Renault Clio Fidji 1.2 (1996)

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio Fidji 1.2
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf55.755 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn azuur-blauwe Clio is verlaagd en staat op alu velgen. Daardoor is het comfort ver te zoeken. Het verlagen van deze auto zou ik niemand aanraden door het comfortgebrek, maar ik heb de auto zo gekocht. Door deze aanpassingen trilt het stuur een beetje... Het oogt wel stoer en je kunt er iets sneller mee de bocht om. Met een klein dakspoilertje en een verlengstukje voor de uitlaat lijkt deze 1.2 daarmee veel sportiever dan hij in feite is.

Toch vind ik deze Clio zeker niet traag voor een 1.2 achtklepper.

Ik ben heel tevreden over het verbruik van deze auto, je moet al erg gek doen om meer dan 7l/km op 100 km te verbruiken. Ik haalde ooit een verbruik van 5,31 liter op 100 km!!!

Helaas vind ik dat de stoelen nogal weinig steun bieden. Bij langere ritten heb ik vaak rugpijn. Jammer, maar met zijn lichte motor is het wagentje voornamelijk bedoeld voor korte stadsritjes terwijl ik meer op grotere (snel)wegen rijd.

Het is verder ook nog een stil autootje en de afwerking lijkt mij na dik 100 000 km goed mee te vallen want je hoort eigenlijk vrij weinig piepjes, kraakjes en rammeltjes. Ik heb al veel erger gezien!

Parkeren is met deze wagen absoluut geen probleem wegens het goede zicht rondom.

Voor de rest is aan het rijgedrag niks aan te merken waardoor ik toch wat rijplezier beleef aan deze Renault.

Een onhandigheidje is wel de tankklep die je moet openen met de sleutel en eigenlijk moet vasthouden terwijl je tankt want anders is het even sukkelen voor je de tankdop er weer op krijgt.

Ik laat de auto onderhouden bij een dealer van het merk en vind dat het onderhoud en herstellingen relatief duur uitkomen

PROBLEMEN

Rond 81.000 km heeft men gewerkt aan de uitlaat.

Bij 92.000 zijn de voorste wiellagers vervangen.

Na 97.500 is er opnieuw gewerkt aan de uitlaat.

Vorige winter bleek mijn auto soms nogal onregelmatig te draaien, wat leidde tot soms gevaarlijke situaties bij het wegrijden. Het probleem is vanzelf overgegaan.

Bij 102500 is de temperatuurmeter enkele keren in het rood gegaan zonder dat ik de wagen overbelast had. De temperatuurmeter ging maar eventjes in het rood en kwam daarna snel weer op zijn normale stand. Enkele dagen na het voorval ontdekte ik dat de auto water verloor. De waterpomp moest vervangen worden. Bij de garage zeiden ze dat het niet vaak voor kwam.
Sinds het vervangen van de waterpomp loopt de meter nog wel eens op bij stapvoets verkeer, zonder echter in de gevarenzone te komen. Ook hoor je bij koude start het water borrelen, wat ook niet normaal is. Daardoor maak ik mij wel eens zorgen over de betrouwbaarheid, duurzaamheid en toekomst van die auto.

Enkele dagen na het vervangen van de waterpomp startte mijn auto niet meer. Het bleek een slecht contact met de startmotor te zijn. Dit was ook de enige keer dat hij mij in de steek gelaten heeft...

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.