Renault Clio 16V (1991) #5

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf153.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat mijn vorige auto, motorisch de geest had gegeven ging ik kijken voor iets anders. Ik was toe aan iets dat iets meer pit had dan mijn toenmalige Honda CRX.
Ik stuitte hierbij op de Clio 16v.
Wat je opvalt aan dit type zijn de bredere spatschermen, en de luchthapper op de motorkap. Dit gaf een sportieve look aan de 16v.
Bij de koop bleken een aantal dingen voor de apk al niet meer te kunnen. Nieuwe vorbanden was o.a. een aspect.
Ook had de Clio lichte roest op het achterspatbord. Dit was nog niet doorgeroest, en kon nog een tijdje mee.

Eenmaal de auto gekocht te hebben, na een proefrit te hebben gemaakt, bevalt mij deze nog uitstekend.
Het vermogen, de wegligging, en de standaard verlaging geven mij nog steeds een glimlach op het gezicht.
Stoplichtsprintjes zijn erg leuk om te doen, je laat menig auto achter je.

PROBLEMEN

Problemen heb ik met deze auto ook in de korte tijd dat ik m heb gehad. 8 novemnber moest deze dame op voor haar jaarlijkse keuring.
Er bleken toch een aantal zaken niet te kloppen.

- Nieuwe voorbanden
- Nieuwe brandstofpomp
- Nieuwe remblokjes
- Nieuwe hoofdlichtschakelaar
- Nieuwe rechterkoplamp

Dit alles was een dure keuring van 670 euro. Wat mij nog het meeste verbaaste was het volgende.
Er bleek iets niet goed te zijn aan de opvultank (de slangen die naar de tank lopen,) De garagehouder vraagt om het vriendelijke verzoek om het onderdeeltje wat niet goed is, te sturen naar hem. Waarop het antwoord van Renault luidde:
Nee meneer, u dient hierbij het hele systeem aan te passen.
Dit is wel een beetje kort door de bocht gezegd, maar het kwam er wel op neer, hoe ik het hierboven verteld heb.
Na dit gehoord te hebben, was voor mij een beetje de zin over. Waarom het hele systeem aanpassen, als je maar 1 onderdeeltje nodig hebt. Tuurlijk voor Renault is het hun inkomen, maar vond het een beetje bezijkte boel.
Vooralsnog heb de auto de jaarlijkse keuring laten ondergaan, en dit meisje kan weer samen met mij er een jaar tegenaan.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.