is echt een mooie auto, maar mijn zwager heeft er nu al spijt van. De stoelen van de Laguna geven veel steun, en er zijn geen piepjes en kraakjes bij het wegrijden met koude motor. Dit was echter wel het geval bij de oude Laguna. Ook had ik in de vorige Laguna een origineel kleurennavigatiesysteem dat niet altijd vlekkeloos functioneerde. Dat is nu verbeterd, doordat de verkeersborden en afslagen duidelijk worden weergegeven in 3d beeldkwaliteit. Je vliegt als het ware als een vogel over de weg. Als je bij de laguna wegloopt, gaat deze automatisch opslot. Ook klappen de spiegels automatisch in en de claxon gaat 1x kort af (in combinatie met Renault-HandsfreeCard).
PROBLEMEN
Een nadeel van de 2.0 benzineuitvoering is dat deze geen vergroomde uitlaatsierstukken heeft. Dit heeft de diesel wel, dat is toch opmerkelijk te noemen, omdat dieselauto’s meestal verwaarloosd worden (overigens niet door iedereen). Ook de grote antenne op het dak draagt niet bij aan de elegantie van de Laguna. De antenne in onze vorige Laguna zat weggewerkt in het achterste raampje van de auto aan de bestuurderskant.
Ik zal laten weten hoe de auto zich houdt naar mate de kilometerstand vorderd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.