Peugeot 605 SRdt 2.1 (1997)

autoreview

Peugeot 605

Signalement

Uitvoering605 SRdt 2.1
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf192.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat mij bevalt is zijn zuinigheid voor zo een zware wagen(nooit boven 7l/100km), comfort en luxe en betrouwbaarheid. Ook de binnenruimte is groot, ook dan voor de passagiers achteraan. Wat ik minder vind is zijn kracht in lage toeren, en ook af en toe een rammeltje in het interieur. Voor de rest zeer tevreden over deze auto.


Update 10/4/06
Blijft nog altijd goed rijden zonder al te grote problemen, verbruik nog steeds hetzelfde, ook olieverbruik te verwaarlozen(0.5l/10.000km). Teller staat nu op 318000km,auto heeft normale gebruikssporen, geen roest, interieur nog ongeschonden.

PROBLEMEN

Kilometerteller (kastje onder dashboard vervangen,125€) en oliekoeler.
Zit er aan te komen : distributieriem, multiriem, remschijven.



Update 10/4/06
Distributie en multiriem zijn vervangen op 293000km,inclusief looprollen en spanrollen. Prijs was ongeveer 500euro,alles in (niet bij vakgarage,wel bij garagist die voor en na bijklust).
Airco is vorige zomer vacuüm getrokken en terug bijgevuld,(80euro),werkt nu terug perfect.
Uitlaat was afgescheurd vlak achter turbo,is terug gelast. Nieuw had me dat waarschijnlijk een klein fortuin gekost,nu 20euro.
Voor de rest gewoon onderhoud om de 10000km (ongeveer 50euro),en remblokken,...
Bij de jaarlijkse keuring alles ok,alleen dat ik truken moet uithalen om door de roettest te komen (1/3 petroleum bij diesel en in 3° versnelling naar de keuring rijden,nieuw luchtfilter,..) Zonder deze truken uitstoot 4,5. Met 1,25. Wat een toestanden...
Mistlichten vooraan moeten vervangen worden want glas is er uit. Enkel geïntegreerde pinkers werken nog.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.