Polestar 2 | Nieuw: update 2023

Timo

Gebruiker
5c3yl94b2ouh.jpg

le3y2h8b6ir0.jpg

cfaybolbmvp5.jpg

4v9y6zlbkcxw.jpg

Van https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/polestar-2-onthuld/. Daar staan ook meer foto's.

De vierwielaangedreven Polestar beschikt over één elektromotor op de vooras en één op de achteras. Polestar monteert het accupakket daar precies tussen. De elektromotor heeft een capaciteit van 78 kWh, wat zorgt voor een bereik van ongeveer 500 kilometer. Dankzij een totaal vermogen van 408 pk en 660 Nm zou een sprint volgens Polestar van 0 naar 100 minder dan vijf seconden in beslag moeten nemen.

Bericht wordt nog aangevuld, staat er, dus de rest van de tekst heb ik daarom niet overgenomen.

iDS

Gebruiker
Ik verwacht dat deze wagen eigenlijk op de toekomstige Volvo V40 is gebaseerd.
Daarbij valt me wel op dat de wagen zo'n 4,70m lang is: dat is bijna de lengte van de S60 en een pàk meer dan de huidige V40.
Het interieur is geslaagd maar ik mis de knoppenrij onder het centrale display zoals de huidige generatie Volvo's die heeft. Op dat vlak geen verbetering (maar zo schuift de Polestar nog iéts dichter naar de Model 3 toe...)

Gisteren trouwens twee vrachten Models 3 zien passeren. De auto is minder een kopie van de Model S dan verwacht. Hij heeft zijn eigen verhoudingen: hoogte/lengte, kofferklep en oppervlakte van de zijruiten zijn telkens toch verschillend.
Mooie wagen, al haalt hij het niet van de Model S.

Uzzi

Gebruiker
ik moet altijd ontzettend aan nieuwe Volvo's wennen. een soort crossover sedan dit (lijkt hoog op z'n pootjes te staan)? waardeer de elektrificatie maar zou de Model S er nog ff niet op in ruilen.

D Elzinga

Gebruiker
Meh, de Polestar 1 is prachtig (waar blijft ie eigenlijk?) maar dit vind ik niet heel begeerlijk. Een vreemde carrosserievorm, rare mengeling van enerzijds duidelijke Volvo-elementen maar omdat het perse een submerkje moest worden een generieke ogende voorkant, en zo'n lostaande tablet in xl-formaat als middenconsole vind ik ook geen fantastische trend.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Polestar lijkt als merk bijna net zo overbodig als Cupra. Alles aan deze auto schreeuwt Volvo en Volvo zal op den duur ook elektrisch gaan, dus wat is het punt van dit merk waar 99,99% van de bevolking nog nooit van heeft gehoord, waar Volvo een goede naam heeft. Ten opzichte van de Volvo 40.2 Concept is de auto nauwelijks gewijzigd, al is de doorlopende lichtbalk achterop toegevoegd. De specificaties klinken goed! De Tesla Model 3 ziet er veel aerodynamischer uit, ik ben benieuwd of de Tesla daar nog baat bij heeft. Al met al lijkt het een sterke propositie, ik vind het design ook geslaagd. Soort interessante mix tussen een sedan en crossover. Met het merk X-front heb ik minder, de neus schreeuwt om een Volvo-grille met Volvo-logo.

Wouter82

Moderator

Leuke opvolger van de S60 CrossCountry, maar inderdaad, dat Polestar-sprookje is bijna net zo suf als Cupra.

Ben wel benieuwd hoeveel deze auto deelt met Link&Co.

Wulp

Gebruiker
Opmerkelijk om eerst als Volvo concept te tonen en dan als Polestar productiemodel. Exterieur.. ik weet het niet, het heeft wel iets maar ben er niet superwild van. Interieur (muv scherm waar je alles moet bedienen incl climate control) ziet er dan wel weer fraai uit. Ik vind dat Volvo-stuur alleen lelijk

MrX

Gebruiker
Ik ben geen fan van die verhoogde sedans hype, of althans de indruk die we krijgen door de zwarte spatborden. Even de zwarte delen witter gemaakt voor het visuele effect zonder de grootte ervan aan te passen.

