Porsche 944 S (1986)

autoreview

Porsche 944
Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944Porsche 944

Signalement

Uitvoering944 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf149.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een lange zoektocht toch eindelijk een `goede´, originele 944 S kunnen vinden. Tijdens de proefrit was al meteen duidelijk: Porsche rijden is een ervaring apart!

En waarom dan wel:

SUPER wegligging! De 944 is werkelijk niet van de weg te branden, zelfs met 245 km/u op de Duitse Autobahn in onverwachte bocht stabiel als een tank.
(bij andere auto´s zit je dan met het zweet in de handen). Compliment voor Porsche (auto is inmiddels ruim 17 jaar oud). Rechtuitstabiliteit: als op rails. Rijden op bochtige landwegen: een genot!
In het algemeen geldt: hoe sneller, hoe fijner de auto zich gedraagt.

Stuurgevoel: de mijne heeft stuurbekrachtiging, welke perfect gedoseerd werkt.

Remmen: geloof maar wat men over de Porsche remmen zegt, want het is waar: zelfs uit topsnelheid afremmen is in een mum gebeurd, zeer goed doseerbaar, strak pedaalgevoel, ABS komt pas laat in werking.

Motor: 190 pk ruim voldoende, dient wel wat hoger in de toeren gereden te worden om het maximale eruit te halen (een S2 is net wat soepeler).

Fijne, typisch lage sportwagenzit (ook na middagje Ardennen nog fit uitstappen dankzij goed ondersteunende stoel).

Topafwerking, zowel binnen - als buiten, nog steeds geen kraakje te horen.

Minpunten:

Auto nodigt uit tot `actieve´ rijstijl, waardoor mijn gemiddeld verbruik uitkomt op 1 op 8,5. Echter het is ook mogelijk om 1 op 11 te rijden (maar daar gebruik je een Porsche niet voor).

Eindconclusie: ondergewaardeerde sportwagen!

PROBLEMEN

Het targadak valt na openen niet helemaal terug in de sponning, moet na sluiten even met de hand aangedrukt worden op 1 plaats (afsluitrubber uitgedroogd/iets verschoven).

Lampje in de motorruimte (!) werkt niet meer...

Motoren van de electrisch bedienbare ramen en targadak werken ietwat traag.

Maar, is dat erg voor een auto uit 1986?

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.