Renault Espace hybrid 200 Iconic 5P (2024)

autoreview

Renault Espace
Renault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault EspaceRenault Espace

Signalement

UitvoeringEspace hybrid 200 Iconic 5P
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst52.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 46.200 km

In 2023 de auto besteld en kon deze half februari 2024 ophalen bij de dealer. Dit helaas met enige vertraging want voordat ik in mijn auto kon gaan rijden was er sprake van een terugroepactie die hersteld moest worden.

Voor mij de eerste keer in een full-hybrid auto, überhaupt de 1e hybrid auto, en dat was even wennen. De auto remt deels meer dan normaal, maar dat is om de energie in de accu op te laden. De intentie hiervan kan je instellen, maar ook met de laagste instelling is dit nog wel even wennen. Daarnaast heb je ook veel meer power door deze accu dus dat is ook weer een voordeel en uiteindelijk prettig en een goede rij-ervaring.

Ook de kinderen zijn zeer te spreken over de heerlijke achterbank die veel ruimte heeft en goede zitplekken. Wel jammer is dat de middenarm steun voorin niet in hoogte is te verstellen waardoor deze feitelijk nooit echt op de goede hoogte is in te stellen.

Door de vele electronica is er wel meer storing dan gebruikelijk in een auto:
- de standaard DAB autoradio is erg beperkt wat betreft vermogen, kan wel standaard zijn maar dit brengt me toch enigszins terug in de tijd. Ook lijkt de DAB niet bepaald een sterk signaal want regelmatig verliest hij het signaal waardoor het gelijk met een soort van echo de auto in komt. Dit heb ik nooit ervaren bij mijn vorige auto met een DAB autoradio. Achteraf is het schijnbaar niet mogelijk om, met behoud van garantie, de power van de installatie te upgraden.
- alle waarschuwingssignalen zijn erg gevoelig afgestemd. Zo krijg je een melding voor frontale aanrijding indien je provinciaal rijdt en in een bocht een tegenligger aankomt, grijpt hij vaak in als je te dicht langs de brem rijdt. De adaptive cruisecontrol geeft bij regen al vrij snel de melding dat deze niet meer werkt als gevolg van 'geen zicht'.
- bij 15.000 kilometer last van een storende trilling bij de voeten van de passagiers en hier bleek een deel van de bodemplaatbescherming los te zitten wat hersteld is
- nu bij 46.000 weer een terugroepactie vanwege een storing met de bougies. Deze meldt de dealer/importeur niet per mail/telefoon aan de berijders maar is terloops opgemerkt omdat ik toevallig een keer in de Renault-app keek waar deze melding dan verschijnt.

Afgelopen zomer niet met de auto op vakantie geweest, maar als ik van de zomer hiermee ervaring heb dan zal ik dat terugkoppelen.

Tweede keer pech

  • 52.000 km

De eerste keer pech was een lekke band. Maar nu helaas voordat de terugroep actie uitgevoerd kon worden een algehele elektrische storing en de auto doet niets meer. Hulpdiensten ingeschakeld en weggetakeld moeten worden.

Let er wel op dat hoewel je een grote Espace hebt, omdat je nu eenmaal de ruimte nodig hebt, je met de Renault Route Service wordt geholpen met een Opel Corsa als vervanging. Dat is blijkbaar ook de dekking die passend is in de service.

Op zaterdag overvallen door pech en op woensdag nog niet gerepareerd. Ook nu wordt de vervangauto te duur voor Renault en schalen ze me af naar een Hyundai i20. Voor een auto die in de garantie zit is deze follow-up van een pechgeval door Van Mossel Renault, Van Mossel lease en Renault Nederland niet bepaald klantvriendelijk.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.