Volt
Gebruiker
Polestar 2 online debuut, start om 13:00
Polestar 2 Online reveal
Polestar 2 voorstelling
Polestar 2 op podium
Polestar 2 Online reveal
Polestar 2 voorstelling
Polestar 2 op podium
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De vierwielaangedreven Polestar beschikt over één elektromotor op de vooras en één op de achteras. Polestar monteert het accupakket daar precies tussen. De elektromotor heeft een capaciteit van 78 kWh, wat zorgt voor een bereik van ongeveer 500 kilometer. Dankzij een totaal vermogen van 408 pk en 660 Nm zou een sprint volgens Polestar van 0 naar 100 minder dan vijf seconden in beslag moeten nemen.
Het Nieuwsblad zei:Volvo Cars Gent mag misschien super performante elektrische Volvo maken
Gent - Polestar, het performancemerk van het Zweedse Volvo Cars, sluit niet uit dat op termijn wagens van het merk in de Gentse Volvo-fabriek gebouwd worden. Dat heeft Polestar-topman Thomas Ingenlath tijdens het autosalon van Genève gezegd in een gesprek met persagentschap Belga.
Volvo toont in Genève zijn eerste volledig elektrische wagen, de Polestar 2. Die auto staat op het CMA-platform (Compact Modular Architecture) van Volvo, net als de in Gent gebouwde Volvo XC40.
De productie van de Polestar 2, die het eerste volumemodel van het merk moet worden, gebeurt vanaf begin volgend jaar in China. Op de vraag of de auto op termijn ook in Gent gebouwd zou kunnen worden, antwoordt Ingenlath dat hij dat niet uitsluit. "Dat zal afhangen van de volumes. Als die groot genoeg zijn is dat niet uitgesloten. Maar de focus ligt nu op China, omdat dat de belangrijkste markt zal worden voor de overgang naar elektrische mobiliteit."
39.900 euro
Met een prijskaartje vanaf 39.900 euro krijgt, richt Volvo met de Polestar 2 de pijlen op de Model 3 van Tesla. Volvo belooft voor de Polestar 2 een autonomie van 500 kilometer en 402 pk, goed voor een acceleratie van 0 naar 100 kilometer per uur in minder dan 5 seconden. De eerste auto's zullen te koop zijn vanaf 59.900 euro.
Ingenlath maakt zich sterk dat Polestar met zijn nieuwe elektrische auto een gat in de markt zal vullen. "Dit is een elektrische auto die er ook goed uitziet. Er zijn veel elektrische auto's die goede auto's zijn, maar niet erg aantrekkelijk. En vervolgens ben je al snel aan prijzen van 70.000 tot 80.000 dollar", aldus Ingenlath. "Onder die prijscategorie is er eigenlijk enkel de Tesla Model 3."
Foie Gras zei:Waar hij gemaakt wordt doet er toch niet zo toe? Zo lang het maar goed in elkaar zit![]()
Foie Gras zei:Het zou je niet moeten verbazen dat het fros van alle producten 'made in China' is.
Daarnaast, als de grootste afzet in China is, waarom zou het dan milieuvriendelijker zijn in Gent te bouwen? Klinkt meer als opportunistisch chauvinisme...
DeeTwee zei:Hoewel ik de Model 3 een gavere auto vind om te zien -deze Polestar staat toch wat hoog op z'n poten, word ik hier toch wel tikkie hebberig van! Alleen jammer van het treurige kleurenassortiment en waarom mag ie toch in godesnaam niet gewoon als Volvo door het leven gaan?
[size=medium]Polestar 2 vanaf nu te bestellen[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 19 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Het nieuwe merk Polestar start met de verkoop van de Polestar 2. De volledig elektrische ‘fastback’ is vanaf nu te bestellen.
De Polestar 2 was al te reserveren maar vanaf nu kun je de auto daadwerkelijk bestellen. Mensen die een order plaatsen vanuit een voorinschrijving krijgen hun auto vanaf juli geleverd. Voor iedereen die niet gereserveerd heeft opent het merk ook de orderboeken, maar die bestellingen worden iets later verwerkt. Polestar belooft dat als je nu bestelt, je nog dit jaar kunt rijden.
Vooralsnog biedt het merk een rijk uitgeruste uitvoering aan, die 59.800 euro kost. Deze is voorzien van twee elektromotoren met een gecombineerd vermogen van 300 kW (408 pk). Het 78 kWh accupakket is goed voor rijbereik van 470 kilometer. De auto is standaard uitgerust met onder meer led-koplampen, een 12,3 inch digitaal instrumentenpaneel, een uitgebreid infotainment- en navigatiesysteem met 11,1 inch aanraakscherm, een Harman Kardon audiosysteem, verwarmde zitplaatsen, cruise control met afstandsradar, een panoramadak en diverse slimme rijhulpsystemen.
Polestar is een nieuw merk dat voorheen bekend was als huistuner van Volvo. Net als het Zweedse merk is Polestar onderdeel van de Chinese autofabrikant Geely. Het eerste model is de Polestar 1, een hybride coupé op basis van de Volvo S90. De Polestar 2 is volledig elektrisch aangedreven, net als alle toekomstige modellen van het merk.
MrX zei:Ik ben geen fan van die verhoogde sedans hype, of althans de indruk die we krijgen door de zwarte spatborden. Even de zwarte delen witter gemaakt voor het visuele effect zonder de grootte ervan aan te passen.
]
![]()
Moderator
Joop Passchier zei:Lelijk, zwaarlijvig en log. Dat is wat jouw schets mij overbrengt.
Renault Sport zei:
AutoWeek zei:De elektrische Polestar 2 is grondig vernieuwd. De Polestar wordt op cosmetisch vlak niet al te hardhandig aangepakt, maar wordt op technisch wel grondig vernieuwd. De Polestar 2 is in de basis voortaan een achterwielaandrijver, krijgt nieuwe elektromotoren én nieuwe accupakketten. Het gevolg? Meer vermogen en een veel groter elektrisch bereik voor alle motorversies. Ook zijn de prijzen van de vernieuwde Polestar 2 er al.
Highlights vernieuwde Polestar 2
- Van voor- naar achterwielaandrijving
- Nieuwe accu's en elektromotoren voor alle versies
- Meer vermogen en grotere range - tot 635 kilometer
- Vanaf €51.200
MCW 84 zei:Dat paneel had gewoon zwart gespoten kunnen zijn. Dan vallen al die naden en camera's ook niet zo op. Ander merken lossen het ook doorgaans fraaier op. Zoals altijd bagatelliseer je weer iemand z'n mening, rare manier van 'discussiëren'.