33356225738_b7df084196_c.jpg

33356225728_c2fee96bd3_c.jpg

speedtouch

Gebruiker
In Duitsland is de prijs al bekend, vanaf EUR 39.900,--
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/neues-elektroauto-polestar-2-volvo-geely/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Genève:

polestar-2-2444e.jpg

polestar-2-2443d.jpg

image_from_ios_75.jpg

20190305_084716.jpg

20190305_084414.jpg

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/new-polestar-2-revealed-sub-£35k-tesla-model-3-rival

De V40 schijnt overigens geen opvolger te krijgen, dit lijkt het afgekeurde ontwerp van de V40 te zijn.

brg

Gebruiker
Blij zijn met een dode mus,
of hoe nietszeggend een engagement kan zijn...

Het Nieuwsblad zei:
Volvo Cars Gent mag misschien super performante elektrische Volvo maken

Gent - Polestar, het performancemerk van het Zweedse Volvo Cars, sluit niet uit dat op termijn wagens van het merk in de Gentse Volvo-fabriek gebouwd worden. Dat heeft Polestar-topman Thomas Ingenlath tijdens het autosalon van Genève gezegd in een gesprek met persagentschap Belga.

Volvo toont in Genève zijn eerste volledig elektrische wagen, de Polestar 2. Die auto staat op het CMA-platform (Compact Modular Architecture) van Volvo, net als de in Gent gebouwde Volvo XC40.

De productie van de Polestar 2, die het eerste volumemodel van het merk moet worden, gebeurt vanaf begin volgend jaar in China. Op de vraag of de auto op termijn ook in Gent gebouwd zou kunnen worden, antwoordt Ingenlath dat hij dat niet uitsluit. "Dat zal afhangen van de volumes. Als die groot genoeg zijn is dat niet uitgesloten. Maar de focus ligt nu op China, omdat dat de belangrijkste markt zal worden voor de overgang naar elektrische mobiliteit."

39.900 euro

Met een prijskaartje vanaf 39.900 euro krijgt, richt Volvo met de Polestar 2 de pijlen op de Model 3 van Tesla. Volvo belooft voor de Polestar 2 een autonomie van 500 kilometer en 402 pk, goed voor een acceleratie van 0 naar 100 kilometer per uur in minder dan 5 seconden. De eerste auto's zullen te koop zijn vanaf 59.900 euro.

Ingenlath maakt zich sterk dat Polestar met zijn nieuwe elektrische auto een gat in de markt zal vullen. "Dit is een elektrische auto die er ook goed uitziet. Er zijn veel elektrische auto's die goede auto's zijn, maar niet erg aantrekkelijk. En vervolgens ben je al snel aan prijzen van 70.000 tot 80.000 dollar", aldus Ingenlath. "Onder die prijscategorie is er eigenlijk enkel de Tesla Model 3."

brg

Gebruiker
Foie Gras zei:
Waar hij gemaakt wordt doet er toch niet zo toe? Zo lang het maar goed in elkaar zit;)

We gaan een klimaatvriendelijke 100% uitstootvrije wagen toch niet per zeeschip van China naar Europa laten overbrengen zeker??? :eek:
Dan wordt die alles bij mekaar nog milieuonvriendelijker dan mijn T5... o_O

Foie Gras

Gebruiker
Het zou je niet moeten verbazen dat het fros van alle producten 'made in China' is.

Daarnaast, als de grootste afzet in China is, waarom zou het dan milieuvriendelijker zijn in Gent te bouwen? Klinkt meer als opportunistisch chauvinisme...

brg

Gebruiker
Foie Gras zei:
Het zou je niet moeten verbazen dat het fros van alle producten 'made in China' is.

Daarnaast, als de grootste afzet in China is, waarom zou het dan milieuvriendelijker zijn in Gent te bouwen? Klinkt meer als opportunistisch chauvinisme...

Doe je gewoon moeilijk of ben je echt zo dom?
De voor de Europese markt bestemde Polestars natuurlijk!:p

Guest
Vind het interieur zeer goedkoop ogen zo in het zwart. Minder is meer blijkbaar maar eea ziet er m.i. erg eenvoudig uit voor premium prijzen. Deze wagen zal met belastingen zeker ook geen koopje worden helaas.

Guest
https://youtu.be/ChHMtjwvjjI

Autovisie alvast lyrisch over Polestar 2, de beoogde Tesla killer.....

DeeTwee

Gebruiker
Hoewel ik de Model 3 een gavere auto vind om te zien -deze Polestar staat toch wat hoog op z'n poten, word ik hier toch wel tikkie hebberig van! Alleen jammer van het treurige kleurenassortiment en waarom mag ie toch in godesnaam niet gewoon als Volvo door het leven gaan?

