Renault Grand Scénic dCi 110 Intens (2018) #3

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic dCi 110 Intens
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst115.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekkere kilometervreter

  • 20.000 km

Sinds de zomer van 2018 rij ik mijn kilometers in deze lekker comfortabele Renault. Prima automaat, ruim, ontspannend. Kortom; fijne bak!

Het uitzoeken van een nieuwe leaseauto is een plezier en struggle op zich... Helemaal als er ook een BPM wijziging aankomt! De uiteindelijke keuze ging tussen een Karoq en de Grand Scenic. Mede door het comfort (langere wielbasis en betere stoelen) voor de Renault gegaan. Vervolgens de jacht naar de laatste 110dci automaat die nog beschikbaar was. Gevonden bij Autohaag Zeeuw in Delft. pffff

Aflevering was netjes, leuk onder een doek ingepakt. Uitleg wel vrij summier. Helemaal als je later zelf moet ontdekken hoe je de R-link2 dient in te stellen, navigatie update etc. Was beter geweest als dat direct ter plaatse was gebeurd.

De eerste dagen ben je best wel aan het wennen, maar als je daar blanco ingaat en niet vergelijkt met wat je ooit had zijn de menu's en bedieningsknoppen goed te vinden. Het enige waar ik (zelfs nu) nog wel eens last van heb is de plaats van de CC. Net aan de andere kant op het stuur.

Irritatie punten zijn en blijven het volgende:
- adaptieve cruise control houdt vrij veel afstand aan en bij rijbaan wisselingen wordt traag gereageerd
- bij elke rit de vraag of je in sport stand wil blijven
- 50 ltr tank is aan de kleine kant
- ouderdom navigatie; meest recent is nu kaart 2017-12
- beenruimte achter beperkt door dikte klaptafel

Bovenstaande punten worden ruimschoots gecompenseerd door het lekkere rijden. Hoe lang de rit ook duurt, ik kom niet meer moe uit de auto. Dat was bij de Audi A3 wel heel anders.... Kilometers eten is een stuk minder vervelend. Ook bevalt filerijden met een automaat; minder erg zal ik maar zeggen ;-)


Opvolger gezocht

  • 115.000 km

Nou, ondanks dat het rijden nog steeds een genot is, gaat deze Scenic opgevolgd worden door een andere leasebak. Waarom? Veel te veel storingen: 2x accu kapot, massakabel die slecht connectie maakte waardoor je (natuurlijk in de regen) stilvalt, stilgestaan door bevroren intercooler, matige dealer service etc.

Qua comfort blijft het aangenaam Frans rijden, het verbruik komt in de buurt van de 1 op 20 en ontspannen uitstappen is gegarandeerd.
Wat jammer is, is dat er amper software updates zijn waar je wat van merkt. Zo had ik graag gezien dat je in kunt stellen dat je standaard in de persoonlijke motor stand start. Nu moet je bij elke rit dit aangeven. Erg lastig.
Ook de adaptieve cruise control zou ook niet-adaptief moeten werken. Vooral op de snelweg zijn de aangehouden afstanden te groot, wordt er traag gereageerd op 'vrije weg' en kan er plotseling sterk geremd worden, met name in flauwe bochten.

Kortom, meer na- dan voordelen. Op zoek naar een andere!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.