Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 120.000 km |
Techline zeer veel snufjes...behalve de toeter
- 5 km
De oude moet eruit aangezien de KM zijn behaald.
Wat stond op het beschikbare lijstje:
Helaas hebben we geen uitgebreide keuze meer aangezien we alleen uit Opel en Renault kunnen kiezen:
1/Opel Insignia, er waren alleen nog maar foto's en ik kon niet proefrijden en of passen, dus helaas die bestel ik niet.
2/ Opel Zafira, wel in gereden maar ik kon geen lekkere zit instellen. 3/ Renault Laguna, al meerdere gereden dus dat is mijn eerste keus maar helaas mijn schouder zit tegen de B-stijl aan. dat moet ik niet doen. Jammer dat de auto zo slank aan de bovenkant is. ps. ik ben niet dik maar blijkbaar wat breder dan gem.
4/ Renault Scenic, de opvolger is er bijna dus lekker vol met extra's. Genoeg ruimte om te zitten. Ook al eens een Scenic gehad en die beviel ook. Doe deze dan maar.
Na wat wachten is de auto er, eerder dan verwacht. Ik moet toegeven dat het niet een auto is uit het D sigment maar de hoge zit en luxe is top.
Voice Control (telefoon, navigatie, radio)
een boel Airbags ook zij
Automatic Climate Control
Bekleding leder
Key less Centrale deurvergrendeling
Koplampsproeiers
Lendesteun
Lichtmetalen velgen
DVD Navigatiesysteem
6 CD- wisselaar
Xenon verlichting
Dubbel glazen kanteldak
6 versnellingen
zonneschermen voor de zijruiten achter
parkeerradar achter
donker glas achter
automatische activering van de verlichting en ruitenwissers
etc...
De 407 was duidelijk rapper maar ach...dat zal wel wennen, anders pech gehad. De 6 bak is erg prettig.
Ook de cruise control op het stuur is eentje van het soort lekker te bedienen. In veel test van de vakbladen mopperen ze over de plaats van de Cruise Control. Maar heren vaklieden die hoef je maar 1 malig op de juiste stand te zetten? de rest doe je vanaf je stuur. Dus wat maakt het uit waar die betreffende hendel zit?
Betreft de reacties hieronder. Het blijft allemaal persoonlijke voorkeuren maar de Zafira kan mij niet lokken. Deze bied mij geen lekkere zit. Dat doet de Scenic beter.
In de Laguna pas ik ook niet dus dat werd het niet en de Insignia was niet op tijd in NL om daar fatsoenlijk in te passen en meten.
1e week
- 1.000 km
De eerste dag heb ik uitsluitend met een aanhanger gereden dus was het even mijn geduld op de proef stellen alvorens ik vrij kon rijden. Bij de eerste de beste Vrachtwagen moest ik flink roeren in de bak aangezien ik moest invoegen. gelukkig dat de invoegstrook wat langer was dan normaal.
Met die aanhanger wordt het verschil in snelheid wel extra benadrukt tov de vorige auto.
Kwestie van aanpassen en wennen...en meer toeren maken.
in 3 weken al weer 3200km
- 3.600 km
Ik heb de auto al weer 2,5 weken en ben al weer 4 tankbeurten verder.
wat me opviel is dat ik na de eerste tankbeurt maar 1 op 15 had gereden (juist heel rustig gereden!).
En gisteravond kwam ik op 1 op 17 uit.
Ik ga er vanuit dat ik op de laatste waarden zal blijven steken aangezien de auto nu wel is ingereden en mijn rijstijl ook niet zal veranderen.
Na 35 tankbeurten is het verbruik rond de 1:16 en een klein beetje (valt me erg tegen). Ik had er iets meer van verwacht aangezien de 407 op papier onzuiniger is dan de Scenic maar in de praktijk ik betere waarden behaalde dan huidig met de Scenic.
De bumpers zijn niet meegespoten aangezien het de basiskleur is conform Renault. En ja je kan de basiskleur krijgen bij de Tech Line.
De KM vliegen onder de auto door
- 6.200 km
Er valt helemaal niets nieuws te klagen over de auto. Ik heb het idee dat hij net iets losser is geworden en het net allemaal iets vlotter gaat. Al is dat natuurlijk relatief en het blijft maar een 1 punt vijfje diesel.
geen mankementen
- 9.700 km
Het is geen spannende auto. De 407sw deed daar iets meer aan. Ik heb deze auto ook niet op zijn spannende looks gekozen. Het is een en al praktisch en dat blijkt ik de praktijk ook het geval te zijn. Lekker rechtop zittend, prettig in en uit stappen. Genieten van alle snufjes en rijden maar.
op naar de 20
- 13.000 km
21 april: vandaag even op en neer naar Belgie en voorbij de 13000 km. Geen opmerkingen.
15 mei: alweer voorbij de 17.000 km. Het verbruik blijft hangen. Misschien blijf ik er ook wel in hangen maar ik had betere waarden verwacht. Juist als ik het vergelijk met mijn vorige auto's die beter (zeker in verhouding) omgingen met fuel.
eerste beurd gehad...niets aan de hand
- 22.800 km
niets aan de hand....rijd gewoon.
keep on going
- 33.000 km
even naar oost Duitsland geweest. was prima vol te houden.
jasje dasje
- 87.000 km
De auto doet waarvoor het gemaakt is en alles gaat prima!
geen opmerkingen na een ton aan km
- 109.000 km
Eigenlijk is het saai. Er is niets te melden. Vorig weekend nog op en neer naar Praag gereden en de auto doet wat het moet doen.
Ik heb een paar weken terug de nieuwste scenic gereden en naast het feit dat het veel van het zelfde is is wel duidelijk merkbaar dat deze vele malen stiller is.
eind juli moet deze auto er uit en wie weet.
Kan alleen kiezen uit renault of opel. misschien wel een insignia??
Einde contract. Ik heb de Scenic niet meer
- 120.000 km
Na net geen 2 jaar heb ik er 120000 km zonder enig probleem mee gereden.
Met een verbruik van rond de 1 op 17 vind ik dat niet slecht van deze zee container.
Ik rij nu een huurauto wachtende op mijn volgende lease auto.
De vorige keer was de Insignia nog niet in de showroom en kon ik er niet in zitten. Nu heb ik er wel in kunnen zitten (en rijden) en zal dit mijn volgende auto worden. Wij kunnen alleen kiezen uit Opel en Renault. De laguna pas ik (helaas) niet in aangezien de B stijl tegen mijn schouder aan komt. Jammer want ik had van het vorige model er 3 versleten.
We zullen zien of de Insignia ook prettige KM zal geven.
1 maart 2011. Ik begreep van de dealer dat de auto in het land is. Helaas moet ik nog even wachten tot alles is geregeld voor de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.