Guest
DeeTwee zei:
Hoewel ik de Model 3 een gavere auto vind om te zien -deze Polestar staat toch wat hoog op z'n poten, word ik hier toch wel tikkie hebberig van! Alleen jammer van het treurige kleurenassortiment en waarom mag ie toch in godesnaam niet gewoon als Volvo door het leven gaan?

Denk dat dit vanwege imago overwegingen is. Aanloopproblemen zouden mogelijkerwijs volvo kunnen beschadigen tevens past een nieuwe naam beter bij een nieuw concept en aandrijving. Het zeer beperkte kleirenpaley is een misser idd..

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Polestar 2 vanaf nu te bestellen[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 19 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Het nieuwe merk Polestar start met de verkoop van de Polestar 2. De volledig elektrische ‘fastback’ is vanaf nu te bestellen.

De Polestar 2 was al te reserveren maar vanaf nu kun je de auto daadwerkelijk bestellen. Mensen die een order plaatsen vanuit een voorinschrijving krijgen hun auto vanaf juli geleverd. Voor iedereen die niet gereserveerd heeft opent het merk ook de orderboeken, maar die bestellingen worden iets later verwerkt. Polestar belooft dat als je nu bestelt, je nog dit jaar kunt rijden.

Vooralsnog biedt het merk een rijk uitgeruste uitvoering aan, die 59.800 euro kost. Deze is voorzien van twee elektromotoren met een gecombineerd vermogen van 300 kW (408 pk). Het 78 kWh accupakket is goed voor rijbereik van 470 kilometer. De auto is standaard uitgerust met onder meer led-koplampen, een 12,3 inch digitaal instrumentenpaneel, een uitgebreid infotainment- en navigatiesysteem met 11,1 inch aanraakscherm, een Harman Kardon audiosysteem, verwarmde zitplaatsen, cruise control met afstandsradar, een panoramadak en diverse slimme rijhulpsystemen.

Polestar is een nieuw merk dat voorheen bekend was als huistuner van Volvo. Net als het Zweedse merk is Polestar onderdeel van de Chinese autofabrikant Geely. Het eerste model is de Polestar 1, een hybride coupé op basis van de Volvo S90. De Polestar 2 is volledig elektrisch aangedreven, net als alle toekomstige modellen van het merk.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/maart/47172-polestar-2-vanaf-nu-te-bestellen

Passchier

Gebruiker
MrX zei:
Ik ben geen fan van die verhoogde sedans hype, of althans de indruk die we krijgen door de zwarte spatborden. Even de zwarte delen witter gemaakt voor het visuele effect zonder de grootte ervan aan te passen.
]

33356225728_c2fee96bd3_c.jpg

Lelijk, zwaarlijvig en log. Dat is wat jouw schets mij overbrengt.

Renault Sport

Gebruiker
Bestelling is de deur uit, verwachte levering eind oktober.
Veel valt er niet te kiezen, gegaan voor exterieur Void, interieur Slate, 19" standaard wielen en als enige optie een trekhaak :LOL:
Pilot en Plus pakket maakt het eigenlijk helemaal compleet.

CDVDP

Gebruiker
Renault Sport zei:
Bestelling is de deur uit, verwachte levering eind oktober.
Veel valt er niet te kiezen, gegaan voor exterieur Void, interieur Slate, 19" standaard wielen en als enige optie een trekhaak :LOL:
Pilot en Plus pakket maakt het eigenlijk helemaal compleet.

Prachtig model, mooi om naar uit te kijken, en gelukkig eens wat anders op de weg dan de Tesla 3. Goede keuze!

Skeep

Gebruiker
sq5yprqb82rm.jpg

AutoWeek zei:
De elektrische Polestar 2 is grondig vernieuwd. De Polestar wordt op cosmetisch vlak niet al te hardhandig aangepakt, maar wordt op technisch wel grondig vernieuwd. De Polestar 2 is in de basis voortaan een achterwielaandrijver, krijgt nieuwe elektromotoren én nieuwe accupakketten. Het gevolg? Meer vermogen en een veel groter elektrisch bereik voor alle motorversies. Ook zijn de prijzen van de vernieuwde Polestar 2 er al.

Highlights vernieuwde Polestar 2
  • Van voor- naar achterwielaandrijving
  • Nieuwe accu's en elektromotoren voor alle versies
  • Meer vermogen en grotere range - tot 635 kilometer
  • Vanaf €51.200

Zie verder AutoWeek.nl/Polestar 2 facelift

Technisch gezien wel mooie aanpassingen. Optisch vind ik de grille geen verbetering; die zogenaamde SmartZone vind ik niet mooi geïntegreerd en valt nu meer op.

