Renault Clio 1.5 dCi 70 Expression (2006)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 70 Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf28.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto onlangs gekregen als voorloopwagen op mijn definitieve firmawagen. Het betreft hier een Clio 3 met 50Kw motor in Expression uitvoering. De kleur is zilver metaalkleur met lichtbeige interieur.

Wat me niet bevalt aan deze auto? Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe zulke auto aan de titel geraakt is van -auto van het jaar-. Waarschijnlijk heeft de Champagne rijkelijk gevloeid en waren de oesters zeer smakelijk toen Renault deze auto aan de internationale pers heeft voorgesteld. In de afgelopen 9 jaar heb ik tot groot genoegen met Aziatische wagens gereden. Maar de Clio 3 slaat alles, zelfs de spotgoedkope Hyundai Accent waarmee ik enkele jaren gereden heb was mooier afgewerkt. Ik heb nog nooit zoveel keiharde plastiek gezien in een auto. Werkelijk het ganse interieur is opgebouwd uit smakeloze beige-grijze harde plastiek, het dashboard, de console en zelfs de deurpanelen zijn in kei-en-keiharde plastiek gemaakt. Er werd zelfs geen moeite gedaan om het er een beetje elegant te laten uitzien. Verder is er bediening van de radio aan het stuur, maar dit moet eerder achter het stuur zijn. De radio-bedieningsknopjes zitten ’handig’ weggemoffeld achter het stuur.
Het is niet allemaal kommer en kwel met deze auto. De 1.5 diesel motor is de zwakste uit de reeks maar presteert toch lekker en er is reeds voldoende trekkracht aanwezig bij lage toerentallen. De wegligging is uitstekend voor dit type auto en de stoelen zitten heerlijk. Het verbruik schommelt rond de 5l/100km en dat is zeer behoorlijk. Tevens is de geluidsisolatie zeer goed en is de motor nauwelijks hoorbaar tijdens het rijden.
Mijn conclusie: een goed rijdende auto maar Renault had heel wat kritischer mogen zijn bij de materiaalkeuze van het interieur. Voor problem

PROBLEMEN

Helaas zijn er ook problemen geweest, en in de 2 maand dat ik met deze auto rijd heb ik al meer problemen gehad dan de afgelopen 8 jaar met Japanse en zelfs Koreaanse auto’s.

1) bij het induwen van de koppelingspedaal is er steeds een vreemde klik hoor en voelbaar. Dit is verschrikkelijk irritant vooral tijdens het filerijden.

2) Telkens ik vertrek blijft het lichtje branden van de handrem, dit gaat gepaart met een klant en lichtspektakel. Als ik dan tijdens het rijden de handrem eventjes optrek is het probleem opgelost.

3) Toen ik op een donkere winterochtend vertrok deed de radio het plots niet meer. Toen ik ’s avonds thuiskwam deed hij het echter nog perfect, de radio had zijn nachtrust niet overleefd zo leek het wel.

Toen ik afgelopen week de auto naar de Renault garage bracht voor zijn onderhoud heb ik melding gemaakt van deze problemen. Men ging het bekijken samen met het onderhoud. Toen ik ’s avonds de auto terug ging ophalen werd mij doodleuk vertelt dat de radio helemaal vervangen diende te worden, de nieuwe radio was uiteraard niet in voorraad. Om de koppelingspedaal te herstellen had men ook onderdelen nodig die eveneens niet in voorraad waren. Tot slot diende men eveneens onderdelen te bestellen om het lampje van de handrem te herstellen.

Het is schrijnend te moeten vaststellen dat Renault nog steeds te kampen heeft met kwaliteitsproblemen, zelfs bij de Europese constructeurs bengelt Renault achteraan, en daar kan de titel van -auto van het jaar- helaas niets aan veranderen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.