Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Expression (2003)

autoreview

Renault Grand Espace
Renault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Espace - interieurRenault Espace - interieurRenault Espace - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.0 Turbo 16V Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op zoek naar meer ruimte (voorheen Volvo V70) was een MPV de enige oplossing. Gezien de goede test resultaten t.o.v. Peugeot 807 + klonen (niet fraai) gekozen voor de Grand Espace; de gewone Espace is mogelijk kleiner wat betreft bergruimte dan het vorige model. Rijdt duidelijk strakker dan oude model(minder overhangen), is met turbo druk (va 1800trn) behoorlijk vlot, is geruisloos mits de motor niet trekt (klinkt rauw). Het gewicht voel je er tijdens het rijden niet van af; remmen doet ie uitstekend; verbruik 1:9,5 valt niet tegen, 6e versnelling is vanaf 80/90 km/u goed inzetbaar. Brede(225)grote (17’) banden staan mooi en geven goede grip. De uitrusting (Expression) is compleet, het extra glazen dak is een mooi gezicht maar open (vanaf 50 km/u) heb je er vrijwijl niks aan (veel wind)en toch wel erg duur (1765 euro). De extra getinte achterruiten maken de auto achterin wel heel donker, maar werken als zonwering prima, zongordijntjes zijn dan echt overbodig.
Regensensor werkt goed maar de lichtsensor springt pas aan als het al erg donker is, dus ga je over op handbediening. Electrische handrem is handig en went snel.
Verder is handig dat je de achterstoelen traploos kan verschuiven, niet handig dat je voor het opklappen en verwijderen van een stoel op de 3e rij eerst minimaal 2 stoelen op de 2e rij naar voren moet schuiven en rolo en hoedenplank moet verwijderen. Terugplaatsen van verwijderde stoel is lastig. Achterin zit je met opgetrokken benen vanwege de hoge vloer.
In plaats van een contactsleutel een kaart is niet handig, past niet in de portemonnee en je kan ´m ook niet aan je sleutelbos doen want dan is deze niet meer in de kaartlezer te stoppen.
Algemeen: een fijne, mooie, comfortabele, vlotte, grote familie auto.

PROBLEMEN

Kunstofstrip ter hoogte van zijspiegel laat af en toe los.
Cruise control houdt snelheid niet constant; (steeds gas er op en af), je wordt er bijna wagenziek van.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.