Peugeot e-2008 Allure EV 54kWh 156 (2024)

autoreview

Peugeot e-2008 Allure EV 54kWh 156 (2024)

Signalement

Uitvoeringe-2008 Allure EV 54kWh 156
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wel oké

  • 30.000 km

Ik rijd deze auto nu dik 1 jaar en op zich is het geen verkeerde auto. Hij glijdt heerlijk over de weg (tis mijn 1e EV) en dat traploos rijden zonder herrie e.d. bevalt heel goed. De stoelen zitten comfortabel genoeg en alles aan de auto werkt naar behoren. We hebben 2 pubers die af en toe meegaan, en met z'n vieren is het prima te doen, maar voor de echte lange ritten is het wat krampjes zitten achterin.
Wilde bij het bestellen van de auto een trekhaak voor een fietsendrager, maar tijdens het wachten op de auto ging dat ineens niet meer af fabriek. Reden; Peugeot vond dat als je van achter werd aangereden, er schade aan het accupakket kon ontstaan en wilde dat de trekhaak fabrikant die schade dan op zich nam. Dat doet de leverancier natuurlijk niet, dus de klant is weer de dupe. Lekker dan. Vorige modellen hebben dat wel en het kan achteraf nog steeds, maar dan heb je weer een extra uitgave erna.
Nu ik hem een jaar rijd zijn er ook wel wat minpunten ondekt.
De voorruit is relatief laag/klein, waardoor je op kruisingen vooraan geen stoplichten ziet en je dus diep voorover moet buigen om dit wel te zien.
Verder zit de (forse) binnenspiegel op een plek waardoor je verkeer van rechts niet zit aankomen, en je dus weer veel gebukt eronder door moet kijken om dat wel te zien. (Ik ben 1.85) Dat is echt een minpunt.
Verder heeft Peugeot verzonnen om het geluid harder te laten klinken van de richtingaanwijzer, als je boven de 80 rijdt en hem lang laat aanstaan, bijvoorbeeld bij uitvoegstroken. Hoogstwaarschijnlijk iets wat in NL zeer weinig mensen ontdekken omdat men nogal slecht (en te kort dus) richting aangeeft, maar ik vind het hoogst irritant. Als je, zoals het hoort op de snelweg, 300 meter voor de afrit je richting aan zet, tot het punt dat je de doorgetrokken streep voorbij bent, gaat hij dus bijna elke keer harder klinken na 1 minuut of zo. Wie dat heeft verzonnen mag echt ander werk gaan zoeken vind ik!
Verder is de standaard "te hard rijden" signalering ook erg irritant. Ja, je kunt hem uitzetten en ja het is in NL verplicht bij nieuwe auto's, maar dat je dit niet standaard kan uitzetten is echt wel een dingetje vind ik.
De kofferbak ruimte is meestal wel oké, maar voor de qt langere tripjes met wat meer bagage is het echt wat te krap.
Ook als de banken plat gaan, staan deze nog zo schuin, dat er nog steeds niet heel veel extra in past, ook jammer.
Nog een minpunt is dat je je ruitenwissers niet omhoog kan zetten. Dit lukt niet omdat de motorklep dit tegenhoudt. Vind ik echt een ontwerpfoutje.
De actieradius is wel oké, mits je een hardrijder bent. Als je 130 rijdt haal je de 250 km niet op 1 volle acculading. Bij normaal gebruik zal hij in de praktijk ca. 25% korter rijden dan dat de auto aangeeft.
Ook is de weergave van de te rijden kms niet adaptief zoals andere autos dat wel hebben. Gemiste kans denk ik.
Persoonlijk vind ik de mogelijkheden op de scherm, qua instellingen en media erg tegenvallen voor 2024. Je kunt er eigenlijk niks aparts mee. Koppelen met Android en iOS werkt prima, maar dan heb je het wel gehad. Zeker het display achter het stuur is zeer karig en de instellingen die je zelf kunt aanpassen zijn minimaal. Echt een tegenvaller.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 2008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.