Renault Clio 1.5 dCi 70 Expression (2006)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 70 Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10.590 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds begin maart als autoverkoper aan de slag bij Renault. Mijn dienstwagen is de Clio 3 geworden. Was een leenwagen van de garage in afwachting van men nieuwe. Ik woon in België en de juiste versie staat niet vermeld. Het is een 1.5 dCi 70pk Privilège afwerking. Eerst over het uiterlijk van de wagen. Heb kleur Eclipsegrijs en deze is zeer mooi in combinatie met cromé buitenklinken en beige/licht grijze interieur van de Privilège. Het interieur is wat klassiek maar zeer stijlvol. Als nadeel heeft het wel dat je er gemakkelijk vuil op ziet.
De uitrusting; Deze heeft een manuele airco, voldoet prima. De standaard Radio/Cd met stuurbediening werkt perfect en vind de geluidskwaliteit ook zeer goed. Standaard mistlampen voor, gordijnairbags, centrale vergrendeling met afstandsbediening en 4 elektr. ruiten. Wagen is over algemeen zeer goed uitgerust. Wat me ook opvalt t.o.v. men vorige wagen is de groote en rijcomfort. De clio3 is zeker geen kleine wagen meer en rijdt echt als een wagen van klasse hoger, zit zeker kwa geluidsproductie. Wagen is alleen hoorbaar bij snel accelereren en bij hogere snelheden +130 op snelweg.

De zaken die ik minder zijn aan deze Clio;
De 70pk Dci vind ik persoonlijk wat krap voor de afmeting van de wagen. Voor stadsverkeer voldoet hij volledig maar op snelweg mis ik wat power. Heb als topsnelheid even 170km/u gehaald. De topsnelheid vind ik overigens niet zo belangrijk, wat ik belangrijker is het confortabel 140km/u kunnen rijden in redelijke rust. De 70pk zit dan al aan de 4000 toeren en begint te brommen.

Conclusie;
Een zeer fijne wagen die in tegenstelling tot men vorige leasewagen Citroen C3 veel beter voldoet kwa veiligheidsgevoel, comfort en afwerking/degeljkheid. C3 1.4 HDI was alleen iets vinniger.

Ben vol ongeduld op men nieuwe wagen die begin augustus aankomt. Het is terug een Clio 3 geworden maar nu met de nieuwe 1.2 Turbo benzine van 101pk. Dit in uitrusting Exception met auto airco. Heb terug Eclipse grijs gekozen. Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik hem heb.

PROBLEMEN

Koppelingspedaal heeft piep geluid als je deze indrukt, niet storend overigens. Wordt in atelier wel nagekeken.
Wat me in het algemeen opvalt is dat de Clio3 en Modus zeer degelijke en betrouwbare producten van Renault zijn. Renault heeft zijn kwalijke reputatie i.v.m. betrouwbaarheid vooral aan Espace en in mindere maten aan Scénic te danken. Zie het hier zelf in garage dat vooral Espace en Scénic wel eens problemen kunnen hebben en dan vooral modellen van voor 2005.
De huidige Laguna overigens, vanaf 2005-2006, zijn zeker geen probleem wagens meer.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.