Porsche Cayenne Turbo (2005)

autoreview

Porsche Cayenne Turbo (2005)
Porsche Cayenne Turbo (2005)Porsche Cayenne Turbo (2005)Porsche Cayenne Turbo (2005)Porsche Cayenne Turbo (2005)Porsche Cayenne Turbo (2005)Porsche Cayenne Turbo (2005)

Signalement

UitvoeringCayenne Turbo
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf85.437 km
KM-stand laatst158.700 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk

  • 147.627 km

Na 30 jaar VW transporters te hebben gereden door omstandigheden naar een Audi Quattro 6 cilinder 3liter a4 station, een fijne doch auto met zeer veel storingen, waar ik na een jaar genoeg van had. Bijna 2wekelijks naar de garage en heb de Audi 2 maal 3 weken wegens storing moeten missen.

Hierna kwam deze Porsche Cayenne Turbo op mijn pad, via garage van 1e eigenaar overgenomen.
Het was absoluut niet mijn idee om in zo’n auto te gaan rijden echter verschillende redenen haalde mij over de auto te kopen.
De 1e rit van de garage naar huis was een rustige rit, eerst wennen en vooral geen bekeuringen oplopen, maar wat fijn rijden.
Heerlijk automatisch schakelen zonder iets te voelen, krachtig en het gevoel van stabiliteit betreffende weggedrag.
Eenmaal thuis korte rit met vrouw en zoon.
Pa geef eens gas, wil de kracht wel eens voelen, prompt zakt mijn voet naar beneden, heerlijk die explosie van kracht, zo sterk, in een paar seconde naar 100+. Nu na 3 jaar rijden, eenmaal even 270 km meestal niet sneller dan 185 even een korte spurt, wanneer de motor op temperatuur is, een feest om nog iedere rit, wanneer nodig, met de cayenne te mogen weggaan, lekker rustig op gang komen en dan weten dat er altijd kracht en snelheid aanwezig is.
Even een acceleratie en weer aan de voorgeschreven limieten voldoen, helaas, deze auto zou niet beperkt mogen worden in zijn kunnen, de kracht en snelheid.
Een aanhanger met 3000 kg (1 x / jaar trailer met paarden naar vakantiebestemming) is geen probleem.

Enige minpunten?
Dorst en de prijs van de dranken-leverancier/handel.
Misschien ook het oliegebruik (1 lt/1200-1500 km, wisselend).
Daartegenover staat een enorm genot van rijden.
Na ongeveer 15 verschillende auto’s merken (1Peugeot/3Renault’s/2Ford’s/1BMW/ 1Simca/2Citroën’s/3 VW’s/Audi, is deze auto als subliem gebleken.
Onderhoud? Goedkoper dan Audi, vergelijkbaar met VW, m.i. door de goede kwaliteit van alle onderdelen en het geheel, en de welwillende Porschegarage.

Jaar later

  • 150.500 km

Kocht de auto met 85k op teller, van 1e eigenaar die hem als 2e Porsche gezins/vakantie-auto gebruikte. Het verbruik van de auto is standaard ongeveer 1 : 5-5,5 en op de langere afstand( meer dan 30 km bij rustig rijden met snelheid 120 km/uur, 1: 7-7.5) afhankelijk van verkeersdrukte. Nog steeds na 5 jaar een heel fijne auto om te rijden met veel kracht, comfort en souplesse. Met recht een topper. Jammer dat vanwege regels deze wagen niet tot zijn recht mag komen, de onderhoudskosten vallen mij nog steeds mee, het verbruik natuurlijk niet maar het genot brengt het in balans betreft het gebruik van de auto. Heerlijk om het gas eens in te trappen en de kracht en souplesse van de motor op de aandrijflijn te ervaren. Jaarlijks onderhoudt komt ongeveer op gemiddeld zo’n 1000 euro inclusief apk mede door de welwillendheid van de porschespecialist.

Wel of niet behouden

  • 158.700 km

Dit jaar heel wat dingen aangepakt, moeten laten aanpakken.
Regulier en slijtage onderhoud. Allereerst begaf een raamtechniek het, ouderdom, 2 mnd later ander zijde. Brakebooster Faillure, blijkt ergens een klijn lekje in een luchtleiding te zitten, na reparatie opgelost, maar niet voor lang, paar weken later weer, toen hele onderdeel vervangen. Nu blijkt de techniek van de v8 toch wel erg goed in elkaar te zitten want paar weken later weer een melding. Na overleg met de porschespecialist wachten tot de grote beurt die eraan zit te komen en dat komt ook beter uit want nog druk aan werk, op mijn 69e, kan ik de wagen niet makkelijk missen. Dan is het zover, een grote grote beurt: cardanasolie/versnellingsbakolie/motorolie en alle bijbehorende onderdelen, extra brakeboostermelding: de schoneluchtpomp aan 1 zijde was stuk gedraaid (plastic schoepenwiel) kosten alles bij elkaar € 2000,00
Nu is dat natuurlijk best een bedrag maar dat kun je zien als onderdeel van de volgende 150K, of praat ik mijzelf nu een sprookje aan, de Porsche bevalt erg goed maar dat geld wat eraan vasthangt voel je wel, ben maar een gewoon man wat inkomen betreft, heb het niet slecht maar dit voel ik evengoed wel. Heb meermaals overwogen de turbo weg te doen maar ik hou veel van haar, haar omdat ik erin zit (🤔). het is een erg fijne auto en heb haar in topconditie laten onderhouden, alles wat gedaan moet worden wordt gedaan met originele onderdelen, dit ook in overweging nemende dat hergebruik van iets wat goed is je niet zomaar wegdoet. persoonlijk;ijk ben ik op mijn Porsche na heel veel met milieu bezig, maar misschien is dit dan ook wel de beste manier om iets te onderhouden. ben geen voorstander van elektrisch, daar wordt naar mijn idee teveel verzwegen over de milieuschade en teveel gekeken naar alleen de uitstoot, dit terzijde. de Porsche blijft nog.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.