Renault Clio 1.4 16V Team Spirit (2006)

autoreview

Renault Clio 1.4 16V Team Spirit (2006)

Signalement

UitvoeringClio 1.4 16V Team Spirit
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds januari 2006 in het bezit van deze Renault Clio III 1.4 16V Team Spirit 5 deurs. Vergeleken met de Citroën C3 rijd deze Clio III veel volwassener en geeft veel meer rijplezier en comfort. Als opties hebben wij toegevoegd upgrade naar andere 16’ velgen, zijnde type Canasta. Daarbij tevens gekozen voor elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels.

Doordat deze Clio III dienst doet als tweede auto (de andere is tevens een zwarte Laguna als lease-auto) worden er een beperkt aantal kilometers met deze Clio III afgelegd.

Eerste indrukken zijn erg positief en wat rijcomfort en rijgedrag nog géén negatieve ervaringen opgedaan. De 1.4 16V doet zijn werk goed en is vrij stil.
Van de ervaringen die andere berijders hebben over de stuurbekrachtiging hebben wij géén klagen en deze wordt door ons niet als negatief beschouwd eerder als positief ervaren. Auto ligt erg lekker op de weg en kan lekker vlot mee in het verkeer.

Deze Clio III werd keurig door Arend Veghel bv afgeleverd en de service van de verkoopafdeling is naar volle tevredenheid. Inmiddels een nieuwe Laguna (ja, er zijn berijders die twee keer een Laguna nemen) besteld bij de lease-maatschappij en deze zal wederom door deze dealer in Veghel worden afgeleverd.

Update op 9 juli 2006:
Nog steeds zeer tevreden over de Clio III met fantastische rijeigenschappen en een erg fraai uiterlijk. Auto wordt als tweede auto gebruikt en ondanks de beperkt gereden kilometers toch een aardig beeld kunnen vormen. Het verbruik ligt gemiddeld op 1 : 12, echter dit wordt mede (negatief) veroorzaakt door de veelal korte ritten. Af en toe wat langere ritten gemaakt en dan ligt het verbruik toch wel wat gunstiger. Voor het uiterlijk zijn van de achterzijde van de auto alle stickers en emblemen verwijderd (behalve ’Clio’) wat de auto een erg rustiger en strak uiterlijk geeft (advies en aanrader).

Update op 30 juli 2007:
Auto bevalt nog steeds erg goed en is verfraaid met een originele achterklepspoiler van Renault. Geeft de achterkant van de auto nog iets meer body en de breedte. Wat ons betreft een aanrader. In combinatie met het feit dat er géén enkele verdere aanduidingen op de achterzijde aanwezig zijn maakt het de auto erg strak en stoer.

Update op 27 december 2007:
Ondanks dat de Clio III erg goed bevalt hebben wij medio november 2007 besloten de auto in te ruilen tegen een (wederom) nieuwe Clio III. Dit maal een Dynamique S,
5 deurs met een 100 PK TCE motor in de kleur donker grijs. Auto is inmiddels bij de dealer in Oss geleverd en zal (naar verwachting) op 5 januari 2008 worden afgeleverd. Ook van deze Clio III zal uiteraard weer een review worden vervaardigd met bijbehorende foto’s !! Daarbij uiteraard de eerste indrukken van de 100 PK TCE motor. Nieuwe TCE motor is wel prettiger in toerental, waardoor minder motorlawaai bij wat hogere snelheden. Dit waargenomen tijdens de gemaakte proefrit.

PROBLEMEN

Eerste reactie:
- de achterdeuren zijn opnieuw afgehangen (niet op één lijn met voorportieren).
(keurig door dealer verholpen en afgehandeld)

- klacht aangegeven bij dealer van een koude luchtstroom onder of uit de stuurkolom (klacht nog niet bij dealer bekend en zou worden nagevraagd bij Renault Nederland)
Zijn er berijders die dit probleem herkennen ?? (het betreft een uitvoering zonder Climate control, dus zijnde handbediende airco).

Update op 9 juli 2006:
- de klacht van de koude luchtstroom doet zich in de zomer niet voor, dus is voor de dealer lastig te achterhalen. In de komende winterperiode zal de klacht nogmaals worden beoordeeld en ondertussen zou door de dealer bij Renault Nederland navraag worden gedaan of er meerdere klachten van deze aard bekend zijn.

Update op 30 juli 2007:
Géén verdere tekortkomingen en/of storingen te vermelden.
Klacht van koude luchtstroom zal in komende winterperiode (hopelijk op dat moment soortgelijke klachten van collega-rijders) opnieuw worden bekeken en onderzocht. Is niet storend (zeker niet in de zomermaanden)!!

Update op 27 december 2007:
Géén verdere tekortkomingen en/of storingen te vermelden.
Perfecte auto, prima rijcomfort en wegligging.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.