AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Porsche Cayenne S (2003) #3

autoreview

Porsche Cayenne S (2003)

Signalement

UitvoeringCayenne S
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf231.500 km
KM-stand laatst231.500 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

TechArt Magnum S

  • 231.500 km

234.500 km
Iets te snel gedrukt om mijn ervaringen te delen. Mijn vorige review was daarom erg kort en fantastisch om alnegatieve reacties te lezen. Geen geld om te rijden ed Had de keuze of een Mitshubishi Space star met een verbruik van 5l op de 100km van de private lease overnemen (aanschaf had zeker 60% goedkoper geweest) of toch voor iets spannends. In diverse Cayennes gereden Prijzen variëren van 6000-20.000 euro. Ben niet voor de goedkoopste gegaan Ook met aanzienlijk minder km's gereden maar die reden soms echt beroerd. Eigenlijk uit Zwiterserland willen importeren omdat ze daar meeste TechArt hebben rondrijden. Maar is daar behoorlijk aan de prijs min 30k En het is geen EU land en dat is kostenverhogend bij een eventuele import. Eind juli toch maar gegaan voor een Porsche Cayenne TechArt Magnum S van 2003 en mijn Audi A6 2.7 TDI quattro Avant van 2009 gehouden. Beetje foute auto zo'n TechArt maar wat rijdt het fantastisch voor een SUV en een geweldige sound uit de TechArt uitlaten. De luchtvering is een must zou ik zeggen. Ook op de Audi is luchtvering aanwezig.

Tot nu toe ongeveer 700 km per maand gereden. Best aardig wat in corona tijd. Ook omdat de Audi ook nog gebruikt wordt. Verbruik 14/16l op de 100km. Valt mee voor een V8 met 2225kg gewicht. Inderdaad elke keer 100 euro in de 90l tank (ong nog kwart in de tank). Reparaties 2325 euro bij een Porsche specialist, nieuwe logo, nieuwe remblokken op de voorwielen, storingen opgelost van aantal lampen wat bleef branden (sensoren vervangen). En ook de Xenon lampen vervangen voor 140 euro.
Draagarmen en remschijven waren al vernieuwd door de vorige eigenaar en de 22 inch all weather banden van Pirelli nog 7 mm profiel. In december nog voor een grote beurt naar Porsche dealer. Blijft natuurlijk een 17 jaar oude auto en vergt de nodige aandacht (en euro's) En volgend jaar wellicht professioneel laten wrappen of spot repair bij de Porsche dealer. En overweeg ook volgend jaar tot aanschaf van extra 21 of 22 inch velgen met zomerbanden.

Nieuwe multimedia van Alpine (9") in laten bouwen (1100 euro) bij een Hifi Car specialist. Van de 6 Mosconi grote versterkers bleek 1 stuk te zijn en twee midrange speakers. Versterker wordt gerepareerd en twee nieuwe midrange speakers ook besteld. Bericht dat alles klaar ligt en volgende week afspraak om eea weer in te bouwen. Daarna weer de beschikking over een geweldige sound ipv de nu standaard 4x50 watt van de Alpine . Wat klinkt dat vlak. Die kan de ingebouwde subwoofer (links van bagageruimte) en de andere 20 luidsprekers niet echt goed aansturen.

Het rijden in een dergelijke auto weet je van te voren dat de kosten hoog zijn als er wat te repareren valt. En, nu het nog kan, dagelijks rondrijden met de TechArt doen we met veel plezier en dergelijke auto's maken het autorijden nog leuker.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren