Peugeot 607 3.0 (2001)

autoreview

Peugeot 607
Peugeot 607Peugeot 607Peugeot 607Peugeot 607Peugeot 607Peugeot 607Peugeot 607 - interieur

Signalement

Uitvoering607 3.0
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een schitterende auto om te zien, prachtige carrosserie. Het interieur is super strak en in vergelijking met goedkopere Peugeots netjes afgewerkt. Ook rondom de auto ziet het er op het eerste oog allemaal prima uit. Om deze redenen viel ik voor deze auto.
Het weggedrag is comfortabel, alleen korte oneffenheden komen hard door. Daarbij rammelt er geregeld links en rechts het een en ander in het dashboard e.d.
De automaat is niet echt van het verfijnde type, hij schakelt geregeld met een behoorlijke schok terug.
Ook reageert hij erg nerveus als je eens wat vlotter wilt rijden, hij blijft dan overdreven lang in een lagere versnelling met gillende motor, ook als je al lang weer het gas hebt gereduceert, erg vervelend gedrag.
In de stad zoeft hij heerlijk door het verkeer, op de snelweg is hij comfortabel, maar niet wat je bij een dergelijke klasse verwacht. Een vreemde, niet te verklaren, eigenschap is dat hij bij 120km en 3000 tpm een gevoel geeft of je veel hoger in de toeren rijdt !? Wellicht komt dit van de automaat. Ook de motor maakt meer geluid dan wat je bij een V6 verwacht. Zet hem maar eens bv naast een Camry V6.
Rond het middenstuur zijn continue correcties nodig.
Met deze minpunten zou overigens zeer goed te leven zijn, als je het afzet tegenover de prijs van deze auto’s. Je koopt veel auto voor relatief weinig geld. Maar dan krijg je ook nog eens te maken met de vele mankementen en de service van Peugeot.
Peugeot heeft genoeg potentie in zich om een vooraanstaand merk te worden, alleen met deze kwaliteit van produkt en service red je het dan niet.

PROBLEMEN

-Spanrollen distributie defect
-Plots 2 Bobine’s defect (gestrand)
-Sluitwerk deuren/kofferklep
-Airbag alarm
-Ruitenwisser aandrijfmechaniek defect
-Roest op deurstijlen
-Raammechaniek defect
-Kraken in carrosserie, na inspuiten slechts tijdelijk weg
-Alarmmelding remsysteem (eenmalig gehad)
-Erg gevoelig voor onbalans in wielen
-Ruitenwisser van bevestiging los gebroken

Dit laatste gebeurde op een regenachtige zaterdag en kon ik vanwege het weer niet meer verantwoord rijden. Geen probleem dacht ik, ik heb mobiliteits service, dus Peugeot assistance maar weer eens bellen.
Dus niet, ik had geen recht op vervangend vervoer omdat de auto nog reed. Op mijn verweer dat rijden zonder ruitenwisser niet kan, kreeg ik te horen dat het weer nog niet zo slecht was. Toen ik stond op service en zei zelf de vervangende auto te willen halen, kreeg ik te horen dat dit niet kon. De enige mogelijkheid was dat ze mijn auto kwamen afslepen (met alle risico’s van dien, de eerste keer daar ook schade bij opgelopen) en dat ik dan bij de sleepdienstr een vervangende auto zou krijgen. Met alle tijd en ellende die daarmee verloren zou gaan, heb ik er maar vanaf gezien en mijn afspraken voor dat weekend afgezegd.
Overigens stelt de ’wegenhulp’ van Peugeot niet veel meer voor dan weg slepen. De mensen die komen zijn geen monteurs, enkel een sleepdienst.
Dit was voor mij de welbekende druppel, dit was mijn eerste, maar tevens laatste Peugeot.
En deze auto gaat er voor het aflopen van de leeuwekeur garantie uit.
Ik ga maar eens kijken bij Lexus, ziet er allemaal wat veelbelovender uit.

Update 6/1/07:
Nadien defect gegaan;
-Niveausensor ruitensproeier
-Geregeld storing motormanagment:anti pollution system defective
-Hiervoor lamda sensoren vervangen
-Storing motormanagment helaas toch weer terug
-Motor word geregeld niet warm: thermostaat defect
-Sportstand (schokdempers) werkt niet meer
-Nog een paar keer storing remsysteem gehad, geen reden hiervoor
-Achter raam blokkeert
-Stuurbediening radio vertoond meestalkuren, geeft verkeerde functies
-Display word streperig bij warme toestand
-Cruise control geeft soms spontaan melding dat hij aan/uit staat
en gaat ook soms uit als hij geactiveerd is.
-Automaatpook losgeraakt (gebroken)

Update 15/1/07
Voor diverse zaken weer naar de dealer ter controle.
De dealer heeft onder de leeuwekeur garantie (gelukkig nog) de
volgende zaken ter goedkeuring voor vervanging aangevraagd:
- Display te vervangen
- Thermostaat te vervangen
- Beide katalasytoren vervangen (voor storing motor management)
- Middenarmsteun te vervangen (doorgezakt)
- Automaatpook te vervangen (gescheurd)

De katalasytoren worden volgens de dealer waarschijnlijk niet vergoed omdat dit volgens Peugeot onder normale slijtage valt !!(trad al op bij 95.000).

Update 17/1/07
- Stuurinrichting begint kuren te vertonen (schokt)

Ik werk zelf als techniker in de electronica en zal de laatste zijn die verwacht dat techniek feilloos is en daarom op een defect een produkt zal veroordelen.
Maar in dit geval ik helaas niets anders concluderen dat de algehele kwaliteit van de 607 op veel punten echt belabberd is.

Update 31/5/07
- Katalysator melding gelukkig opgelost met software update.
- Wiellager defect (buiten garantie)
- Achterdemper finaal door (buiten garantie)
- Melding koelvloeistof level. Radiator is gaan lekken.
Ongelooflijk, het houd echt niet op, en dat allemaal met 120.000 km.
Defecten maar weer laten verhelpen.

Ik heb de dealer gevraagd wat hij binnen en buiten de 2 jaar leeuwekeur nu gekost heeft aan reparatie/onderhoud met 30.000 verreden kilometers.
En dat is: zo’n 6.000 Euro......
Deze auto kost dus, buiten de brandstof en alle andere lasten, 1 Euro per 5 KM extra aan onderhoud (!).
Een simpele rekensom leert dan snel dat ik na enige tijd hier een gloednieuwe auto van kan gaan rijden zonder onverwachte onkosten en alle ellende.
Daarom heb ik nu de knoop doorgehakt, hij gaat er uit.
Ik wacht nu met smart en vol verwachting op de levering van een Chevrolet Epica Executive die ik in een andere review zal beschrijven.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.