Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 508 SW

Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)

autoreview

1
Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)
Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)
Fhui
  • Fhui4
  • Gebruikersreview
26 juli 2018 om 13:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering508 SW Active 1.6 THP
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf72.700 km
KM-stand laatst94.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste half jaar

  • 77.077 km
  • 26 juli 2018

In januari 2018 een beige metallic 508 Active met 1.6 THP benzinemotor en 6-traps volautomaat gekocht als opvolger van de toen bijna 18 jaar oude 406 Break. De wagen is van 2013 en nu 5 jaar oud.

De keuze

Hij staat op 17 inch lichtmetalen velgen, in mijn ogen een must want op de 16 inch wielen waarop het gros van het aanbod staat, oogt hij niet in balans. Voor de looks kan hij 18" goed hebben maar ik vind hem zo al vrij stevig voor een Franse auto, dus zoeken naar een exemplaar met 18" was geen optie voor mij.

Wel wat getwijfeld want de 1.6 THP-motor heeft problemen gekend met oprekkende distributiekettingen en interne vervuiling. Deze wagen had, net voor de aankoop, bij 72.000 km een nieuw motorblok gekregen. Dat gaf mij het vertrouwen dat ik in elk geval de eerste tienduizenden kilometers probleemloos kan rijden en ik maak weinig kilometers: amper 10.000 per jaar.

Als typische leasewagen is het tweedehands aanbod vrij eentonig. Ik had het liefst een lichtblauwe gehad maar dit siwa beige metallic staat hem heel goed.


Ervaringen

De eerste 2.000 km het blok ingereden. Sindsdien haal ik een verbruik van bijna 1:15 bij veel snelwegkilometers en 1:14 bij meer stadsritten.

De motor loopt mooi zacht en presteert uitstekend, zeker als je de turbo kietelt. De auto ligt als een dijk op de weg, ik haal veel hogere bochtsnelheden dan met de 406 die ik gewend was. Dat mag ook wel want hij staat op bredere banden. De auto voelt ook aanmerkelijk zwaarder aan.

De automaat schakelt heerlijk zacht en de kick-down is ook prima. Zelf schakelen met de flippers aan het stuur doe ik vrijwel niet.

Het meest positieve is zonder twijfel de rust in het interieur, direct gevolgd door het mooie dashboard waarvan ik elke rit weer geniet. Je zit goed, al zou de voorstoel voor mij nog wel een tandje lager mogen kunnen. Achterin is het voor kinderen goed toeven, voor volwassenen was een iets hogere achterbankzitting ideaal geweest. Zal wel komen doordat alleen de rugleuning van de achterbank nog (in twee ongelijke delen) neerklapbaar is.

De mooie laag aflopende daklijn betekent dat je iets minder laadhoogte hebt. De laadopening is wel iets breder dan in de 406 dus al met al valt het ongerief mee.

Het panoramadak is leuk maar in de zomer niet functioneel want dan wordt het erg heet binnen.

Hij heeft een relatief korte overhang achter, wat mij goed bevalt. Ik hang er een fietsendrager voor drie fietsen achter en dat gaat prima.
Storingen: al snel na aflevering een laadstoring in de accu die uiteindelijk te wijten bleek aan een defecte lastafhankelijke dynamo. Keurig onder garantie opgelost door dealer Nefkens waar ik de auto kocht.

Wat kan beter:
- Geen beschermstrips op de deuren. Bijna geen auto heeft dat tegenwoordig nog maar het blijft wennen;
- De lak op de achterbumper beschadigt snel bij in- en uitladen. Hebben al veel mensen over geklaagd;
- Ik ben nog niet gewend aan de betutteling door alle meldingen. Als je nog 100km kunt rijden op de tank benzine wordt je elke paar kilometer nadrukkelijk gewaarschuwd. Als je iets groots vervoert en de achterklep een stukje open hebt staan, wordt je bij elke keer optrekken gewaarschuwd...

