Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège Comfort (2005)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

drama, maar ik was gewaarschuwd.

  • 250.000 km

Auto gekocht toen deze 2.5 jaar was, direct uit de lease, via een handelaar. Gekocht vanwege de ruimte, het comfort, krachtige motor, de luxe en de scherpe prijs. Auto had destijds 158K gelopen. Circa 2 jaar redelijk probleemloos gereden, daarna begon de ellende waar ik zo voor gewaarschuwd was. Een korte bloemlezing:
- Mei 2009. dashboard valt volledig uit. Vervangen: € 1.000 armer.
- Oktober 2009. Motor maakt enorm kabaal en houdt in op de snelweg. Diagnose: krukas afgebroken. Ruilmotor in laten bouwen, € 4.000 armer. (auto 3 weken kwijt omdat ingebouwde andere ruilmotor niet goed functioneert, en auto in 1e instantie niets doet ondanks de nieuwe motor)
- Maart 2010. Auto kraakt. Draagarmen moeten vervangen. € 300.
- April 2010. Auto doet helemaal niets meer. Weg laten slepen, brandstofdrukregelaar vervangen en nieuwe accu. € 650 armer.
- Juli 2010. Auto doet niets meer, weer weg laten slepen. Startmotor defect en de net nieuwe accu hierdoor opgeblazen: € 750.
- Juli 2010. Auto doet weer niets, melding op dashboard dat 'stuur gedraaid moet worden'. Weer afgesleept. Garage denkt aan keycard, later aan stuurkolom maar kan niets vinden. Op zich uniek, blijkbaar een defect wat zich bij deze auto nog nooit heeft voorgedaan. Garage stelt voor de computer te vervangen (€ 1.500) maar kan niet garanderen dat dat het probleem verhelpt.

Ik ben het meer dan zat en koop een Volvo V70 voor probleemloos rijplezier. Een paar weken later ontvang ik een brief van de importeur 'om de kwaliteit en duurzaamheid van haar produkten te garanderen' met een terugroepactie ivm de automatische parkeerrem die ongewild in werking kan treden. Blijkbaar had ik nog een paar problemen gemist die gelukkig nu aan mijn deur voorbijgaan.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.