Renault Clio 1.5 dCi 85 ECO Parisienne (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio 1.5 dCi 85 ECO Parisienne |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 30.290 km |
Eerste rijervaring
- 1.073 km
Na exact 3 maanden wachten is de nieuwe Clio geleverd. Na de eerste 1000 km in vijf dagen kan ik zeggen dat het uiterst comfortabel rijden is in de nieuwe Clio. Wat is hij ontzettend stil en wat rijdt en schakelt hij soepel. De eerste 1500 km mag er niet boven 2500 toeren gereden worden, maar de vraag is of dat daarna nodig is, bij 2500 toeren in de vijfde versnelling rij je exact 132 km/h.Het verbruik na de eerste tankbeurt is 1:22,4. Dat is volgens mij erg zuinig voor een inrijperiode waarbij ik veel wisselende toerentallen en snelheden rij. Gauw zien dat ik aan de 1500 km kom, dan kan ik wat vlugger optrekken en daar ben ik wel benieuwd naar.
Deze Clio heeft een 5-versnellingsbak, en geen 6 zoals in autoweek wordt vermeld.
Binnenkort een vervolg hierop.
Na 5000 km
- 5.220 km
Na 5000 km gereden te hebben ben ik nog steeds enthousiast over deze auto! Een vlot en soepel rijdende auto en ook op langere afstanden lekker comfortabel. Ruim voldoende trekkracht, ook bij gebruik van een aanhanger. Het verbruik valt ten opzichte van de fabrieksopgave een beetje tegen, gemiddeld zo'n 1 : 22.3. Maar nog steeds een stuk zuiniger dan een benzine uitvoering. Na 2000 km even terug geweest bij de dealer in verband met een hinderlijke rammel, dit was het membraan van de koppeling dat ergens tegen aan tikte en dit is door de dealer keurig verholpen, kreeg ook een vervangende auto mee (gratis). Geen olieverbruik tot nu toe.
Tevreden!
- 18.447 km
Ik heb de Clio nu 15 maanden en ben een tevreden gebruiker van deze auto.
Met een verbruik gemiddeld van 1 : 20,5 heb ik niets te klagen. Ik heb het verbruik op 1 : 26,8 gekregen maar dan rij ik voornamelijk 80 en op de snelweg nooit harder dan 100. In werkelijk gebruik rijd ik altijd de maximaal toegestane snelheid van 130 en 120, daarnaast ook veel woon/werkverkeer en dan een gemiddelde van 1 : 20,5.
Over het comfort ben ik zeer tevreden en dan met name dat het een zeer geruisloze auto is. De stoelen zitten goed met voldoende steun, ook na langere ritten ben ik niet echt vermoeid en heb geen last van slaperigheid.
Tot nu toe heb ik geen motorolie of koelvloeistof bij hoeven vullen.
Ik heb lekkage gehad via het rechter-achterportier maar dit is door de dealer keurig en vlot verholpen.
Achterpassagiers hebben beperkt beenruimte maar we zitten voor 98% met twee personen in deze auto, dus dat is geen probleem.
Kortom, geen technische of electronische problemen en een fijne en zuinige auto!
Na twee jaar
- 30.290 km
Twee jaar en ruim 30.000 km verder kan ik zeggen dat ik een tevreden Clio rijder ben.
Bij de 30.000 km beurt niets bijzonders aan de hand, alleen moest de bovenste motorsteun anders gemonteerd worden omdat bij stationair draaien de motor een irritant resonerend geluid maakte. Dit is keurig verholpen.
Al die tijd geen motorolie of koelvloeistof bij hoeven vullen.
Het verbruik is gemiddeld 1 op 20.2. Waarbij opgemerkt moet worden dat ik een mix rij van stads- en snelwegkilometers. De fabrieksopgave wordt echter niet gehaald.
Voor mijn volgende auto ga ik wel eerst weer naar Renault, gewoon een goede auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.