Renault Laguna 2.0 16V T 170 Initiale (2008)

autoreview

Renault Laguna 2.0 16V T 170 Initiale (2008)

Signalement

UitvoeringLaguna 2.0 16V T 170 Initiale
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf72.000 km
KM-stand laatst102.000 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

foute naamgeving Laguna 3

  • 102.000 km

Ik heb de auto in januari 2014 gekocht met de teller op 75.000 km. Dit was de Initiale uitvoering met de 2.0T motor plus 6v automaat en een glazen schuif- kanteldak.

Ik heb me laten overtuigen door de bewering van Renault dat de auto op de bodemplaat van de Nissan Primera staat en dat Nissan veel van de bouwkwaliteit heeft verbeterd. Wel, ik kan bevestigen dat het verschil met de Laguna 2 phase II die ik hiervoor had behoorlijk is. De bouwkwaliteit is gewoon goed te noemen; geen rammeltjes, piepjes of kleine mankementen. Dat wordt ook bevestigd in de serieuze autopers en dat was voor 2007 wel anders.

De automaat is alleen al een wereld van verschil met de vierbak uit mijn vorige Laguna.
Verder vind ik de stoelen (leer, elektrisch verstelbaar) zeer comfortabel en zit ik er met mijn 191 cm goed in. De hatchback variant heeft iets minder laadruimte dan de Estate maar het verschil is maar klein.

Vanaf 75000 naar 102000 heb ik exact nul mankementen gehad. Wel heb ik de originele accu uit 2008 laten vervangen want die werd wel minder. De fijne climate-control (normal en soft stand en dual zone) en het afrolcomfort van het onderstel maakt het een ideale reisauto. Tel daarbij de bi-focus xenon lampen, de geluidsisolatie en de lekkere geluidsinstallatie met cd-wisselaar en je snapt waarom ik deze auto heb. De 18 inch velgen zijn wellicht niet ieders ding maar ze zien er gaaf uit al rijdt de auto met 17 inch velgen wel comfortabeler.

Zijn er ook nadelen? Zeker wel. Het verbruik is behoorlijk. De auto heeft en E voor milieukenmerk dus dat zegt wel wat. Verder weegt de auto best wat dus dat betaalt zich terug via de wegenbelasting. Grootste nadeel, en daarmee kom ik op de titel van deze review, is het feit dat de vorige Laguna modellen de reputatie van deze auto erg ver naar beneden hebben gehaald. De Laguna-3 had gewoon in 2007 al Talisman moeten heten. Dat is niet gebeurd dus de waardevermindering is navenant.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.