Renault Clio 1.5 dCi 65pk Expression (2002)

autoreview

Renault Clio 1.5 dCi 65pk Expression (2002)

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 65pk Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf36.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat mijn Opel Vectra (uit de pool) uit de lease liep, en mijn werkgever destijds een bestelstop had, kreeg ik een Renault Clio 1.5 dCi

De uitvoering was een Expression met standaard el. ramen, verstralers voor, interval op de ruitenwissers. Helaas geen airco.

Na meer dan 130.000 km met deze auto te hebben afgelegd:

De Clio is een fijne auto voor in de stad, rij je er echter meer dan 40.000 mee op jaarbasis dan komen zijn tekortkomingen naar boven. Zo zijn de stoelen redelijk verstelbaar, echter, na +/- 80.000 km begonnen ze bij mij door te zakken, dit is erg funest voor je rug.

De 1.5dCI is een fijn motorblok(je). Kan goed meekomen met het verkeer, echter is de koek op bij snelheden boven de 130 km per uur. Met veel persen is er wel een 160 km uit te halen, maar de auto is hier niet voor gebouwd (en bedoeld). Ook had de Clio de neiging om in snelle bochten met de voorzijde ’weg te wandelen’. Het blijft allemaal wel erg beheersbaar.

Het verbruik is erg gunstig. Ondanks mijn ’zware voet’ kreeg ik het verbruik niet lager dan 1:20. Met een ’speciale brandstof’ ging de auto gemiddeld 1:24 rijden.

Achterin is het behelpen met de Clio, volwassenen hebben ruimte, zolang je onder de 170cm bent. Ben je langer dan kom je al gauw met je knieen tegen de voorstoelen aan.
Met 2 kleine kinderen voldoet de auto prima.

Conlusie: de Clio is duidelijk niet bedoeld voor de autosnelweg, ondanks het dieselblok. Wil je echter een fijn rijdende stadsauto en ben je regelmatig te vinden op de snelweg (niet langer dan een uur) dan is de Clio 1.5 dCi een te overwegen keuze.

PROBLEMEN

80.000 zitting voor doorgezakt (1 cm).
110.000 tank lek, vervangen door garage
130.000 zitting verder doorgezakt (2cm)
135.000 elektrisch raam links doet niks meer, vervangen door garage

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Arval
Renault Clio Hybrid 140 Evolution (5D/8A)
€ 412
 
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 419
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens