Renault Clio 1.2 16V 75 Authentique (2007)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V 75 Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst49.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Clio 1.2 16V 75 Authentique (5-deurs hatchback, B,

  • 49.000 km

Ik kreeg deze auto als tijdelijk vervoer mee van mijn werkgever en ik heb er een half jaar mee gereden. Er zijn compacte auto's die lekkerder rijden en ik zou deze 75 PK versie zeker links laten liggen als je veel kilometers maakt.

Wegligging: Frans of niet, dit heeft de wegligging van een dweil. Dit exemplaar was ook niet goed uitgelijnd en had een flinke afwijking naar links. Bij normale snelheden helt de Clio al zover over dat je bijna uit je stoel valt, die bovendien weinig steun bieden. Daarover straks meer.

Sturen, schakelen en koppelen: de besturing is vaag, schakelen gaat hakerig, moeilijk om de juiste versnelling te vinden, en de koppeling heeft een lange slag.

Comfort: Motorgeluid dringt moeiteloos door in de cockpit. Bij 120 km/h maak je een dikke 4000 toeren. Niet leuk. Gelukkig kan de radio lekker hard. Dat dan weer wel.

De stoelen hebben korte zittingen en rechte rugleuningen. Slecht voor je zithouding en de onderkant van je rug wordt niet ondersteund. Ik ben vrij lang, en dan merk je dat de Clio gemaakt is voor mensen met heel korte beentjes en ontzettend lang armen. Kortom, met de juiste zithouding kon ik niet goed bij het stuur, dus lekker zitten was gewoon niet mogelijk.

Ik kon er niet aan wennen dat de handbediende airco zich boven de radio bevond in plaats van andersom. Nooit eerder meegemaakt bij een auto en ik greep dus steeds mis.

Prestaties: Als je met 80 km/h achter een vrachtwagen rijd, schakel dan eerst terug naar 4, heeeel goed kijken of er geen normale auto met (ab)normale snelheid aankomt op de linkerbaan, en dan pas inhalen. Wat een ramp.

Wat ruimte betreft is het niet slecht voor een auto uit deze klasse. Leuk voor de boodschappen.

Betrouwbaarheid: de koppeling deed soms een beetje vreemd en de radio ging een keer stuk. Dit alles binnen 15.000 km. Verder wel ok.

Conlusie: Stop je geld in een Ford Fiesta, VW Polo of Seat Ibiza ofzo, dan ben je beter af. In ieder geval is deze Clio niet geschikt om 40.000 kilometer per jaar mee te rijden. Je fysioterapeut zal er wel blij mee zijn.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.