Renault Clio Fidji 1.2 (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Fidji 1.2 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 55.755 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn azuur-blauwe Clio is verlaagd en staat op alu velgen. Daardoor is het comfort ver te zoeken. Het verlagen van deze auto zou ik niemand aanraden door het comfortgebrek, maar ik heb de auto zo gekocht. Door deze aanpassingen trilt het stuur een beetje... Het oogt wel stoer en je kunt er iets sneller mee de bocht om. Met een klein dakspoilertje en een verlengstukje voor de uitlaat lijkt deze 1.2 daarmee veel sportiever dan hij in feite is.
Toch vind ik deze Clio zeker niet traag voor een 1.2 achtklepper.
Ik ben heel tevreden over het verbruik van deze auto, je moet al erg gek doen om meer dan 7l/km op 100 km te verbruiken. Ik haalde ooit een verbruik van 5,31 liter op 100 km!!!
Helaas vind ik dat de stoelen nogal weinig steun bieden. Bij langere ritten heb ik vaak rugpijn. Jammer, maar met zijn lichte motor is het wagentje voornamelijk bedoeld voor korte stadsritjes terwijl ik meer op grotere (snel)wegen rijd.
Het is verder ook nog een stil autootje en de afwerking lijkt mij na dik 100 000 km goed mee te vallen want je hoort eigenlijk vrij weinig piepjes, kraakjes en rammeltjes. Ik heb al veel erger gezien!
Parkeren is met deze wagen absoluut geen probleem wegens het goede zicht rondom.
Voor de rest is aan het rijgedrag niks aan te merken waardoor ik toch wat rijplezier beleef aan deze Renault.
Een onhandigheidje is wel de tankklep die je moet openen met de sleutel en eigenlijk moet vasthouden terwijl je tankt want anders is het even sukkelen voor je de tankdop er weer op krijgt.
Ik laat de auto onderhouden bij een dealer van het merk en vind dat het onderhoud en herstellingen relatief duur uitkomen
PROBLEMEN
Rond 81.000 km heeft men gewerkt aan de uitlaat.
Bij 92.000 zijn de voorste wiellagers vervangen.
Na 97.500 is er opnieuw gewerkt aan de uitlaat.
Vorige winter bleek mijn auto soms nogal onregelmatig te draaien, wat leidde tot soms gevaarlijke situaties bij het wegrijden. Het probleem is vanzelf overgegaan.
Bij 102500 is de temperatuurmeter enkele keren in het rood gegaan zonder dat ik de wagen overbelast had. De temperatuurmeter ging maar eventjes in het rood en kwam daarna snel weer op zijn normale stand. Enkele dagen na het voorval ontdekte ik dat de auto water verloor. De waterpomp moest vervangen worden. Bij de garage zeiden ze dat het niet vaak voor kwam.
Sinds het vervangen van de waterpomp loopt de meter nog wel eens op bij stapvoets verkeer, zonder echter in de gevarenzone te komen. Ook hoor je bij koude start het water borrelen, wat ook niet normaal is. Daardoor maak ik mij wel eens zorgen over de betrouwbaarheid, duurzaamheid en toekomst van die auto.
Enkele dagen na het vervangen van de waterpomp startte mijn auto niet meer. Het bleek een slecht contact met de startmotor te zijn. Dit was ook de enige keer dat hij mij in de steek gelaten heeft...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Lezersreacties (0)
Reageren