Renault Grand Espace Etoile 2.0 16V (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Espace Etoile 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 199.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na dat mijn bedrijfs auto weg ging (ford econoline 351cui)
kwamen wij tot de conclusie dat wij het niet zouden redden met de Daihatsu Gran Move van mijn vrouw i.v.m. 3 kinderen en een bordeaux dog.
Dus moest het wat anders worden, dus na veel wikken en wegen
moest het een station worden of een mpv?
na heel kort nadenken waren we er uit het moest een mpv worden maar ja welke scenic, picasso,alahambra, etc. etc.
maar de enige die ik zelf echt mooi vond was de Espace serie III
maar dan wel de Grand want anders bij 6 zitplaatsen de 2+2+2 opstellingzou er geen kofferbak ruimte overblijven laat alleen al staan dat als er iemand achter op knalt wat er dan met de kinderen gebeurt die opp de achterste rij zitten.
Dus vandaar een grand espace.
na ongeveer een maand heel het land te hebben doorgereden en heel wat zeer slechte exemplaren te hebben gezien kwamen wij onze Grand tegen, vreemd genoeg 500 meter bij ons vandaan hahaha.
wij zouden de volgende dag naar Engeland gaan dus wouden het liefst met de ruime Grand gaan i.p.v. de Gran Move.
Met de vorige eigenaar een goede deal gemaakt en snel snel overgeschreven.
De grand had precies de minimale opties die wij zochten.
Airco, elektr ramen en spiegels meerdere zonnedaken en de standaard zonneschermen in de deuren (is wel erg handig met de baby in de kinderstoel).
Dus de volgende ochtend iedereen en alles in de grand gepropt ging verbazend makkelijk wat een ruimt zeg.
Alles ging goed tot op een gegeven moment ik merkte dat er steed minder vermogen was op de snelweg in engeland.
Dus terug schakelen naar 4 en daarna na 3 en toen BOEM een hele harde knal.
zo hard dat iedereen wakker schrok ik dacht eerst ik heb de engelse snelweg bezaaid met franse tandwielen maar gelukkig de bak was nog in orde alleen een zeer harde motor brom maar wel weer vermogen.
bleek na inspectie dat de achterpot verstopt was geraakt waardoor de midden pot geheel was open gescheurd met aal demping er naast hangend.
De volgende ochtend in engeland de garage opgebeld en ja hoor meneer geen probleen kost ongeveer 120 pond voor en achter incl. montage,
nou niets was minder waar kreeg ik steeds het antwoord oh het is een europese versie nee die moet besteld worden en de kosten zijn dan 480 pond.
dus je raad het al wij terug gereden naar nederland met een kapotte uitlaat mijn god wat een herrie tien uur lang maar ja was niet anders.
maar ja lang verhaal kort te maken.
de uitlaat kan de auto niets aan doen.
conclusie tot zover over onze grand
Super niets over aan te merken
wel een paar kleine vreemde dingetjes
zo werken soms de achterste binnen verlichting
de zonnedaken lekken bij hevig regenval
de snelheids meter geeft af en toe 0km per uur aan terwijl we zeker rijden.
en de middenste ventilator openingen geven alleen koude lucht (schijnt zo te horen)
De stoelen zijn wel een beetje kort
en de versnellingspook is wel erg laag en ver weg.
maar voor de rest SUPER
als er mensen zijn die op zoek zijn naar een Espace III neem dan de Grand kost evenveel wegenbelasting als de korte en het verbruik ligt ook op hetzelfde.
En is de grand een stuk veiliger en ruimer.
Zoek wel een 2.0 16v is veruit de beste motor
neem geen automaat de bakken zijn zo slecht dat het een hele hoop geld gaat kosten en de 8v heeft te weinig vermogen voor het formaat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren