Renault Espace 1.9 dCi Authentique (2005)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Espace 1.9 dCi Authentique |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 197.000 km |
KM-stand laatst | 210.500 km |
Geweldige en comfortabele reisauto...
- 210.500 km
Vorig jaar mei (2012) hebben we onze Renault Safrane verruild voor een Renault Espace. Op diesel voor een grote actieradius, de fijne instap en die enorme zee van ruimte... En uiteraard het reiscomfort.
Als ervaren Renault rijder is ook bekend, dat de innovatieve techniek soms zorgt voor technische uitdagingen. En in mijn geval, eveneens de staat van onderhoud. Als je hier rekening mee houdt bij de aanschaf (qua aankoopprijs en/of lange garantieperiode) dan ga je een geweldige periode van reisgenot tegemoet.
De verkoper zorgde o.a. ook nog voor een paar nieuwe achterbanden en verving de ABS module, dus zouden de kosten daar voor buiten beeld blijven. Distributie was nog maar pas gedaan (nota zat bij de papieren)
Door de grote hoeveelheid glas rondom, zorgde zonnige perioden voor het snel opwarmen van het interieur, daarom maar gelijk alle ruiten achter de B-stijl laten voorzien van 80% donker ruitfolie. Zorgt voor meer privacy en het ziet er ook nog goed uit.
Naast de korte lokale ritten, heeft de auto ook de grotere reisafstanden naar Duitsland en de U.K. prima volbracht. Zuinig in brandstofgebruik (zo'n 1:17 en beter) en comfortabel door de hoge zit en de cruise control. Ook het inpakken van de auto is een genot. Geen passen en meten, maar gewoon stapelen. De Espace is ook heel snel en eenvoudig naar wens aan te passen. Stoelen gaan er makkelijk in en uit, anders gepositioneerd, een extra stoel... Het kan allemaal.
Tijdens een recente rit naar Italië, kreeg de Espace last van oververhitting op de Oostenrijkse en Italiaanse grens. Auto gestopt. Koelwater kwam via de dop van het expansievat eruit. In de garage bleek de koppakking defect te zijn. Waarschijnlijk door een gebrek aan koeling veroorzaakt door een defecte waterpomp. Bij het nakijken van de nota van de distributievervanging ontbrak het vervangen van de waterpomp. Dit wordt door Renault wel voorgeschreven. Daarnaast bleek een spanrol onjuist gemonteerd en dit resulteerde in het "opvreten" van de distributieriem. Gelukkig op tijd ontdekt, waardoor het vervangen van de motor me bespaard is gebleven. Een buitengewoon slechte beurt voor de (in dit geval, universele) garage, die dat heeft uitgevoerd. Renault treft hier geen enkele blaam en ook de Espace niet. Dit is geen normale gang van zaken.... Gelukkig... Ook voor de verkoper was dit een ongelukkige "erfenis". Deze komt me zelfs nog onder coulance een beetje tegemoet in de kosten van herstel. Echt top!
Na de reparatie van de Espace (ik heb alles laten vernieuwen, uiteraard) rijdt ie weer als een zonnetje en kunnen we er waarschijnlijk weer jarenlang enorm van genieten. Het blijft gewoon een hele fijne auto!
Wordt vervolgd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Espace 2.0 T 6 persoons climate&cruise control trekhaak regensensor hoge zit carbage run barrel race
- 2006
- 403.986 km

Renault Espace 2.0 T Initiale Nieuwe APK, nette afleverbeurt 7-persoons familie-auto bij uitstek
- 2004
- 306.520 km

Renault Espace 2.0 T Privilège |ECC|XENON|APK|2004
- 2004
- 331.144 km