Polestar 2 Long Range Single Motor (2023) #5

autoreview

Polestar 2 Long Range Single Motor (2023)

Signalement

Uitvoering2 Long Range Single Motor
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf16.500 km
KM-stand laatst48.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

puur rijgenot

  • 48.000 km

Na een aantal proefritten in diverse ev's richting Beesd. Eigenlijk was ik na de eerste rit al verkocht maar hikte nog tegen de prijs aan wat niet zo gek is als je altijd wat oudere Volvo's met ervaring kocht. Uiteindelijk met de verkoper afgesproken dat ik de auto waar ik inmiddels 3 keer in gereden had na de demo periode zou kopen.

In augustus 2024 heb ik de Polestar2 (Long Range, MY23, RWD) met 16.500 km op de teller kunnen ophalen. Inmiddels ruim 30.000 probleemloze kilometers gemaakt. Het elektrisch rijden went snel.

De veiligheidssystemen van de Polestar2 zijn niet opdringerig of lawaaiig. Het midden display is rustig en zeer gebruikersvriendelijk. De meest gebruikte functies zijn direct te bedienen. De rest met 1 of 2 schermaanrakingen.
Het rijden zelf is fantastisch. Op lange ritten na 2,5 uur koffie, snelladen bij Tesla en weer verder. Adaptive Cruise Control, lane assist en pilot assist geven rust bij het rijden. En de stoelen zorgen er voor dat je aan het eind van de dag toch nog fris uitstapt. Het enige dat ik af en toe mis is de laadruimte van mijn oude V70. Maar als je een volledige IKEA keuken voor het zomerhuisje van je neef in een Polestar2 weet te proppen valt dat eigenlijk best mee.

Bij 48.000km zitten de originele Michelin's er nog onder met profiel voor nog eens 25.000km. Alleen zijn alle 4 de banden er inmiddels af geweest omdat het dempingsrubber in de band had losgelaten met als gevolg trillen en zelfs een bijna stuiterend voorwiel.
Het verbruik is in de zomermaanden 15,5kW per 100km. In de winter blijft het rond de 18kW. En dat is inclusief af en toe fietsen achterop en doorrijden op de Duitse snelwegen. Ik ben eerder aan koffie toe dan de Polestar aan laden met zijn 82kW accu.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Polestar 2

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum