Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 75.000 km |
KM-stand laatst | 174.920 km |
De Witte Reus
- 174.920 km
De Peugeot 508 break vond ik bij introductie direct een sierlijk model. Mooie lijnen -niet overdadig- en in elke uitvoering een luxe uitstraling. De auto kocht ik met bijna 76000 km op de teller toen-ie net geen 3 jaar oud was. Een 1.6 diesel met automaat. Toevallig een aardig aangekleed exemplaar met bekleding van leer, stoelverwarming, glazen dak en vooral... ruimte! De titel van deze review maakt-ie meer dan waar: werkelijk alles gaat mee in deze parelmoerwitte stationwagon. In de auto valt mij nog altijd de breedte op en dank zij het glazen dak (waar ook een afdekking voor kan, maar die gebruik ik alleen in de Italiaanse zon als de auto stil heeft gestaan) is het er ondanks de zwarte bekleding lekker licht. De auto staat op mooie 17 inch Peugeot-velgen en voor de winterbanden heb ik een andere standaardvelg van Peugeot (eveneens 17 inch) aangeschaft op Marktplaats. De auto staat er altijd mooi bij, waarbij de doorlopende chroomlijst aan de zijkanten een sjiek element zijn.
Na bijna 3,5 jaar heb ik er bijna 100.000 kilometer bij gereden, werkelijk zonder enig probleem. Ik ben een rustige dieselaar -go with the flow- en haal bij dagelijkse snelwegkilometers zonder moeite 1 op 20 (werkelijk berekend na elke tankbeurt).
De automaat werkt erg prettig (gerobotiseerde handbak noemen ze dat). Daar wil ik wel iets over kwijt. Ik heb ook weleens gereden in auto's met DSG en dergelijke moderne bakken. Ja; die schakelen beter en bijna zonder dat je het merkt. Maar de klachten van de (enigszins verwende?) auto-journaille wil ik hier toch echt tegenspreken! Het schakelen van 1 naar 2 voel je best, maar echt niet te. En hoe hoger je in de versnellingen komt, des te minder merk je er iets van. Toen ik voor deze auto ging 'shoppen' was ik sceptisch door de verhalen in diverse bladen, maar het blijkt maar weer: 'hoor en wederhoor' - zelf ondervinden - eigen mening bepalen.
Inmiddels rij ik door het thuiswerken veel minder kilometers en is de diesel vanzelfsprekend te duur in onderhoud t.o.v. een benzine-auto. Maar een auto inruilen waar werkelijk nog niets aan mankeert en dan ook nog eens een diesel (waar ik vermoedelijk weinig voor terugkrijg) ga ik voorlopig niet doen. Het kost me per maand natuurlijk een paarhonderd euro meer, maar die verdien ik niet terug met een 'dure' inruil. Ik blijf dus nog wel 2-3 jaar door rijden, als het onderhoud niet te gek wordt. Dan kijk ik wel naar een goede stekker-hybride van Peugeot van max 3 jaar oud.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 508
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493 km - Klokje Rond

Peugeot 508 SW RXH 2.0 HDi HY4 (2012)

Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDi 163pk (2012)

Test: Volkswagen Passat Variant - Peugeot 508 SW - Mazda 6 Sportbreak

Peugeot 508 SW 508 1.6 HDIe 2Tronic - Klokje Rond
