Polestar 2 Long Range Single Motor (2024)

autoreview

Polestar 2 Long Range Single Motor (2024)

Signalement

Uitvoering2 Long Range Single Motor
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst28.500 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto!

  • 16.500 km

Sinds maart 2024 rijd ik in de Polestar 2, single motor long range. De auto stond eerst niet op mijn shortlist, maar door de update waarbij de aandrijving naar de achterwielen verhuisde en de auto behoorlijk zuiniger werd kwam deze toch bovendrijven. Ik heb ook geen spijt van de keuze. De reële actieradius ligt rond de 500 km (bij 90% opladen conform advies Polestar), dus eigenlijk nooit problemen met het bereik. Sowieso in NL niet, maar ook in Frankrijk geen problemen gehad.

De auto is voorzien van alle pakketten, behalve het lederen interieur. Prijs zat op een dikke 66k, dus het was wel even schrikken toen een week na de bestelling de auto flink werd afgeprijsd. Uiteindelijk is bij de tenaamstelling wel de lagere prijs opgenomen, wat behoorlijk scheelt in de bijtelling.

De auto rijdt heel erg goed, alhoewel ik het misschien een standje te sportief vind. Daardoor gaat ie wel als een mes door de bocht en heb je nooit het idee dat je de controle verliest. We gebruiken de auto om een vouwwagen te trekken op vakantie en dat gaat prima. Je voelt niet dat er wat achter hangt, je merkt het alleen aan de range. Volgeladen (twee volwassenen en drie kids) + vouwwagen zorgt voor een forse stijging van het verbruik, maar 250 tot 300 km tussen het laden is wat mij betreft prima, zeker omdat er gewoon doorgereden werd (ca 110 km/h). Het laden is erg snel gepiept (de lader piekte zelfs boven de beloofde 205kW). Even naar het toilet en koffie halen duurt langer...

Met het kouder worden stijgt het verbruik wel wat. Ik ben benieuwd hoe de komende maanden gaan zijn en wat de invloed van de winterbanden gaat zijn.

Winterbanden erop

  • 22.500 km

Inmiddels ruim een maand onderweg met de winterbanden erop. Het gemiddelde verbruik zit nu iets onder de 20 kWh/100km (19,9). Dat is inclusief een korte vakantie naar de Ardennen. Wat mij betreft nog steeds keurig en acceptabel. Er heeft zich één storing voorgedaan: er werd geen GPS signaal ontvangen waardoor de auto niet meer wist waar ie was en de app ook niet meer functioneerde. Dat was jammer want daardoor moest ik weer ouderwets ijskrabben om op weg te kunnen. De auto reed verder wel gewoon en na een reset van de boordcomputer was ie weer de oude.

Daarnaast heeft ie een lekke band gehad, maar dat kan je moeilijk de auto verwijten. Met een plug erin waren we snel weer op weg. Dus tot nu toe nog steeds erg tevreden!

Weer wat verder

  • 26.000 km

Afgelopen week weer terug naar de zomerbanden. Mooi moment om te kijken naar het verbruik op winterbanden. de afgelopen 3 maanden. Over circa 5.000 km was het verbruik 19,3 kWh per 100 km over vrijwel alleen maar snelweg kilometers. Best acceptabel gezien de temperatuur en een vakantie met volle bepakking.
Toevallig ook deze week een nieuwe update ontvangen en geïnstalleerd, maar kan nog weinig nieuws of anders ontdekken. Wel is het verbruik door de hoge temperaturen van deze week weer fors lager (of zou het door de zomerbanden komen?).

Weekje weg met fietsen op het dak

  • 28.500 km

Afgelopen week op pad geweest met 5 personen en vier fietsen. Twee op het dak en twee op de haak erachter. Ik was erg benieuwd naar het verbruik, maar het viel mij eerlijk gezegd mee. Enkele reis was ongeveer 500 km en dat vergde (zoals verwacht) één laadstop. Verbruik over 1000 km met voornamelijk snelwegkilometers kwam uit op 23,6 kWh per 100 km. Gezien de fietsen op het dak was dat verbruik wel te verwachten.

De 1000 km erna is het verbruik gedaald naar gemiddeld 15,2 kWh per 100 km. Met het verder stijgen van de temperatuur zal dat nog verder dalen is mijn ervaring.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Polestar 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.