Renault 21 GTL (1990)

autoreview

Renault 21
Renault 21Renault 21Renault 21Renault 21Renault 21

Signalement

Uitvoering21 GTL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf207.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik had voor mijn volgende auto enkele belangrijke eisen. Hij moest groter zijn, comfortabel, redelijk zuinig maar het eerste deel door Duitsland moet een béétje op kunnen schieten. Verder niet te duur in aanschaf en bij voorkeur benzine (LPG is nauwelijks te krijgen daar, en diesel is ongeveer net zo duur als benzine). Deze eisen zag ik verenigd in een auto die ik van een bevriende handelaar heb kunnen kopen. Veel km’s heeft ie al wel gemaakt, maar dat is niet zo’n groot bezwaar. Ik heb hem gister gekocht (31-7-2004), dus over de rijkwaliteiten kan ik weinig zeggen, behalve dat door het ontbreken van stuurbekrachtiging het meer een snelweg-kmvreter is dan een bochtenmaker.
Lekkere stoelen, groot en behoorlijk snel voor een grote auto met slechts 75pk (180 op de teller in Duitsland, bij 5000 toeren, rood begint bij 5500).

Inmiddels weet ik dat ie heerlijk rijd en wil ik hem niet meer kwijt. Bedrijfszeker is hij in ieder geval, zeker gezien de forse km-stand.

September 2004:
Net 3 weken in Noorwegen verbleven, zo’n 9500km gereden daar. Auto heeft geen krimp gegeven, en ook na 26 uur rijden/slapen op de terugweg (was alleen, dus moest ook wel alleen rijden), zaten de stoelen nog steeds lekker. Heerlijke auto dus.
Verbruik in Noorwegen lag gemiddeld op 1:16, met een uitschieter naar 1:17.5! Extreem zuinig voor een 4,5m lange auto, lijkt me.
3 dagen na terugkomst in Nederland scheurde echter de slang van mn radiateur naar de motor. Probleempje... Andere slang gehaald op de sloop, voor 12 euro was ik klaar...
Later nog een kleine slang gescheurd.

PROBLEMEN

-Gescheurde koelwaterslang
-Gescheurde koelwaterslang interieur-verwarming
-Linker-ruitenwisser afgebroken
-Wiellager rechtsachter versleten
-Linkerhendel aan stuurkolom (licht ed.) vervangen omdat het grootlicht niet aankon
-Contactslot vervangen omdat m´n sleutel was afgebroken in het contactslot (en er dus niet uitkon)

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.