Renault Clio 1.2 16V 65 Authentique (2009)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V 65 Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst18.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tevreden

  • 18.200 km

Onze Fiat Punto was in 2009 aan vervanging toe en na wat "rondgeneusd" te hebben besloten we voor de Renault Clio te gaan.
De keuze werd ons wat gemakkelijker gemaakt door het actie-aanbod van Renault. We rijden nu in een vrij compleet uitgeruste Clio mét airco, cruise-control, prima radio, enz, enz.
Wij vinden dit model beduidend mooier dan zijn opvolger, met name het front en de koplampen van dit model spreken ons meer aan.
Over het rijden zelf zijn we ook erg te spreken. Hij ligt lekker op de weg, heeft een goed veercomfort, ligt lekker strak in de bochten. Het stuur ligt lekker in de hand en de motor heeft een mooie brom (vinden wij). Het dashboord is mooi en afgewerkt met zacht materiaal. Wel spiegelen de chromen randen van de luchtroosters (bij zon) hinderlijk in de voorruit. Het geluidsnivo in de auto is prima, hij is stil en wordt niet veel lawaaieriger bij hogere snelheden. Het schakelen gaat moeiteloos en je zit in redelijke stoelen. Deze hadden wat ons betreft iets harder mogen zijn. Op langere ritten krijgen we wat last van onze rug. Ook vinden we de zittingen wat aan de korte kant (we zijn beiden 186 cm. lang). De hoge zit achter het stuur bevalt ons prima (we zijn beiden rond de 60 jaar). Ook het in- en uitstappen gaat hierdoor makkelijk. Omdat we maar met zijn tweeën zijn is de bagageruimte voor ons groot genoeg (groter dan de Punto).
Het verbruik van de auto varieert van 1 op 14 tot 1 op 15,5 en hier zijn we tevreden over. Mijn vrouw rijdt voor haar werk regelmatig van Amersfoort naar Amstelveen vv (100 km.) en hij wordt veel voor kleinere ritten gebruikt.
Wij vinden de onderhoudskosten (jaarlijkse beurt bij de Renaultgarage) aan de hoge kant. We moesten €.330,- betalen voor een "kleine" beurt. Behalve olieverversen en nieuwe filters is er eigenlijk niets aan de auto gedaan. We overwegen om de volgende beurten bij een plaatselijke garage uit te laten voeren (Ja, ik weet het...., misschien verspelen we hierdoor de garantie....).

Pro:
Niet duur in aanschaf (actiemodel)
Uitrusting (airco, cruise-control, prima radio, enz.)
Rijdt lekker
Hoge zit
Ruimte voorin
Bagageruimte

Contra:
Zachte stoelen
Wegenbelasting
Dure dealer qua onderhoud
Forse raamstijlen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.