Renault Clio 16V (1991) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 133.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Qua rijden heb ik niet in veel leukere auto"s gereden. Deze Clio is af-fabriek zeer sportief uitgerust. Zowel uiterlijk, met een prachtige luchthapper, brede wielkasten en in het interieur de beste stoelen die ik ken en veel extra meters om de levenssappen van de auto in de gaten te houden, als onder de motorkap, waar niet veel "snelle" tuningsmogelijkheden zijn omdat alles al scherp is. Het bekende verhaal, tot 4500 tr/m een mooie brom, daarboven tot 7000 tr/m een prachtige schreeuw.
Overhellen heeft hij niet van gehoord maar veerpootbruggen doen je verbazen. Heerlijke auto, alleen jammer van het onderstaande verhaal...
PROBLEMEN
Na ongeveer 10.000 km reed ik een stukje 210 km/h (circa 10 km) en toen was het gebeurd met het motortje: zuiger vastgeslagen.
Bij Renault-sloperij Holtrop in Oudehaske een nieuwe motor gehaald. Nog nooit in mijn leven zo genaaid als daar. Kreeg een motor die direct begon te pingelen. Paar weken getracht het eruit te krijgen maar vergeefs. Garantie deed hij niet aan en ik moest wegwezen... Motor begon met de dag meer olie te nemen tot een schrikbarend hoogtepunt van 1 liter olie per 40 km. (helaas zonder overdrijven) Bleek later dat het hele inlaatspruitstuk plus daarna motor vol zand zat. Alles netjes gestraald van binnen zodat de olie er aan alle kanten uit liep.
Derde motor was beter. Vanaf toen weer heerlijk genoten.
Verder, dure bandjes (215-40-16)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Lezersreacties (0)
Reageren