MCW

Actieve Gebruiker
Die grille... de omlijsting in carrosseriekleur, binnenpaneel in die kleur en in het midden valt juist die camera en 'vierkant' enorm op. Bizarre ontwerpkeuze. Blijf het overigens wel een erg fraaie auto vinden.

Jan 6032373

Gebruiker
Dat is juist het hele idee. Daarom heet het dan ook een 'smart zone' en is daar de aandacht op gelegd. Past goed bij de auto, en eindelijk die 'kitsch' nep-grille weg. Ziet er eindelijk uit als een echte EV en past beter naast de 3.

MCW

Actieve Gebruiker
Leuk dat dat het idee is maar dan hoef ik het nog niet mooi te vinden. Bij de 3 vind ik het nog lelijker met de tekst er op.

MCW

Actieve Gebruiker
Tesla Model S heeft er niks mee te maken en gewenning ook niet. Je hoeft geen dingen voor mij in te vullen die ik niet denk of zeg.. Ik ben helemaal niet tegen auto's zonder (nep)grille. Deze uitwerking vind ik gewoon niks door de zichtbare camera en het paneeltje wat er omheen zit.

Jan 6032373

Gebruiker
Dat je niet begrijpt dat de Model S er wat mee te maken heeft betekent niet dat het niet zo is. Wen er maar aan, dit is nou eenmaal de ‘nieuwe’ plek voor sensoren. Zullen we alleen maar vaker gaan zien op deze manier.

MCW

Actieve Gebruiker
Dat paneel had gewoon zwart gespoten kunnen zijn. Dan vallen al die naden en camera's ook niet zo op. Ander merken lossen het ook doorgaans fraaier op. Zoals altijd bagatelliseer je weer iemand z'n mening, rare manier van 'discussiëren'.

MCW

Actieve Gebruiker
De Model S haalde jij er trouwens bij, terwijl die geen zichtbare sensoren heeft. Uiteraard bedoelde jij de grille-loze neus maar als ik aangeef dat dat geen issue voor mij is dus doet ie er niet toe. Niet alles maar blijven verdraaien tot het in jouw hoofd klopt.

Barri

Moderator

Die grille ziet er niet uit zo. Snel wrappen maar :)
Specs zijn wel verbeterd. Ben benieuwd of het praktijkverbruik ook echt aanzienlijk beter is. Derde kwartaal in NL, dat duurt nog wel even zeg.

Jan 6032373

Gebruiker
MCW 84 zei:
Dat paneel had gewoon zwart gespoten kunnen zijn. Dan vallen al die naden en camera's ook niet zo op. Ander merken lossen het ook doorgaans fraaier op. Zoals altijd bagatelliseer je weer iemand z'n mening, rare manier van 'discussiëren'.

Als het zwart was had de functie niet opgevallen, was het niet in lijn met de Polestar 3 geweest en had het sowieso minder bij Polestar's brandimage gepast. Had gekund dus inderdaad, maar was onlogisch geweest. Probeer eens open te staan voor een andere mening dan je eigen, zeker als je mening geen onderbouwing heeft;)

MCW

Actieve Gebruiker
Hou eens op man. Je bent alleen maar aan het zuigen. Jij staat juist niet open voor andermans meningen. Ik deel jouw mening simpelweg niet, alleen ik respecteer jouw mening wel. Jij bekijkt het vanuit standpunt van Polestar maar ik reageer hier namens mijzelf.

Jan 6032373

Gebruiker
Je staat alleen niet open voor het 'waarom' blijkbaar. Je noemt het een 'bizarre ontwerkeuze' zelfs, maar dat is het simpelweg niet, als je wat verder dan alleen je eigen 'mooi of lelijk' mening kijkt;).

MCW

Actieve Gebruiker
Ik deel hun visie niet waarom ze het zo willen laten zien omdat ik het visueel lelijk vind. Daar moet je het mee doen.

Jan 6032373

Gebruiker
Dat is iets anders dan het een 'bizarre ontwerp keuze' noemen. Zeg dan gewoon meteen dat je de visie niet begrijpt;)

rb666

Gebruiker
Ongelofelijk dat deze oerlelijke grille door de quality control is gekomen. De vorige grille was juist stoer, mooier EN wist de sensoren te verbergen. Deze heeft niks van dat alles.

Bovenaan