Polestar 2 Long Range Single Motor (2023) #5
autoreview

Signalement
| Uitvoering | 2 Long Range Single Motor |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2023 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 16.500 km |
| KM-stand laatst | 48.000 km |
puur rijgenot
- 48.000 km
In het voorjaar van 2024 na een aantal proefritten in diverse ev's richting Beesd. Eigenlijk was ik na de eerste rit al verkocht maar hikte nog tegen de prijs aan wat niet zo gek is als je altijd wat oudere Volvo's met ervaring kocht. Uiteindelijk met de verkoper afgesproken dat ik de auto waar ik inmiddels 3 keer in gereden had na de demo periode zou kopen.
In augustus 2024 heb ik de 1 jaar oude Polestar2 (Long Range, MY24, RWD) met 16.500 km op de teller kunnen ophalen. Inmiddels ruim 30.000 probleemloze kilometers gemaakt. Het elektrisch rijden went snel.
De veiligheidssystemen van de Polestar2 zijn niet opdringerig of lawaaiig. Het midden display is rustig en zeer gebruikersvriendelijk. De meest gebruikte functies zijn direct te bedienen. De rest met 1 of 2 schermaanrakingen.
Het rijden zelf is fantastisch. Op lange ritten na 2,5 uur koffie, snelladen bij Tesla en weer verder. Adaptive Cruise Control, lane assist en pilot assist geven rust bij het rijden. En de stoelen zorgen er voor dat je aan het eind van de dag toch nog fris uitstapt. Het enige dat ik af en toe mis is de laadruimte van mijn oude V70. Maar als je een volledige IKEA keuken voor het zomerhuisje van je neef in een Polestar2 weet te proppen valt dat eigenlijk best mee.
Bij 48.000km zitten de originele Michelin's er nog onder met profiel voor nog eens 25.000km. Alleen zijn alle 4 de banden er inmiddels af geweest omdat het dempingsrubber in de band had losgelaten met als gevolg trillen en zelfs een bijna stuiterend voorwiel.
Het verbruik in de zomermaanden zit op 15,5kW per 100km (8.000km). In de winter komt het niet boven de 18kW. En dat is inclusief af en toe fietsen achterop en doorrijden op de Duitse snelwegen. Ik ben eerder aan koffie toe dan de Polestar aan laden met zijn 82kW accu.
De auto voldoet aan de verwachtingen die bij de proefritten onstaan zijn. Binnen Nederland vrijwel uitsluitend thuis laden en comfortabel op lange ritten. En ja, de Polestar nodigt ook uit om af en toe het gas flink in te trappen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Polestar 2
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Polestar 2 Long Range Single Motor 78 kWh | Pilot- Plus Pack
- 2024
- 19.094 km

Polestar 2 Long Range Dual motor Prime 82 kWh Harman/Kardon Audiosysteem | Pilot Assist | Adaptieve Cruise Control | Panoramisch Glazen Dak | Elektrisch Verstelbare Voorstoelen | 360 Graden Parkeercamera
- 2025
- 2.500 km

Polestar 2 Long Range Single Motor 82 kWh Semi Elektrische Trekhaak, 360gr. Parkeer camera, Adaptive cruise control, Verwarmde stoelen, Electrische achterklep
- 2024
- 26.071 km
Lees ook

Dubbeltest: Mercedes CLA niet in alles beter dan Polestar 2, als EV wel volwassener

Test: Polestar 2 - Achterwielaandrijving, grotere accu, meer efficiency

Toyota investeert ruim 8,5 miljard euro in Verenigde Staten

BYD’s bijzondere premiummerken zitten vol bizarre vondsten: drijven, springen en wringen

