Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi 163pk (2012)

autoreview

Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi 163pk (2012)

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi 163pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf116.000 km
KM-stand laatst203.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 508SW 163pk

  • 203.000 km

In 2016 deze 508 SW met sterke 163pk diesel motor uit 2012 gekocht met 116.000 km op de teller. Hij is qua opties goed uitgerust met onder andere parkeersensoren, fijn panoramadak, JBL geluidssysteem, halfleren bekleding. Kortom, een fijne, grote auto voorzien van alle gemakken en lekker ruim van binnen.

Op deze auto meteen na aanschaf een trekhaak laten monteren, om onze caravan te kunnen trekken. Qua koppel (340Nm) en vermogen is dit in de 3 jaar dat ik deze auto gereden heb, prima gegaan. Achteraf bezien had ik er toen ook hulpveren op moeten zetten, bij een volle bagageruimte en een aanhanger achter de auto hangt z'n kont wel redelijk laag.

De drie jaar dat ik deze fijne 508 in mijn bezit had zijn probleemloos voorbij gegaan op 2 kleine punten na:

1. Het enige waar ik wel eens 'ruzie' mee had was de boordcomputer, die had soms een minuut nodig om op te starten of startte onderweg soms spontaan zelf opnieuw op. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.
2. Verder miste ik ten opzichte van mijn voorgaande 407 SW de elektrisch verstelbare stoelen. In de 508 zat ik net even wat meer op dan in mijn stoel en was het minder eenvoudig een echt optimale zit te vinden.

Op de gebruikelijke onderhoudsbeurten na heb ik geen bijzonderheden te melden, tot op de dag van aanschaf van de volgende auto. Op de terugreis sprong alles op storing (gevalletje slecht karma denk ik), en kon ik nog net via de vluchtstrook stationair in zn 2 een tankstation bereiken. Aldaar de ANWB gebeld, na uitlezen en resetten door de vriendelijke ANWB medewerker meldde hij me dat het gaspedaal een storing had gegeven wat eigenlijk nooit scheen voor te komen. Na reset nog 2 weken in de 508 rondgereden zonder problemen voordat ik de opvolger van deze 508 op kon halen.

Kortom, wat mij betreft was de 508 een fijne rijders auto waarvan ik de teller op 203.000 gezet heb en dus nagenoeg probleemloos zo'n 30.000 km per jaar mee heb gereden.
Uiteindelijk hebben wegenbelasting en verbruik me er van overtuigd op zoek te gaan naar een lichtere auto met een wat vlottere uitstraling. Hiervoor ben ik uitgekomen bij een 308 SW GT-line (zie andere review).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.