Peugeot e-2008 Active EV 54kWh 156 (2024)

autoreview

Peugeot e-2008
Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008Peugeot e-2008

Signalement

Uitvoeringe-2008 Active EV 54kWh 156
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf100 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 10000 km en een rondreis door Italie

  • 10.000 km

De Peugeot e-2008 heeft in dit ge-facelifte model een 54 kWh accu waarmee de actieradius (WLTP) 400 km bedraagt.

Rijervaring:
De Peugeot e-2008 biedt een prettige rijervaring, wat typerend is voor elektrisch rijden. De auto heeft veel power, produceert aanzienlijk minder geluid en rijdt zeer ontspannen.

Interieur:
Het interieur oogt goed met sportieve stoelen, een carbon dashboard en kleuraccenten. Alle knoppen zijn goed geplaatst.
Echter, er zijn enkele punten van kritiek:
- De automatische ruitenwisserstand moet elke keer opnieuw ingesteld worden wanneer de auto wordt gestart.
- De drive-modes (Normal, Power, Eco) moeten eveneens telkens opnieuw ingesteld worden.

Het zou handig zijn als de auto deze instellingen onthoudt.

De bediening van de begrenzer en cruisecontrol bevindt zich onzichtbaar achter het stuur en moet op de tast bediend worden. Zodra je hieraan gewend bent, is het niet zo lastig meer, maar toch, in het begin ben je even aan het friemelen onder het rijden.

Exterieur:
Het exterieur van de Peugeot e-2008 heeft mooie details, zoals de lampen en de lijnen van de auto. Hij ziet er groter uit dan hij is.
Ik heb ervoor gekozen om all-season banden te monteren, die net wat robuuster ogen dan de standaard banden.

Als je heel goed kijkt zijn er nog wel enkele verbeterpunten:
- De kofferbak lijkt een beetje naar binnen te buigen.
- De motorkap en grill sluiten niet perfect aan en de grill lijkt soms los te zitten.
En waarom zit de achteruitrij camera niet gewoon in het midden?

Rijgedrag:
Met één woord: soepel.
Schakel naar de D-stand, trap het pedaal in en de auto zoeft vooruit.
Er is genoeg power om in de bergen te rijden en in te halen.
In de B-stand (Brake) remt de auto prettig af op de motor, wat in sommige situaties handig is. Echter, de auto komt in deze stand niet volledig tot stilstand.

Kwaliteit:
Tijdens een vakantierit naar Italië kreeg ik na het laden een storingsmelding over het elektrische aandrijfsysteem. Enkele dagen later, toen het weer beter werd, merkte ik dat de airco/warmtepomp niet meer werkte. De storing verscheen meerdere keren maar loste zichzelf op.

Mijn grootste irritatie was dat ik bij vier dealers aanklopte voor hulp, maar overal werd afgewezen omdat ze geen tijd hadden. Bij thuiskomst moest ik nog twee weken wachten en bleek dat de storingsmelding van het aandrijfsysteem de reden was dat de warmtepomp niet werkte. Dit probleem had in een half uur opgelost kunnen worden, maar door het gebrek aan hulp reed ik drie weken zonder airco in een nieuwe auto met garantie. Dit was zeer frustrerend.

1 jaar rijden

  • 25.000 km

We hebben de e-2008 nu 1 jaar en het is nog steeds een prettige auto om in te rijden, ondanks een aantal minpuntjes.

Het verbruik blijft goed.
Een ritje Rotterdam - Keulen (250km) is goed in een keer te doen, wat betekend dat je toch al 2 uur achter elkaar kunt rijden.

De minpuntjes:
Ergens achterin hoor je bij lage snelheden een zacht gebonk. Vooral als je iets bij je hebt, een paar koffers of boodschappen tassen.

wanneer je in een parkeergarage staat en je rijd weg duurt het lang voordat de telefoon verbinding maakt met carplay, en als dat niet goed lukt krijg je dat de hele rit niet meer aan de praat, ook niet door de usb kabel aan te sluiten.
De enige oplossing is dan de auto stoppen, uitstappen en even later weer instappen.
Een tweede telefoon laten verbinden met carplay hebben we nooit aan de praat gekregen (ook niet als het de enige in de auto is)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 2008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.