Renault Clio 1.2 16V 75 Collection (2010)

autoreview

Renault Clio 1.2 16V 75 Collection (2010)

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V 75 Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf18 km
KM-stand laatst48.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 500 km

De eerste 500 km heeft de auto gelopen zonder problemen.
Heb alleen bij 500 km problemen gehad met trillen van de banden voor + kraken van de bekleding in de bestuurders portier.

Beiden zijn opgelost. banden opnieuw gebalanceerd en de sloten strakker gezet en opnieuw ingevet

LPG-veel km's-audio en comfort !!!

  • 5.984 km

momenteel heeft de auto bijna 6000km gelopen op 1 maand tijd.

Nog niet vermeld maar ik heb deze auto meteen vanaf de 18 km's laten ombouwen op LPG-G3 met een netto tank inhoud van 70 liter.
Dit omdat er elke dag 220 km snelweg mee wordt gereden.

Het verbruik bij normaal rijden (heenweg autobaan 120 km/h en terugweg 140 km/h) op creuse control is op LPG 1:12

Qua vermogen is de auto toerreikend, niet teveel van verwachten daar het gewicht van de auto vrij lomp is met de 1065 kg en de 75 pk's, inhalen gebeurt met veel toeren en weinig uitspattingen.
Maar men komt er wel als de auto eenmaal op gang is.

Comfort en uitrusting voldoen ruim van navigatie tot airco.
(het inschakelen van de airco vinden wij wel hinderlijk, daar dit veel vermogen wegtrekt vooral bij het inslaan van de airco pomp bij zo'n 2500 toeren).

bezuinigd heeft renault wel, en dit keer op de speakers die ingeboouwd zijn, dit zijn voor: 2x 3 weg systeem en achter 1 weg systeem.
Het vermogen van het totaal aan audio zou 4x20 Watt zijn, echter bij het minste geringste aan bass, vervormen deze en beginnen ze te ploppen. (indien er 10 watt rms uitkomt dan mag men tevreden zijn.)

tot zover onze ervaringen!!! en zeker positief tot nu toe.

kleine probleempjes maar hoge kosten !

  • 8.000 km

Nu een kleine 1 1/2 maand verder tot de conclusie gekomen dat de Clio motorisch erg geknepen is, wat betekend dat de auto toch veel moeite moet doen om voorruit te komen vooral op de autoweg boven de 110 km/h. (een Dacia Sandero gelijke motor en vermogen rijdt Vele malen beter Qua trekkracht) renault geeft aan dat dit komt omdat de clio ivm emissie waardes teveel geknepen zijn.

Vandaag erachter gekomen dat ik een nieuwe Mistlamp unit nodig heb van de voorbumper, helaas is deze door steenslag gebroken.

Tevens door slecht weer en hagel 2x schade gekregen (dit moet uitgedeukt worden)

De kunstof klos die aan de riem bevestigd zit onderaan, scheurt langs de stoel waardoor er schamp schade ontstaat (nog doorgeven aan renault)

Olie verbruik gem. 1 liter tot nu toe op 8000 km.

Brandstof verbruik op lpg momenteel 1:10 / 1:12 (helaas komt dit omdat er veel autoweg mee gereden word en er toch sterk mee gereden moet worden.

Geen problemen gewoon betrouwbaar

  • 23.780 km

nu reeds een paar maanden verder heeft de auto net de 20.000 km grens overschreden.
Tot nu toe is dit zonder problemen gegaan.

Het olieverbuik is na zo'n 10.000 km onverandert gebleven. bijvullen is niet meer nodig.

Zoals al eerder gezegd is de motor redelijk te doen.
een paar pk extra oftewel de TCE uitvoering was wellicht toch een overwogen keuze geweest als de verkoper dit zou hebben aangeboden.

omdat de auto op gas loopt worden de kleppen gecontroleerd bij 30.000 km.

De beurt zal vervolgens door een erkend bovag bedrijf gedaan worden en niet door de dealer.
Er is namelijk een nieuwe wet ingegaan waarbij ook bovag bedrijven dezelfde rechten hebben als een dealer bedrijf.
zonder verval van fabrieksgarantie.

bij navraag bij de dealer was de beurt gemiddeld 350,00
bij de bovag universeel onderhouder 150,00 (dit is ook het bedrijf waar wij de lpg installatie hebben laten inbouwen).

Onlangs heeft de dealer (bij 18.*** km ) de rechterkoplamp unit vervangen omdat deze beslagen was, dit heeft ca. 45 minuten gekost.

Alles is verder in orde en ook de auto ziet er zowel van binnen als van buiten in nieuwstaat uit ondanks de reeds gereden km stand.

de banden (dunlop) hebben nog ca. 5.5 mm profiel, en dit voor een niet al te zuinige rijsteil al zeg ik het zelf.

een nieuwe update zal volgen bij de eerste beurt !

Vervangen!

  • 32.000 km

Vandaag is de auto bij de dealer geweest ivm het omruilen van de koplamp units.
Deze gaven vochtproblemen.
Nieuwe versies gemonteerd geworden en zouden nu geen problemen meer mogen geven.

remmerij vervangen

  • 36.000 km

Bij 34000 km problemen gekregen met de remmerij.
Schijven krom.

Vandaag bij de dealer geweest.
De dealer deelt mede de klacht af te wijzen.
Renault nederland geeft geen Coulance.
De dealer zou in principe coulance toepassen.
Echter is de auto omgebouwd op LPG G3 en is omdat renault dit niet ondersteund in onderhoud bij een het Bovag LPG bedrijf.
Hierdoor wijst de dealer de Coulance af en staat de consument in de kou.

Vanmiddag zelf de schijven en de blokken vervangen voor betere versies daar de zo genaamde orginele schijven NIET Renault zijn en ontraceerbaar zijn waar deze vandaan komen.

De dealer komt wat ons betreft zeker als slecht uit de bus en zeker niet het aanbevelen waard.

banden wissel !

  • 48.000 km

Nu na 48.000 km heb ik nieuwe banden laten monteren.
De oude Orginele banden hadden nog wat profiel maar door 1 lekke band heb ik ze alle 4 laten verwisselen.

Nu momenteel zitten er de nieuwe Michelin Energy banden onder met ook een iets hogere band (ipv 60 nu 65 hoog) dit om het verschil in de km teller weg te halen.

Voorheen was het verschil 5 km (Teller Positief) nu staat het op 1-2 km gelijk volgens gps en Cruise control aan.

Verder weinig problemen, alles werkt naar behoren, onlangs wel een lampje in het dashboard defect gehad wat vervangen is door de dealer.

op naar de 60.000 km's voor de volgende beurt!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.