Porsche Cayenne S E-Hybrid (2015)

autoreview

Porsche Cayenne S E-Hybrid (2015)

Signalement

UitvoeringCayenne S E-Hybrid
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 74%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste Porsche....

  • 6.000 km

Ik zal eerst kort iets vertellen over de aankoop.

Ik reed eigenlijk pas een jaar in een nieuwe volle 528i touring. Was van plan om daar nog minimaal een jaar in te rijden.

Aangemoedigd door de veranderende fiscale regels ben ik proefritten gaan maken in SUV's met een lagere bijtelling.

Normaal gesproken laat ik deze auto's links liggen omdat ik een bijtelling over circa 60.000 (25%) wel genoeg vond.

De diverse proefritten, oa X5 en GLE, brachten geen soelaas. Reden prima maar tov van mijn 528i een stap terug in dynamiek etc.

Toen de Cayenne. Na 500 meter wist ik het al. Een YES gevoel. En dat werd alleen maar versterkt gaandeweg de proefrit.

Afijn, de auto aan geschaft voor circa 113.000 (14%) waarmee ik op een nagenoeg gelijke bijtelling kwam dan de BMW.

Ervaring na 6.000 km en circa 2,5 maand rijden:

Het bevalt me werkelijk uitstekend. Rijden in deze auto geeft een rijk gevoel. Het interieur is bijzonder. Meer dan 150 knoppen telde mijn zoon van 11. In een test las ik dat als nadeel. Nu geloof mij: het is een geweldig voordeel. Je waant je in een cockpit van een vliegtuig. En gek genoeg kan ik alles prima vinden. Complimenten voor de indeling.

Alhoewel het een hoge auto is vind ik de auto behoorlijk dynamisch rijden. Gelijk de 528i? Neen. Maar het komt wel relatief het dichts in de buurt.

Ik doe hem elke dag in de laadpaal en rijd daarmee de eerste 20 kilometer elektrisch. Dat is geen straf. Hij is dan stil, duh....., maar schakelt normaal. Het geluid wat je hoort is aangenaam. Indien je snel accelereert cq harder gaat dan 130 komt de 6 cilinder in actie.

Daar komt ook mijn enige grief: indien je elektrisch rijdt en accelereert is de automaat traag in de overgang. Maar dat is werkelijk de enige grief die ik echt heb. Het is makkelijk te omzeilen. Tijdens het elektrisch rijden druk je de sport knop in. De motor gaat aan, de automaat en gas reactie gaan in sport modus. Wat een feest. Even een stoplicht sprintje? De 2350 kilo gaat er vandoor als de brandweer cq versnelt als een beest. De 6 cilinder gromt als een gek. Ik blijf een kind van 55 dus af en toe een wedstrijdje bij het stoplicht is helemaal mijn ding. Nou ik moet de eerste nog tegen komen die wint. Het is ongehoord. De eerste keer liet ik bijna het stuur los, zo hard gaat hij van kiet. Hij springt weg.

Ondanks dit gedrag, af en toe hoor..., rijd ik gemiddeld 1 op 10. Vind ik prima.

Ik zal binnen enkele weken mijn review verder uitbreiden en tevens wat foto's toevoegen.

Ik kan de auto in ieder geval van harte aanbevelen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.