Renault Clio RSi 1.8 (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio RSi 1.8 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 163.000 km |
KM-stand laatst | 177.000 km |
Hij doet t goed
- 177.000 km
Ik rijdt er nu bijna een jaar in rond en ik vind het heerlijk.
Het blijft leuk als je bij het stoplicht veel grotere auto's eruit rijdt, mensen verwachten niets van zo'n kleine clio haha.
Ik heb eerst 4 nieuwe banden moeten kopen, want na een maand rondgereden te hebben ontdekte ik dat er 2 verschillende maten banden onder zaten(wie let daar nou op).
3 keer 175/65/14 en een keer 175/60/14, dat verklaarde dat de auto toch een beetje vreemd reed.
Toen heb ik Pirelli P6000's genomen, heerlijke banden met droog weer, zodra het nat is moet ik wel rustig rijden.
2 weken geleden moest ik voor de apk met deze auto en ik dacht dat het wel goed zat, dus ik naar de dealer.
Ik heb ze er meteen even een nieuwe accu in laten zetten want de vorige winter heeft de accu net overleefd.
Vertelden ze daar me doodleuk dat ik 815 euro aan reparaties uit moest laten voeren om door de keuring te komen.
Want, het wiellager rechtsvoor was kapot (195), ik had speling op het stuur(400 voor een nieuwe stuurstang), ergens zouden er lekke benzineleiding zijn(115) en nog wat grut voor de laatste 100 euro.
Ik heb ze toen alleen maar de accu laten vervangen want dat was toch al de afspraak en meteen door een ander laten nakijken.
Die zei dat ik alleen het lager moest maken en de speling op het stuur eventueel (ik heb de auto gekocht met deze speling, komt vaker voor bij clio's).
Maar geen lekke benzineslangen gevonden, alleen een beetje poreus, maar dat is zo te vervangen.
Gelukkig staan er op internet een paar tips over het verhelpen van de speling en nu stuurt hij weer perfect.
En het lager is vervangen.
Dit alles heeft mij maar 1 euro gekost voor een splitpen, een lager had ik nog thuis liggen.
Toen naar een onafhankelijk apk-station geweest en daar heb ik zonder problemen nieuwe apk gekregen, zij hebben ook geen lekke slangen gevonden.
Nu moet ik alleen nog nieuwe remschijven voor en achter, maar als het goed is is dat makkelijk zelf te doen.
Het enige nadeel van de auto is dattie veel zuipt.
ik heb tot nu toe eigenlijk altijd 1 op 10 gereden, behalve naar Berlijn toen reed ik 1 op 15.5 ondanks dat ik af en toe 180 had gereden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.