Betrouwbaar

  • 94.000 km
  • 22 oktober 2019

Hij doet het onberispelijk. Echt een heerlijke reiswagen. Achterdempers geven wat te veel door maar zijn volgens de Peugeot-dealer nog niet versleten. Achterveren hadden van mij iets straffer gemogen. Geen malheur, conform wat je mag verwachten van een zes jaar oude auto met nog geen ton op de teller. Enige wat opvalt is dat de Aisin 6-versnellings automaat bij ingetrapte rem een hele lichte trilling produceert, alsof hij niet helemaal ontkoppelt. Volgens andermaal de Peugeot-dealer iets wat ze allemaal hebben en waar niets aan af te stellen zou zijn.

  • Rijd je zelf met een Peugeot 508? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 508
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 508

INFO
ANWB
ANWB
Peugeot 508 SW Active Pack Business PureTech 130 (5D/8A)
€ 689
Stel samen ▸
Peugeot
Peugeot
Peugeot 508 Active Pack Business PureTech 130 (5D/8A)
€ 651
 
Peugeot 508 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 508 1.6 THP Active Nw-APK Km-NAP Bel 06-53226433 voor een afspraak

    Peugeot 508 1.6 THP Active Nw-APK Km-NAP Bel 06-53226433 voor een afspraak

    • 2011
    • 106.762 km

    € 7.995

    Peugeot 508 1.6 Blue Lease Executive | NAVI | HEAD-UP DISPLAY | CRUISE CONTROL | CLIMATE CONTROL | PDC V+A | LMV 17'' | BLUETOOTH

    Peugeot 508 1.6 Blue Lease Executive | NAVI | HEAD-UP DISPLAY | CRUISE CONTROL | CLIMATE CONTROL | PDC V+A | LMV 17'' | BLUETOOTH

    • 2012
    • 124.811 km

    € 7.899

    Peugeot 508 1.6 THP Blue Lease Executive

    Peugeot 508 1.6 THP Blue Lease Executive

    • 2011
    • 189.365 km

    € 6.200

Meer Peugeot 508 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 508 (PSE @ pag. 10)

    459
    • 24 september 2020

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 508 specificaties
  • Peugeot 508 occasions
  • Peugeot 508 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 508 tests
  • Peugeot 508 gebruikersreviews
  • Peugeot 508 index
PREMIUM
Volkswagen Passat Variant - Peugeot 508 SW - Mazda 6 Sportbreak

Volkswagen Passat Variant - Peugeot 508 SW - Mazda 6 Sportbreak

Stationwagons in de middenklasse worden voornamelijk gekocht als auto van de zaak. Maar de...

Lees meer
 

Peugeot 508 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2014)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6...

    1
    • 28 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi 163pk (2012)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi...

    • 26 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2012)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6...

    2
    • 13 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi (2012)

    Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi (2012)

    3
    • 12 september 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 2.0 BlueHDi 150pk (2014)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 2.0...

    1
    • 1 september 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)

    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)

    1
    • 26 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2012)

    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2012)

    1
    • 21 september 2017
meer reviews
Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493 km - Klokje Rond

Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493 km - Klokje Rond

Ruim tien jaar geleden kocht Frido van Orden een chique Peugeot 508. In de loop van de jaren...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 SW RXH 2.0 HDi HY4 (2015)

    Peugeot 508 SW RXH 2.0 HDi HY4 (2015)

    6
    • 27 december 2021
  • Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493 km - Klokje Rond

    Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493...

    • 16 november 2021
  • Autotest
    Test: Peugeot 508 SW PSE

    Test: Peugeot 508 SW PSE

    29
    • 7 juli 2021
  • PREMIUM
    Test: Peugeot 508 PSE vs. Peugeot 405 T16

    Test: Peugeot 508 PSE vs. Peugeot 405 T16

    • 25 mei 2021
  • Peugeot 508 SW PSE vs. BMW 330e Touring - Dubbeltest

    Peugeot 508 SW PSE vs. BMW 330e Touring...

    • 14 mei 2021
  • Peugeot 508 PSE - Achteruitkijkspiegel

    Peugeot 508 PSE - Achteruitkijkspiegel

    18
    • 1 mei 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden