Porsche Cayenne Turbo (2003) #2

autoreview

Porsche Cayenne Turbo (2003)

Signalement

UitvoeringCayenne Turbo
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf238.900 km
KM-stand laatst239.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jongensdroom

  • 239.500 km

Nadat mijn ,X3 uit 2004 met 340.000 op de teller, steeds meer mankementjes begon te krijgen was ik er klaar mee.

En dan begint de pret, het zoeken!
Er waren wat eisen van de vrouw des huizes ( zelf een MINI Cooper S ) om aan te voldoen : Hoog, genoeg ruimte en zwart interieur en exterieur. Mijn eigen eisen waren een heel pittige motor en (bijna) 15 jaar oud ivm youngtimer regeling qua zakelijk rijden.

Uiteindelijk was de shortlist een X5 4.4 / 4.6is en de Porsche Cayenne S / Turbo.
De X5 was na proefrit voornamelijk een feest van herkenning met de X3 qua rijstijl en beleving. De Cayenne een geheel nieuwe ervaring.......en wat voor één!!
Toen moest de keuze worden gemaakt tussen de S met 340PK en de Turbo met 450PK.
Mijn vrouw sprak toen de nu al legendarische woorden uit : “ Als je het dan toch doet, doe het dan goed fout”.......:😂.

Dus toen op naar Groningen, waar ik m’n oog had laten vallen op een exemplaar met alle opties die ik wenste. Stuur- en rondom stoelverwarming, BOSE soundsysteem, Black on Black, etc...
De auto daar laten checken door onze plaatselijke (meegenomen) Porsche-Specialist. Kwam uit dat de kleppendekselpakking lek was (telefonisch al vermeld) en dat de TPMS ventielen ontbraken (geen probleem, daar ben ik zelf leverancier van). Voor de rest een nette auto.
Weekje later de auto opgehaald......en de 200km terugrit was een feestje! Wat een power en luxe.....genieten met een grote “G”. Elke keer is instappen en rijden een feestje.

Krijg wel veel commentaren. “Waar doet ie het van?”, “Zaken gaan zeker goed hè?” en “Zozo.......zit je in de plantjes”.
Voor een leek lijkt deze auto nog niet zo oud en de naam Porsche klinkt sowieso duur. Een kenner kent z’n leeftijd en weet dat een nieuwe Clio tegenwoordig meer kost.

Mijn motto: Life is too short for boring cars!

Enige puntje wat wat uitzoekwerk vereist: heel af en toe brand heel kort het waarschuwingslampje “Brake proportioning”. Maar daar gaan ze van de week mee ABN de slag.

Zal de aankomende tijd proberen wat updates te geven.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens