Renault Clio 1.5 dCi 65pk Expression (2002)

Renault Clio 1.5 dCi 65pk Expression (2002)

UitvoeringClio 1.5 dCi 65pk Expression
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003

Nadat mijn Opel Vectra (uit de pool) uit de lease liep, en mijn werkgever destijds een bestelstop had, kreeg ik een Renault Clio 1.5 dCi

De uitvoering was een Expression met standaard el. ramen, verstralers voor, interval op de ruitenwissers. Helaas geen airco.

Na meer dan 130.000 km met deze auto te hebben afgelegd:

De Clio is een fijne auto voor in de stad, rij je er echter meer dan 40.000 mee op jaarbasis dan komen zijn tekortkomingen naar boven. Zo zijn de stoelen redelijk verstelbaar, echter, na +/- 80.000 km begonnen ze bij mij door te zakken, dit is erg funest voor je rug.

De 1.5dCI is een fijn motorblok(je). Kan goed meekomen met het verkeer, echter is de koek op bij snelheden boven de 130 km per uur. Met veel persen is er wel een 160 km uit te halen, maar de auto is hier niet voor gebouwd (en bedoeld). Ook had de Clio de neiging om in snelle bochten met de voorzijde ’weg te wandelen’. Het blijft allemaal wel erg beheersbaar.

Het verbruik is erg gunstig. Ondanks mijn ’zware voet’ kreeg ik het verbruik niet lager dan 1:20. Met een ’speciale brandstof’ ging de auto gemiddeld 1:24 rijden.

Achterin is het behelpen met de Clio, volwassenen hebben ruimte, zolang je onder de 170cm bent. Ben je langer dan kom je al gauw met je knieen tegen de voorstoelen aan.
Met 2 kleine kinderen voldoet de auto prima.

Conlusie: de Clio is duidelijk niet bedoeld voor de autosnelweg, ondanks het dieselblok. Wil je echter een fijn rijdende stadsauto en ben je regelmatig te vinden op de snelweg (niet langer dan een uur) dan is de Clio 1.5 dCi een te overwegen keuze.

80.000 zitting voor doorgezakt (1 cm).
110.000 tank lek, vervangen door garage
130.000 zitting verder doorgezakt (2cm)
135.000 elektrisch raam links doet niks meer, vervangen door garage

PRIVATE LEASE Renault Clio

Renault Clio Hybrid 140 Evolution (5D/8A)

Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)