Polestar 2 Long Range Single Motor (2025) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 2 Long Range Single Motor |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 5.000 km |
1e review
- 5.000 km
Ik was van plan om een heel verhaal te schrijven over mijn zoektocht naar de juiste, (verplicht) elektrische leaseauto. Over proefrijden in futuristische designs met ondoorgrondelijke menu's vol keuzes en onbegrijpelijke ingrijpende functies. Ik zal het jullie besparen, maar dit heeft me wel duidelijk gemaakt wat ik wel wil: Goed zitten in een rustig interieur met een makkelijk bedienbaar scherm met goede sofware. Door het laatste punt vielen de laatste 2 van de 3 kandidaten, de Elroq en Q4 af.
De Q4 had sowieso de slechtste papieren, maar toch zat ik als Sméagol naar die ringen te kijken, het was misschien wel de enige mooie van alle beschikbare voertuigen in het leasebudget. Nu ben ik toch weer een heel verhaal aan het ophangen merk ik : )
Goed, Polestar 2 besteld, na wat problemen in de logistieke sfeer is het de polestar 2 2026 Prime LRSM geworden in de enige kleur die hem staat: zwart (over smaak valt niet te twisten).
Wat vind ik beter als verwacht:
-Waze kan ook op het bestuurdersscherm
- ACC werkt erg prettig en intuïtief, als ik rechts rijd op de snelweg en ik zet het knipperlicht aan om in te halen, versnelt de auto alvast. Ook is de minimale ruimte minimaal.
-Menustructuur is simpel en makkelijk te doorgronden.
-Zitpositie: stoelen zijn goed instelbaar
-Voldoende opbergruimte, meer als verwacht.
-rijbeleving en contact met het onderstel en de weg.
Wat had beter gekund:
-in het begin werd het geluid soms erg slecht, na resetten hoofdscherm was het weer ok, maar dit hoort natuurlijk niet, halve sterren gaan niet, dus hele ster eraf.
-Middenarmsteun is erg hoog in de lage zitposities, zelfde verhaal,ster eraf.
-Relatief grote draaicirkel
Samenvatting: zeker niet de ideale gezinsauto, maar een echte rijdersauto. Perfecte zitpositie, ik kom niet tegen de middentunnel aan met mijn been en ben 1.89. Prima wegligging, mooi interieur, prettige service en support.
Voldoende range (+500km) en zuiniger dan verwacht (14kW is voor mij niet slecht). Met alle opties vind ik het het geld (bijtelling in mijn geval dan) zeker waard. Yes, toch nog 5 sterren kunnen geven.
Als laatste toch nog even die aerocovers, sorry Polestar, wieldoppen op een auto van meer dan 50K, dat zou jullie 2 sterren kosten als het kon.
Op naar de volgende update.
Inmiddels 5000km gereden. Hoewel ik erg tegen elektrisch rijden opkeek(ik kan thuis niet laden), valt het me echt mee. De range is groot zat en je kan overal laden. Een ICE auto met hetzelfde vermogen is uiteraard een grotere beleving, maar die heb je toch niet in mijn leasebudget 😉. Terug naar de P2: Het valt me op dat de pilot assist bij snelle bochten het spoor bijster raakt en me b. v. rechtdoor de fly over af wil sturen, ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal om te bepalen of dit ergens anders beter is. De zitpositie is echt een dikke plus(voor mij dan) achter me is weinig ruimte over. De auto is volgens mij ontworpen voor de bestuurder en dat is ook waarom ik hem heb gekozen. Tot nu toe nog steeds dik tevreden met mijn keuze. Gemiddeld verbruik is 16,8kw/100km, maar ben ook niet echt een 100km/u rijder ivm reizen naar Belgie en Duitsland, dus is voor mij ook prima. Op naar de koude dagen om de warmtepomp te testen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Polestar 2
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Polestar 2 Long Range Single Motor 78 kWh | Pilot- Plus Pack
- 2024
- 19.094 km

Polestar 2 Long Range Single Motor Plus 82 kWh Panoramisch dak, Harman Kardon Premium Audio, Volledig elektrisch verstelbare stoelen, Trekhaak semi elektrisch inklapbaar, Adaptive Cruise Control, Park Assist + Camera Achter, Polestar digital Key, Elektrisch bedienbare achterklep, Ambiente Sfeerverlichting
- 2024
- 23.007 km

Polestar 2 Long Range Single Motor Plus 82 kWh Panoramisch dak, Harman Kardon Premium Audio, Volledig elektrisch verstelbare stoelen, Trekhaak semi elektrisch inklapbaar, Adaptive Cruise Control, Park Assist + Camera Achter, Polestar digital Key, Elektrisch bedienbare achterklep, Ambiente Sfeerverlichting
- 2024
- 20.109 km
Lees ook

Test: Polestar 2 - Achterwielaandrijving, grotere accu, meer efficiency

Deze gebruikte SUV's hebben hoge instap en zescilinder

Test: Mitsubishi Eclipse Cross - Alles elektrisch, minder stekkeren

'Rivian ontslaat nog eens honderden medewerkers'

