Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique (2007)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 85 Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorige week opgehaald, dus bij deze een eerste impressie.

Deze auto is een actiemodel die voluit door het leven gaat als de Renault Clio 1.5dCi 85 Exception - Serie Limitée. Dit actiemodel is o.a. voorzien van extra’s als airco, cruise control/begrenzer, lederen stuurwiel en actieve bochtverlichting. Daarnaast is het model vanwege een verkoopactie van Renault voorzien van een panoramisch glazen dak en zelf heb ik daarnaast gekozen een mp3-cd-speler en een Parrot bluetooth carkit.

Door de zwarte kleur van de auto zijn de glazen dakdelen opvallend genoeg nauwelijks te zien wanneer je de auto van buitenaf bekijkt; erg fraai. Het glazen dak brengt wel meteen een minpuntje van de auto (in deze uitvoering) aan het licht; namelijk de zitruimte binnenin. Door het glazen dak is het plafond ietwat verlaagd. Aan de bestuurderskant biedt de in hoogte verstelbare stoel gelukkig uitkomst. De passagiersstoel is echter niet met deze optie uitgerust en ook achterin is de ’zithoogte’ daardoor beperkt t.o.v. de reguliere Clio. Ik ben zelf bijna 2 meter lang en had enkel proefgereden in een regulier model waarin de ruimte sowieso prima was.

Na de eerste 1200 km valt met name het rijgedrag mij erg op. De auto is met 1150 kg flink zwaar voor zijn klasse en dat vertaalt zich in een auto die erg robuust aanvoelt. Tegelijkertijd is de motor toch pittig genoeg om je met deze auto, ondanks zijn gewicht, te verplaatsen. En dat valt me erg mee, zeker na in verschillende recensies gelezen te hebben dat de prestaties door het gewicht tegenvielen. Positief is verder zijn erg complete uitrusting waarbij zelfs is gedacht aan zaken als variabel audiovolume (afhankelijk van de snelheid) en prettige bediening voor de cruisecontrol (4 knoppen op het stuur). De besturing is ook prima (licht, maar niet te licht) en de koppeling goed te gebruiken.

Al met al ben ik vooralsnog erg tevreden over deze auto, die in uitstraling nog veel beter oogt dan ik vooraf had verwacht. En ook het rijgedrag is erg plezierig.

PROBLEMEN

Geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.